BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Syntes biken ble litt rå og hoppende i tomgangen ved start av særlig kald motor, etter at jeg har hatt batteriet ute i vinter.
Så, da jeg var inne i softwaren til min GS911 koblet til "hjernen" på min BMW K1300S for å fjerne fra minnet at det har vært lav spenning på backupbatteriene til alarmen, (har skftet de selv), så jeg at det fantes en mulighet:
Engine-Idle Actuator Calibration.
Leste litt om det og tok sjansen på å kjøre den programdelen.....og vips, motoren går myyyykt og fint igjen
Hjernen blir lært hva som er min og maks spjeldåpning og kan sette tomgangen og dens verdier på air/fuel korekt.
Har forøvrig, så langt, bare godord å si om GS911:
http://www.hexcode.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så, da jeg var inne i softwaren til min GS911 koblet til "hjernen" på min BMW K1300S for å fjerne fra minnet at det har vært lav spenning på backupbatteriene til alarmen, (har skftet de selv), så jeg at det fantes en mulighet:
Engine-Idle Actuator Calibration.
Leste litt om det og tok sjansen på å kjøre den programdelen.....og vips, motoren går myyyykt og fint igjen
Hjernen blir lært hva som er min og maks spjeldåpning og kan sette tomgangen og dens verdier på air/fuel korekt.
Har forøvrig, så langt, bare godord å si om GS911:
http://www.hexcode.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Det er for sterkt å si at livet ikke er verdt å leve uten GS-911, men det er ikke langt unna sannheten.
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
tagesk skrev:Det er for sterkt å si at livet ikke er verdt å leve uten GS-911, men det er ikke langt unna sannheten.
[TaSK]
Det kan også tolkes til å bety at du har hatt spesielt mye bruk for den, og til ting som har vært spesielt
driftskritisk, am i right?
Jeg har så langt benyttet den til nevnte, til å kjøre autoscan, sjekke bremsetrykk og sette servicereminder. Ganske imponert over bremsetrykkstesten som også viste verdiene
-
- Innlegg: 85
- Registrert: 08 jan 2014, 18:56
- Motorsykkelen din: Tysk, japse etc
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Man kan ikke leve uten...
Vet ikke om du må parkere stepmotorer for å synce rekkefireren? En av mange funksjoner som gjør at du klarer det meste av servicer sjøl.
Har opplevd at f.eks dekktrykksindikatorene har blitt litt hissige etter noen warninger (grus og kjøre med lite luft) Da blir dem snille igjen etter å slette unna de warningene som har hopa seg opp.
Osv osv osv
Vet ikke om du må parkere stepmotorer for å synce rekkefireren? En av mange funksjoner som gjør at du klarer det meste av servicer sjøl.
Har opplevd at f.eks dekktrykksindikatorene har blitt litt hissige etter noen warninger (grus og kjøre med lite luft) Da blir dem snille igjen etter å slette unna de warningene som har hopa seg opp.
Osv osv osv
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Hei!chromecast skrev:Man kan ikke leve uten...
Vet ikke om du må parkere stepmotorer for å synce rekkefireren? En av mange funksjoner som gjør at du klarer det meste av servicer sjøl.
Har opplevd at f.eks dekktrykksindikatorene har blitt litt hissige etter noen warninger (grus og kjøre med lite luft) Da blir dem snille igjen etter å slette unna de warningene som har hopa seg opp.
Osv osv osv
Jeg har ikke satt meg inn i spjeldsync-prosedyren, bare Idle Actuator.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7012
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Helt utrulig ka bayerske mekleverkstedet ikke får til.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Kom på at i K1200S boka, sto det at man skulle sette på tenninga og vri to ggr til full gass før start etter at batteriet hadde vært ute. Kanskje det står i boka til min K1300S også, heh
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Gjelder på R-serien også. Problemet er at til daglig er det veldig (!) sjelden gassen er helt åpen. Så sensoren får aldri "se" hvor langt spjeldet går.ZZR-Erling skrev:Kom på at i K1200S boka, sto det at man skulle sette på tenninga og vri to ggr til full gass før start etter at batteriet hadde vært ute. Kanskje det står i boka til min K1300S også, heh
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
......da må dere jaggu begynne å åpne gassen innimellom. Må jo ikke daukjøre kjærra....
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Kan love deg at min har sett full spjeldåpningcannon skrev:......da må dere jaggu begynne å åpne gassen innimellom. Må jo ikke daukjøre kjærra....
..men kanskje det var så lenge at hjernen ikke forsto at dette var maxåpningen
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Det er vel bare å ligge i 50 på landeveien.... klakke den opp i 5 og gi full rulle.... langt bedre enn å gjøre det samme i 1 eller 2 gir
Note4
Note4
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Mulig det, men det er jo mye "stiligere" å bruke GS911'enLordShaft skrev:Det er vel bare å ligge i 50 på landeveien.... klakke den opp i 5 og gi full rulle.... langt bedre enn å gjøre det samme i 1 eller 2 gir
Note4
Skal foresten, for skøy skyld, se om det er mulig å kjøre trottel-sync.
Er utrolige mengder med data som kan tas ut av hjernen på den her BMW'en, om man har rette softwaren til det.
...må bare passe seg så man ikke "snubler inn i noe" som ikke tåler det.. :-)å
Ja, og idag kjøpte kona seg S1000RR, og GS911'en støtter jo den også
Tro hva som er å "titte på" inni der på den
Forøvrig bruker jeg den mest til å kjøre "Autoscan", noe som sjekker om noe er satt med feilkode og kan peke ut det, og å sette Service Reminder korekt etter oljeskift, (får lov å ta oljeskift selv og beholde garantien).
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Ble det svart? hvilken årmodell gikk hun for?
Finner du noe av interesse med denne gs911 så er jeg langt over gjennomsnittet interessert i å vite det
Finner du noe av interesse med denne gs911 så er jeg langt over gjennomsnittet interessert i å vite det
Re: BMW, GS911 og Idle Actuator Calibration
Det ble sort/grå, 2011.LordShaft skrev:Ble det svart? hvilken årmodell gikk hun for?
Finner du noe av interesse med denne gs911 så er jeg langt over gjennomsnittet interessert i å vite det
Skal huske på å melde deg om det er noe som jeg tror du kan ha interesse av.
Du kan jo ta en titt her:
http://www.hexcode.co.za/products/gs-91 ... hart#S1000" onclick="window.open(this.href);return false;