Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg skulle til å se Better Call Saul tirsdag kveld, og fant ut at Netflix var tilsynelatende
borte fra mitt Samsung fargefjernsyn. Til min forundring ser jeg at dette tilsynelatende
har rammet tusener, verden rundt:

http://www.myce.com/news/samsung-smart- ... age-75099/" onclick="window.open(this.href);return false;

Var ikke klar over at Samsung TV'er var avhengige av sentrale servere, på dette viset.

Jeg fikk greie på dette via kabel-TV leverandøren, som egentlig ikke har med problemet å gjøre.

"So far we’ve been able to confirm the Smart Hub is down in Argentina, the United Kingdom, Denmark, Norway, Finland, Sweden, Netherlands, the United States and Germany. The number of affected countries gives us the impression the entire world is affected by the issue.

Smart Hub down without clear error message

The issue is especially annoying because the TV doesn’t provide users with a proper error message. The TV reports there is something wrong with the internet connection resulting in many users starting to fiddle with their internet settings and/or calling their ISP.
"


Stadig problemer med Samsung "Smart" TV, her i gården. Netflix forsvinner, stadig må 16 tegns passord
/nettverkskode legges inn, og gjentatte oppdateringer pågår, når man i det hele tatt oppnår nettkontakt..

Ingen andre trådløse devicer har slike problemer, her i huset, bortsett fra Samsung TV og Samsung nettbrett.
Akkurat for øyeblikket er Netflix fraværende igjen, og det står "Oppdaterer..." på skjermen.
Denne oppdateringen har pågått et kvarters tid.

Andre som har liknende problemer, etter at Samsung angivelig hadde problemer med servere i neon dager, som nevnt ovenfor?
Sist redigert av gsx750_80 den 03 mar 2015, 20:46, redigert 2 ganger totalt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av mortenolb »

Jeg har ikke det problemet. Har du prøvd å koble til med kabel istedenfor wifi? Ser at det er noe søkt, siden det gjelder verden over, men trådløse mottakeren i samsung tv'er er jo som kjent ubrukelig.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av gsx750_80 »

mortenolb skrev:Jeg har ikke det problemet. Har du prøvd å koble til med kabel istedenfor wifi? Ser at det er noe søkt, siden det gjelder verden over, men trådløse mottakeren i samsung tv'er er jo som kjent ubrukelig.
Nei, kabel er upraktisk. Modem / router er i 2. etasje, og TV i første.

Mener du at trådløse mottakere i Samsung TV'er er spesielt problematiske?
Det skulle ikke forundre meg, da jeg i tide og utide må legge inn nettverksnøkkel
om og om igjen, på Samsung TV og Samsung nettbrett.

Ingen andre av husstandens nettbrett eller PCer av andre fabrikat medfører tilnærmelsesvis så mye trøbbel på det punktet.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av Snikendeugle »

Uff... Smart TV-er *Rister på hodet*

Kall meg gammeldags, men TV'er for meg er noe som skal ha Input / Output innganger og bra bildekvalitet, that's it! :) Ikke alt dette bloatware programvarene som følger med som ofte ender i en dårlig opplevelse. For sånt har man dedikerte bokser til :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av Tommas »

Har samme problem med en Samsung bluray spiller. Gjelder både wifi og direkte nettverkskabel. Feilmeldingen er at man er koblet til nettverk, men ikke internett. Sjekket med å share internett via telefon, og samme feilmelding da - slik friskemeldte jeg i det minste nettet mitt.

Satser på at de fikser det asap.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av MLeikarnes »

Står på dinside.no sin facebook side at problemet skal være iorden nå... :thumleft
Min Panasonic Smart-TV har ikke hatt noen problemer med Smart funksjoenene, men den har ett magert utvalg iforhold til Samsung sine Smart-Tv'er.
Bruker oftest Xbox'en til Smartfunksjoner uansett, samt Chromecast (har så gammel pc at jeg ikke har HDMI inngang... :lol )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av mortenolb »

gsx750_80 skrev: Nei, kabel er upraktisk. Modem / router er i 2. etasje, og TV i første.

Mener du at trådløse mottakere i Samsung TV'er er spesielt problematiske?
Tenkte mest på å prøve kabel for feilsøking sin skyld.

Jeg mener at de er regelrett dårlige. Jeg får såvidt dekning fra routeren min til tv'en, og mister forbindelsen hele tida, mens jeg har pc'en og mobilen i nøyaktig samme vinkel fra routeren, bare enda lenger unna, og der er det 5/5 bars på dekninga.


Ugla: Tja, for de som ser på tv så er det fint. Jeg har plombert min, og bruker den utelukkende til netflix/plex.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av gsx750_80 »

Tommas skrev:Har samme problem med en Samsung bluray spiller. Gjelder både wifi og direkte nettverkskabel. Feilmeldingen er at man er koblet til nettverk, men ikke internett. Sjekket med å share internett via telefon, og samme feilmelding da - slik friskemeldte jeg i det minste nettet mitt.

Satser på at de fikser det asap.
Ja, det håper jeg og. Jeg fikk følgende lenke fra Loqal. Kanskje det kan hjelpe noen som ikke har tid å vente. (Jeg har ikke forsøkt selv, enda.)
http://www.myce.com/news/users-fix-sams ... own-75148/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av poulet_cavalier »

Min virker som den skal via den gode gamle patchesnora. Streame netflix over trådløst er no-no.
Snikendeugle skrev:Uff... Smart TV-er *Rister på hodet*

Kall meg gammeldags, men TV'er for meg er noe som skal ha Input / Output innganger og bra bildekvalitet, that's it! :) Ikke alt dette bloatware programvarene som følger med som ofte ender i en dårlig opplevelse. For sånt har man dedikerte bokser til :)
Enig, men enn så lenge finnes det ingen mediaspiller som kan vise netflix (eller noe som helst annet) i UHD (4K).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av mortenolb »

poulet_cavalier skrev: Enig, men enn så lenge finnes det ingen mediaspiller som kan vise netflix (eller noe som helst annet) i UHD (4K).
Nå er det jo ikke så mye 4K-innhold på Netflix at det er verdt det ene og alene av den grunn, da.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av poulet_cavalier »

mortenolb skrev:
poulet_cavalier skrev: Enig, men enn så lenge finnes det ingen mediaspiller som kan vise netflix (eller noe som helst annet) i UHD (4K).
Nå er det jo ikke så mye 4K-innhold på Netflix at det er verdt det ene og alene av den grunn, da.
House of cards (nesten verd det bare for den)
Marco Polo
Orange ITNB
Breaking Bad
Litt natur (med obligatorisk irriterende time-lapse panorering)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av mortenolb »

Er OITNB også 4k?
Du glemte better call Saul også. Marco Polo gadd jeg bare å se en halv episode av.
Anyway, dette er ikke tvserietråden :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av Tommas »

Morten, hva har du plombert på tv'en? Antenneinngang?

Er det ikke bare å koble til en dekoder fra parabol eller kabeltv, så er man i gang igjen?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av mortenolb »

Tommas skrev:Morten, hva har du plombert på tv'en? Antenneinngang?

Er det ikke bare å koble til en dekoder fra parabol eller kabeltv, så er man i gang igjen?
Antenneinngangen ja, og ja, jeg kan helt fint se på tv med dekoder og HDMI, men jeg har uansett ikke noe interesse av å se på tv. Og jeg har dermed heller ingen interesse av å betale nrk-lisens. :prf

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Samsung TVer har mistet nettforbindelsen idagesvis.

Legg inn av Tommas »

Neida, mente bare at å plombere antenneinngangen i disse dager burde være meningsløst ;-)

Svar