Stakkars KM - Hans nye parkerte CBF er rygget ned
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Stakkars KM - Hans nye parkerte CBF er rygget ned
Siden han ikke er noe flink til å være her på forumet, så får jeg jo hjelpe til. (Ikke sant?)
Honda CBF 1000. 2009 modell. Trengs det mer info, så får dere spørre.
Honda CBF 1000. 2009 modell. Trengs det mer info, så får dere spørre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av evike den 21 apr 2015, 09:07, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Grattis med ny doning :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Denne modellen er nok kjent for veldig mange av oss.evike skrev:Siden han ikke er noe flink til å være her på forumet, så får jeg jo hjelpe til. (Ikke sant?)
Honda CBF 1000. 2009 modell. Trengs det mer info, så får dere spørre.
Kjempesykkel, ingen tvil om det!
Sjelden og flott farge.
Gratulerer så mye!
Med to så fine Honda'er som dere nå har er det ingen grunn til å kvie seg for de lange turene :-) .
Men det har dere jo aldri gjort før heller, så hvorfor begynne nå

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Det var moro gamern fikk seg ny sykkel.
Jeg fikk prøve Dexter sin på Sommerturen Godtvoksen arrangerte i sin tid. Tror det er den eneste sykkelen jeg ble sikkerlig positivt overasket over av å prøve
Kjør innom en dag dere kjører forbi, vaflene sitter løst på verandaen her
Jeg fikk prøve Dexter sin på Sommerturen Godtvoksen arrangerte i sin tid. Tror det er den eneste sykkelen jeg ble sikkerlig positivt overasket over av å prøve

Kjør innom en dag dere kjører forbi, vaflene sitter løst på verandaen her

-
- Innlegg: 114
- Registrert: 19 jul 2011, 23:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
- Bosted: Kolbotn
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Gratulerer!
Hilsen han som snakket med den stolte eieren utenfor HOF MC
Hilsen han som snakket med den stolte eieren utenfor HOF MC

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Gratulerer Evike, for at gubben har fått ny doning
Flott var den å
Om du skrever over`n, rekker du ned på begge sider da
I såfall, gratulerer til deg å

