Hmm..kom til å tenke på en ting,hvordan er det med modifisering og styling på MC? (i mangel på bedre ord) Vet litt om bil når det kommer til felger,lakk,senking osvosv..men er helt grønn på det området når det gjelder MC
Hva er vanlig å gjøre,hva KAN gjøres?Når det gjelder feks. lakk,bytte av kåpesett (??),lyd,lys +++.
Feks om man vil kjøpe en sykkel,men ikke liker designet på den...(farge o.l.)er det da en smal sak å gjøre noe med..?
"Styling" på MC
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: "Styling" på MC
Den viktigste og kanskje det første mange gjør med en sykkel er å bytte til effektpotte.
Så kommer kanskje varmeholker som et ganske vanlig tillegg å velge. (selv om dette ikke har noe med styling å gjøre)
Mange sverger til mye carbon som koster skjorta, men i praksis er dette mer en gimmick for oss vanlige dødlige. Så lenge man ikke kjører racing på meget høyt nivå hvor hver eneste kilo teller. Derimot er carbon veldig sterkt så det KAN være en fordel å ha feks. carbonskjermer etc. Men for guds skyld... en plastskjerm koster ikke all verden...
De aller fleste er vel også enige om at den orginale tail tidy'en (den som skiltet henger på bak) ser grusom ut på de fleste sykler, så denne bør byttes ut hvis man synes utseendet er viktig.
Salen kan være greit å bytte da mange orginale saler kanskje ikke holder helt "mål" i forhold til hva behovet er.
Det viktigste av alt er i mine øyne at man har skikkelige dempere samt dekk. Greit med best mulig kontakt med veiflaten med tanke på kreftene man har å gjøre med.
Listen er sikkert mye lenger også, men dette er vertfall de jeg kommer på som de viktigste i mine øyne. Med dekk og dempere som det klart viktigste.
Så kommer kanskje varmeholker som et ganske vanlig tillegg å velge. (selv om dette ikke har noe med styling å gjøre)
Mange sverger til mye carbon som koster skjorta, men i praksis er dette mer en gimmick for oss vanlige dødlige. Så lenge man ikke kjører racing på meget høyt nivå hvor hver eneste kilo teller. Derimot er carbon veldig sterkt så det KAN være en fordel å ha feks. carbonskjermer etc. Men for guds skyld... en plastskjerm koster ikke all verden...
De aller fleste er vel også enige om at den orginale tail tidy'en (den som skiltet henger på bak) ser grusom ut på de fleste sykler, så denne bør byttes ut hvis man synes utseendet er viktig.
Salen kan være greit å bytte da mange orginale saler kanskje ikke holder helt "mål" i forhold til hva behovet er.
Det viktigste av alt er i mine øyne at man har skikkelige dempere samt dekk. Greit med best mulig kontakt med veiflaten med tanke på kreftene man har å gjøre med.
Listen er sikkert mye lenger også, men dette er vertfall de jeg kommer på som de viktigste i mine øyne. Med dekk og dempere som det klart viktigste.
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: "Styling" på MC
Grensa mellom Harry og classy er syltynn Syntes ebay.co.uk har mye kjekke duppeditter.. Detcals, hel beskyttelser med logo/farge, skiltoppheng, hugger osv
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: "Styling" på MC
Mye er vel nevnt. Kåpeglass, hendler, potte, skiltoppheng(tail tidy, som navnet forklarer, rydder opp hekken. Noen bytter vel også bremsevæskebeholder etc.
Blinklys kan jo utgjøre litt forskjell. Eller så er det jo huggere, kanskje veltebeskyttelse, rearset, deksel for passasjersete(avhengig av hvordan sykkel), noen dytter i baklykt med integrert blinklys.
Blinklys kan jo utgjøre litt forskjell. Eller så er det jo huggere, kanskje veltebeskyttelse, rearset, deksel for passasjersete(avhengig av hvordan sykkel), noen dytter i baklykt med integrert blinklys.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: "Styling" på MC
Noen velger å gå litt langt...
... og ikke alle er enige om at det er fint.
Så ha i tanke at det du gjør på sykkelen... kan være greit å reversere en dag i tilfelle ny eier ikke er like keen på dine modifiseringer.
... og ikke alle er enige om at det er fint.
Så ha i tanke at det du gjør på sykkelen... kan være greit å reversere en dag i tilfelle ny eier ikke er like keen på dine modifiseringer.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- DelRey83
- Innlegg: 65
- Registrert: 26 jan 2015, 21:08
- Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
- Sted: Bergen
Re: "Styling" på MC
Ok takker for svar! haha det bildet var jo helt sinnsykt
Hmm tail tidy ja..har aldri tenkt på skiltopphenget engang jeg! Og huggere..sikkert dumt spørsmål,men hva er det..? *still learning*
Hmm tail tidy ja..har aldri tenkt på skiltopphenget engang jeg! Og huggere..sikkert dumt spørsmål,men hva er det..? *still learning*
Re: "Styling" på MC
Hugger = Bakhjul skjermDelRey83 skrev:Ok takker for svar! haha det bildet var jo helt sinnsykt
Hmm tail tidy ja..har aldri tenkt på skiltopphenget engang jeg! Og huggere..sikkert dumt spørsmål,men hva er det..? *still learning*
Christian