De jeg vet om er:
Gamle Lierbakkene - fikk 3 stk 40-soner og fartsdumper med fotgjengeroverganger fordelt på 1 km strekning ifjor. Ødelegger totalt flyten i det som var en sammenhengende 60-sone. Jeg så vel ca 5 fotgjengere totalt i hele fjor. En ny utkjørsel er i ferd med å etableres midt i en av de fine svingene (boligtomt som klargjøres virker det som.
Sylling - Skaret - her har tydeligvis Toverud Pukk og Deponi etablert seg sånn ca midtveis. Blir vel trolig en god del tungtransport og kanskje nedsatt hastighet ifbm inn-/utkjøringen der. Rart det etableres deponi rett ved Holsfjorden som er drikkevanskilde.
Tofte, de fine svingene før Tofte, når en kommer fra Holmsbu - veien er i ferd med å rettes ut. I tillegg blir det sannsynlgivis flere strekninger med nedsatt hastighet pga boligbygging - og nedsatt hastighet der det finnes boliger fra før (nedsatt fra 80 til 70 en strekning etter Klokkarstua)
Grodalen i Røyken - svingene fra krysset Røykenveien/Slemmestadveien består nok, men det tillates at nye boligfelt får utkjøring rett rundt svinger, som gjør at det er sannsynlig med nedsatte fartsgrenser etterhvert.
Åros - Røyken - veien skal rettes ut og oppgraderes.
Nesodden - de flotte og bakkete svingene langs Fv156. Noterte meg mye hogst langs veien idag, så det betyr enten boligbygging eller retting av veien?
Flere som har sett lignende utvikling i sitt nabolag?
For meg så virker det som en trend som gjør at vi på sikt mister mange fine MC-veier