Reisetips i Frankrike?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Reisetips i Frankrike?

Legg inn av Svolp »

Da er tur/retur hamburg-lorrach bestilt i slutten av mai :prf
Etter og ha kjørt de italienske alper flere ganger og nedover kysten av kroatia vil vi prøve noe nytt så et mål på turen er pyroneene på grensa te Spania. Siden det er et stykke og krysse frankrike lurte jeg på om noen har noen strekk/veier og anbefale underveis? :-k
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Reisetips i Frankrike?

Legg inn av Barbarozza »

Ja de bildene er fra Frankrike...

Skaff deg et GODT KART ref tråden om GPS..du MÅ HA KART for å planlegge, selv googlemap blir for dårlig :-)

Frankrike er stort, så er det sånn at mange av overgangene er høye, over 2500 meter..slik at i mai er det ikke sikkert at alle er åpne - Jeg var nedover i 2013 , 13 juni.....mye var stengt i Sveits og Frankrike da og det la seg snø på Timmelsjoch og det var så vidt vi kom oss derfra, det året sludda det også over Stelvio så kaldt var det.

Men nå er det også veldig fint uten at du drar deg opp til de høyeste toppene. I Ardeche og Provence har du mange fine steder å kjøre, det samme gjelder jo Vercors og Le grande mastif . Anbefaler deg å bruke litt tid å se på film fra Youtube.

Her har kan du søke på Jurgen Krøner og The mimoto og ta en titt på noen av de turene de tar. Det er ikke alltid at filmene er så bra, men de gir deg jo noen syke ideer om hvor det er bra å kjøre, ja spektakulært ...

Vi legger turen inn i Frankrike like etter Karlsruhe for å få med oss Massif des Vosges og kjøre i Frankrike på utsiden av den sveitsiske grensa ned til Grenoble ..der skal vi kjøre i Vercors...der er det 40 mil med syke veier som skal undersøkes

Deretter en svipp til Ardeche...før vi skal ligge i Provence noen dager og kjøre Route de Crete osv nede ved Lac de st Croix for å kjøre europas største canyon :) Georges du verdon , I Ardeche har de også europas lengste Canyon...og fine MC veier

Samtidig ligger vi jo ved foten av alpene, og har feks route de napoleon å kjøre, The road to Pierla ...og en masse andre steder jeg har på ferielista...:)

Her har du en link , noter deg navnene og sjekk på google map etterpå...jeg skal kjøre noen av disse sluktene i sommer..der jeg veit at flere kompiser nekter pga rasfare men er det tørt går det bra :)

https://www.youtube.com/watch?v=10K8WOgxaKQ" onclick="window.open(this.href);return false; Denne filmen inneholder 40-50 % av hva jeg skal kjøre i sommer


Legger med bilder fra ferien i fjor som er tatt med mobilen, altså ikke kjempekvalitet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Memento mori

chromecast
Innlegg: 85
Registrert: 08 jan 2014, 18:56
Motorsykkelen din: Tysk, japse etc

Re: Reisetips i Frankrike?

Legg inn av chromecast »

Siden du sier dere sikter mot Pyreneene er det kanskje spesielt Grand Canyon de Verdon som ligger på ruta/linja den vegen og som gjerne bør inkluderes. Ikke noe "pass" men spesielt område.
Ellers er de franske alpene der nede i sørøst-Frankrike det fineste som er :prf Bare å kjøre, dere vil bli positivt overrasket kontinuerlig. I alle fall hvis dere liker smale veger og ikke bare jakter pass med mye høyhastighetssvinger selvsagt.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Reisetips i Frankrike?

Legg inn av Svolp »

Takk for god informasjon til dere begge, jeg får se på linken og notere meg litt stedsnavn jeg kan se nærmere på :thumleft
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Reisetips i Frankrike?

Legg inn av Svolp »

Fantastisk filmsnutt :yeyeye
Gud så jeg gleder meg til og utforske ukjent terreng :prop:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Reisetips i Frankrike?

Legg inn av Barbarozza »

Jeg har sett alt av Mimoto...fått mange fine tips av filmene hans...og jeg kan tryggt si at du kan kjøre i årevis uten å gå tom for gode ideer. :D
Memento mori

Svar