Filmredigeringsprogram for en nybegynner

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Fjeldern »

Er sikkert laget et emne om dette før, men fant ikke noe stort nevnt da jeg søkte.
SKulle også helst vært gratis, eller ihvertfall ikke alt for dyrt. Om det tar litt å sette seg inn i, så er det helt greit.

Tok ut sykkelen på tur nummer 2 i dag, og fått kjørt noen mil, så tenkte å få redigert sammen 2 videoer, og fjernet all den vindsusen blant annet

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Flanker »

Har du Mac? Hvis ja er løsningen iMovie, som er utrolig enkelt i bruk og samtidig plenty avansert. Windows må noen andre hjelpe deg med :eh

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av LordShaft »

Jeg har final cut pro (nyeste versjon) liggende, dette er like enkelt å bruke som imovie men har langt flere muligheter og funksjoner. Beste programmet jeg har brukt til redigering. Skal sies at dette bare er til Mac. Send meg en pm om det er interesse

Note4

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Barbarozza »

Til film er nok MAC best og lettest men desverre er MAC altfor dyrt

Men jeg har brukt Movie Maker 2012 , slettes ikke så dårlig den heller

Har du windows lisens er det også gratis :)

Last den ned her

http://windows.microsoft.com/nb-no/wind ... r-download" onclick="window.open(this.href);return false;


Ville anbefale deg på sikt og skaffe deg en eller to stk 250 gb SSD disker på PCen, enten du har bærbar eller stasjonær. Da går det mye raskere å holde på.
Memento mori

Toven

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Toven »

Jeg syntes Vegas Pro 12 er enkelt å bruke :prf
Tok litt tid for å fikse "fancy" effekter og sånn, men det er jo litt av moroa. En liten snutt jeg laget med programmet:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DKPEemBBGAU[/video]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Snikkeren »

Før jeg gikk over til MAC brukte jeg Windows MovieMaker litt, før jeg skaffet meg Pinnacle Studio (tror jeg det het). Pinnacle var klart bedre enn MovieMaker, men så er det ikke gratis.

Til nå har jeg bare brukt iMovie på MAC, og det funker knall foreløpig. Enkelt å bruke, og resultatet blir bra.

Jeg har også brukt iMovie på iPad til litt enklere redigering. Ulempen med det er at man må konvertere videoen så den kan brukes på iPad først. Til det har jeg brukt HandBrake (på PC).
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av MLeikarnes »

Bruker GoPro studio vanligvis, men nå har jeg oppdatert Adobe lisensen min fra premiere elements 11 til 13 og nå er det mye bedre å redigere! Adobe Premiere Elements 13 koster vel rundt 700kr og er verdt det syns jeg! Nå mangler jeg bare mer datakraft til å rendre litt raskere...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Filmredigeringsprogram for en nybegynner

Legg inn av Fjeldern »

Bruker en relativt kraftig PC, så har desverre ikke tilgang på en mac. Men jeg skal ihvertfall prøve moviemaker og se om jeg får satt av en slant til adobe etterhvert :P

Blir moro å prøve å redigere litt ihvertfall, selv om vinkelen på første turen vart ganske feil. Men har da lært nå! Så pent vær i dag, at det er synd jeg ikke får tatt en tur i dag au egentlig.

Svar