Lyd fra clutch/lager på GSX600F

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Lyd fra clutch/lager på GSX600F

Legg inn av Con »

Har en lyd som kun kommer når clutch er ute på min GSX600F 1996-mod. Forsvinner så fort jeg trykker clutchen inn igjen.
Minner litt om den lyden girkassen på bilen lager når jeg rygger litt fort!

Går ut i fra det må være utløserlager/trøstelager eller noe i den dur?

Noen her som har erfaring med å bytte det på denne modellen? Evt tilgang på sprengtegning evt manualer.

Og om noen vet hva denne delen heter på englandsk så jeg kan finne den på utenlandske nettbutikker hadde det vært supert.
...siden jeg har inntrykk av at i Norge er det slik at når modellen passerer 10 år er det for gammelt til at butikkene gidder å bry seg om å skaffe deler til de lengre :scratch
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Lyd fra clutch/lager på GSX600F

Legg inn av DrGreve »

Det er helt umulig å stille en fjerndiagnose på lyder i girkassen når den er aktivert. Det kan være alt fra clutchkorga til drev inne i selve kassen. Det første er billigst, og jeg ville sjekket korga først.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Lyd fra clutch/lager på GSX600F

Legg inn av gsx750_80 »

Con skrev:Har en lyd som kun kommer når clutch er ute på min GSX600F 1996-mod. Forsvinner så fort jeg trykker clutchen inn igjen.
Minner litt om den lyden girkassen på bilen lager når jeg rygger litt fort!

Går ut i fra det må være utløserlager/trøstelager eller noe i den dur?

Noen her som har erfaring med å bytte det på denne modellen? Evt tilgang på sprengtegning evt manualer.

Og om noen vet hva denne delen heter på englandsk så jeg kan finne den på utenlandske nettbutikker hadde det vært supert.
...siden jeg har inntrykk av at i Norge er det slik at når modellen passerer 10 år er det for gammelt til at butikkene gidder å bry seg om å skaffe deler til de lengre :scratch
Det du beskriver likner på støy jeg hadde i tilknytning til clutch, på en CB 1100 F.
Den sykkelen hadde kilometerstand fra 7000 til 20000 i mitt eie, og i det tilfellet ble dette
betegnet som normalt (med et lager som støykilde). Kanskje sikrest å spørre Suzuki-verksted / forhandler eller andre med ekspertise.
Ellers kan det være tilsvarende problem som beskrevet her, uten at jeg på noe vis kan garantere det:
http://www.fixya.com/motorcycles/t17303 ... iding_pull" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh

-gsx750_80

Svar