Flott var den å

Om du skrever over`n, rekker du ned på begge sider da

I såfall, gratulerer til deg å

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Traff KM på Speed og den så veldig fin ut den Honda`n :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Bosted: Østfold
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Gratulerer med valg av fin sykkel.
Selv har jeg en 2006 mod som jeg kjøpte ny. Nærmer seg 50000 km. Ikke spesielt mye på de årene men det kommer mest av at tiden ikke alltid strekker til.
Drister meg til å dele noen erfaringer.
Batterikapasiteten er ganske dårlig. Det blir ganske tydelig når man skal starte for første gang etter vinteren (Jeg bruker vanligvis ikke å starte regelmessig gjennom vinteren som enkelte gjør).
Må alltid ty til startkabler og bilbatteri for å få den i gang.
Selv med nytt batteri eller nyladet batteri så er det samme historien hver vår.
Det er nesten garantert at statoren vil brenne opp.
Kjøp reserve først som sist. Det er enkelt å bytte selv. Du kan redde sommerferien ved å ha en i reserve.
På ca 45000 km så fikk jeg småfusking på slakk kjøring, typisk i området 50-70 km/h på 6. gir.
Etter over ett år med intens feilsøking og utskifting av mange relevante deler uten å løse problemet så kom jeg på sporet av den egentlige årsaken.
Sykkelen var daukjørt!
Min kjøremåte er i all hovedsak cruising på landeveien. Min teori er at mange år med slik kjøring har gjort injektorene upresise pga at de har jobbet i et snevert område det meste av tiden.
Om det er slitasje eller dannelse av noen form for belegg vet jeg ikke.
Det var etter visse observasjoner at jeg fikk sterk mistanke om at dette var årsaken.
"Behandlingen" var en liten skvett med 2-takts olje i bensinen og tilsetning av injektor rens i rikelig dose.
Måtte også legge om kjørestilen min til friskere gassing. Selvsagt innom gjeldende fartsgrenser ehhmm, men gir full gass mye oftere enn før.
Kun for at injektorene skal jobbe i hele sitt området.
Jeg kombinerte injektor rens fra forskjellige fabrikater (i alle fall utenpå, innholdet kan jo være det samme?) for å få best mulig effekt av behandlingen.
2-takts oljen sluttet jeg med etter 2-3 tanker.
Merket ganske fort at det bedret seg.
Allikevel så har forbedringsprosessen vært ganske lang. Vil anslå at jeg har kjørt omtrent 300 mil med behandling men anser nå motoren for å være frisk igjen.
For å unngå nye problemer så bruker jeg fortsatt litt injektor rens og kjører med mer aktiv gass enn før.
På en måte kan man si at denne mc`ens styrke også er dens svakhet.
Motorens fantastiske dreiemoment og fleksibilitet gjør at man kan legge inn 6.giret i april og ta det ut i oktober.
Det er muligens ikke bra for injektorene.
Aktiv gassing er kanskje et vedlikeholds argument?
Ja..
Selv har jeg en 2006 mod som jeg kjøpte ny. Nærmer seg 50000 km. Ikke spesielt mye på de årene men det kommer mest av at tiden ikke alltid strekker til.
Drister meg til å dele noen erfaringer.
Batterikapasiteten er ganske dårlig. Det blir ganske tydelig når man skal starte for første gang etter vinteren (Jeg bruker vanligvis ikke å starte regelmessig gjennom vinteren som enkelte gjør).
Må alltid ty til startkabler og bilbatteri for å få den i gang.
Selv med nytt batteri eller nyladet batteri så er det samme historien hver vår.
Det er nesten garantert at statoren vil brenne opp.
Kjøp reserve først som sist. Det er enkelt å bytte selv. Du kan redde sommerferien ved å ha en i reserve.
På ca 45000 km så fikk jeg småfusking på slakk kjøring, typisk i området 50-70 km/h på 6. gir.
Etter over ett år med intens feilsøking og utskifting av mange relevante deler uten å løse problemet så kom jeg på sporet av den egentlige årsaken.
Sykkelen var daukjørt!
Min kjøremåte er i all hovedsak cruising på landeveien. Min teori er at mange år med slik kjøring har gjort injektorene upresise pga at de har jobbet i et snevert område det meste av tiden.
Om det er slitasje eller dannelse av noen form for belegg vet jeg ikke.
Det var etter visse observasjoner at jeg fikk sterk mistanke om at dette var årsaken.
"Behandlingen" var en liten skvett med 2-takts olje i bensinen og tilsetning av injektor rens i rikelig dose.
Måtte også legge om kjørestilen min til friskere gassing. Selvsagt innom gjeldende fartsgrenser ehhmm, men gir full gass mye oftere enn før.
Kun for at injektorene skal jobbe i hele sitt området.
Jeg kombinerte injektor rens fra forskjellige fabrikater (i alle fall utenpå, innholdet kan jo være det samme?) for å få best mulig effekt av behandlingen.
2-takts oljen sluttet jeg med etter 2-3 tanker.
Merket ganske fort at det bedret seg.
Allikevel så har forbedringsprosessen vært ganske lang. Vil anslå at jeg har kjørt omtrent 300 mil med behandling men anser nå motoren for å være frisk igjen.
For å unngå nye problemer så bruker jeg fortsatt litt injektor rens og kjører med mer aktiv gass enn før.
På en måte kan man si at denne mc`ens styrke også er dens svakhet.
Motorens fantastiske dreiemoment og fleksibilitet gjør at man kan legge inn 6.giret i april og ta det ut i oktober.
Det er muligens ikke bra for injektorene.
Aktiv gassing er kanskje et vedlikeholds argument?
Ja..
- schnellfahrer
- Innlegg: 139
- Registrert: 13 jul 2012, 18:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
- Bosted: Skien
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
FYI:
Honda har utvidet garantien på statoren til 7 år.
Statoren på min røyk i fjor og forhandleren visste ikke om at det var en kampanje på dette.
De bytter svinghjul samtidig.
Grattis med sykkel!
Honda har utvidet garantien på statoren til 7 år.
Statoren på min røyk i fjor og forhandleren visste ikke om at det var en kampanje på dette.
De bytter svinghjul samtidig.
Grattis med sykkel!
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Bosted: Østfold
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Jeg er ikke helt oppdatert på den utvidede garantien da den ikke er relevant for min årsmodell, men vet at det satt "langt inne" før de innvilget en forlenget garanti. Blir jo det samme som å innrømme en svakhet på sitt produkt.
Mener å huske at det var med trusler om noen paragrafer innen forbruks lov eller noe lignende.
Når det gjelder modifisert svinghjul så er det etter det jeg har lest meg til en større innvendig diameter for å øke luftspalten mellom magnetene på svinghjulet og polene på statoren for å redusere effekten på generatoren.
Ulempen med dette er at man får mindre elektrisk kapasitet til å drive evnt ekstra utstyr.
Strømproduksjonen på de fleste moderne mc`er er av aller simpleste sort.
Det er ingen regulering av generatoreffekten slik som på en bil eller f.eks. på min Yamaha XJ650 fra 80-tallet.
Generatoren produserer hele tiden max effekt (litt variabel i forhold til turtall).
Den effekten som ikke går til forbrukeren om bord blir shuntet til jord i spenningsregulatoren. Det er derfor spenningsregulatoren kan bli veldig varm og i verste fall brenne opp.
Vi tror ofte at vi har veldig moderne saker mellom beina, men visse ting er helt primitivt og steinalder.
Mener å huske at det var med trusler om noen paragrafer innen forbruks lov eller noe lignende.
Når det gjelder modifisert svinghjul så er det etter det jeg har lest meg til en større innvendig diameter for å øke luftspalten mellom magnetene på svinghjulet og polene på statoren for å redusere effekten på generatoren.
Ulempen med dette er at man får mindre elektrisk kapasitet til å drive evnt ekstra utstyr.
Strømproduksjonen på de fleste moderne mc`er er av aller simpleste sort.
Det er ingen regulering av generatoreffekten slik som på en bil eller f.eks. på min Yamaha XJ650 fra 80-tallet.
Generatoren produserer hele tiden max effekt (litt variabel i forhold til turtall).
Den effekten som ikke går til forbrukeren om bord blir shuntet til jord i spenningsregulatoren. Det er derfor spenningsregulatoren kan bli veldig varm og i verste fall brenne opp.
Vi tror ofte at vi har veldig moderne saker mellom beina, men visse ting er helt primitivt og steinalder.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Knut Morten har kjøpt seg sykkel i dag
Grattis med ny sykkel KM 

- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Stakkars KM - Hans nye parkerte CBF er rygget ned
Stakkars KM, han er nå mildest talt "irritert", med rette.
Hans nyinnkjøpte CBF ble i går rygget ned på en parkeringsplass mens han var inne i butikken.
Styret knekt, brems, toppboks ødelagt. ++ Diverse lakkskader og "småting" som må fikses for å bli pent igjen.
Heldigvis var de fine sidekoffertene hjemme i garasjen.
Den som voldte skadene stakk ikke av (så vidt jeg forstår både vitner og merket bil fra elektrikerfirma) så forsikringsselskapet skal få punge ut, men selvfølgelig er dette til stor irritasjon og ekstra besvær.
At han ikke skal ertes disse dagene er nok høyst forståelig. Han er mildest talt "irritert".
Hans nyinnkjøpte CBF ble i går rygget ned på en parkeringsplass mens han var inne i butikken.
Styret knekt, brems, toppboks ødelagt. ++ Diverse lakkskader og "småting" som må fikses for å bli pent igjen.
Heldigvis var de fine sidekoffertene hjemme i garasjen.
Den som voldte skadene stakk ikke av (så vidt jeg forstår både vitner og merket bil fra elektrikerfirma) så forsikringsselskapet skal få punge ut, men selvfølgelig er dette til stor irritasjon og ekstra besvær.
At han ikke skal ertes disse dagene er nok høyst forståelig. Han er mildest talt "irritert".
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Stakkars KM - Hans nye parkerte CBF er rygget ned
Uffda...!
Det var jo skikkelig ergelig, da!
Når sånn skjer så får man prise seg lykkelig over at skadevolderen tar ansvar slik at man slipper å ta kostnaden selv.
Det skjer dessverre altfor ofte at de som forsårsaker slike ting bare stikker av, rett og slett. Og da står man der med både ødelagt sykkel og store kostnader for å få den tilbake i den stand den var.
Håper det er kortreiste deler til KM's nye gullsykkel og at det er verkstedkapasitet nok til å få den fikset så fort som mulig
.
Det var jo skikkelig ergelig, da!
Når sånn skjer så får man prise seg lykkelig over at skadevolderen tar ansvar slik at man slipper å ta kostnaden selv.
Det skjer dessverre altfor ofte at de som forsårsaker slike ting bare stikker av, rett og slett. Og da står man der med både ødelagt sykkel og store kostnader for å få den tilbake i den stand den var.
Håper det er kortreiste deler til KM's nye gullsykkel og at det er verkstedkapasitet nok til å få den fikset så fort som mulig

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.