Ruteforslag i Hardanger

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av ZZR-Erling »

mmm..her var det mye som jeg vil utforske. Noe pånytt, og annet helt nytt:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av L-NA »

Kan vel knapt nok anbefale dette området sterkt nok. Jeg skal å hente Guzzin fra verksted i dag etter hjemkomst fra 6 uker på Jobb. Eneste planer jeg har for frituren er en tur til Lom, og så blir det å "ride" Rogaland og Hordaland, hvor Hardanger kommer til å bli prioritert for det neste ukene :-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av Olav K »

Fin artikkel, men mye er utelatt...
Nordsida av Hardangerfjorden fra Tysnes til Kvanndal er jo en nydelig tur.
Like eins selve Tysnes, en rundtur der har det meste....
"Baksida" av Fusa, forbi Baldersheim og Sævareid er jo nydelig... kun lokal trafikk og bra asfalt
"Ulvikfjellet"
Åkrafjorden, men da på de gamle veiene på utsia, ta med gamleveien opp Rullestadjuvet
Ytre vegen mellom Skånevik og Etne- ikke så bra asfalt, smalt..veldig svingete og nyyydelig fjordlandskap
PS: Kjører du til Matre for å ta fergja til Skånevik... sjekk ferjeruta FØR du kjører av hovedveien (48)

Faen, nå fikk jeg lyst hjem å kjøre igjen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av ZZR-Erling »

Se her ja, nå begynner artikkelen å bli komplett :thumleft
Er som i alpene, kan egentlig ikke kjøre feil :D

Kjøresugen? JA! Kommer varmen snart?

ZZR-Erling

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av ZZR-Erling »

L-NA skrev:Kan vel knapt nok anbefale dette området sterkt nok. Jeg skal å hente Guzzin fra verksted i dag etter hjemkomst fra 6 uker på Jobb. Eneste planer jeg har for frituren er en tur til Lom, og så blir det å "ride" Rogaland og Hordaland, hvor Hardanger kommer til å bli prioritert for det neste ukene :-)
Lucky you!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:Fin artikkel, men mye er utelatt...
Nordsida av Hardangerfjorden fra Tysnes til Kvanndal er jo en nydelig tur.
Like eins selve Tysnes, en rundtur der har det meste....
"Baksida" av Fusa, forbi Baldersheim og Sævareid er jo nydelig... kun lokal trafikk og bra asfalt
"Ulvikfjellet"
Åkrafjorden, men da på de gamle veiene på utsia, ta med gamleveien opp Rullestadjuvet
Ytre vegen mellom Skånevik og Etne- ikke så bra asfalt, smalt..veldig svingete og nyyydelig fjordlandskap
PS: Kjører du til Matre for å ta fergja til Skånevik... sjekk ferjeruta FØR du kjører av hovedveien (48)

Faen, nå fikk jeg lyst hjem å kjøre igjen :knegg
Her er onkel spot on igjen... :thumleft

Note4

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av Busa Trond »

Her var det my lekkert på et lite område.
Når jeg ser slike opplevelses bilder så husker jeg hvorfor jeg downsiza til Tiger.
Slike bilder får meg til å drømme, også bare 5-6 timer borte i gata her da. Dette må utforskes :prf


Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:Her var det my lekkert på et lite område.
Når jeg ser slike opplevelses bilder så husker jeg hvorfor jeg downsiza til Tiger.
Slike bilder får meg til å drømme, også bare 5-6 timer borte i gata her da. Dette må utforskes :prf


Bilde
Her kjørte du forbi ifjor, Busa, da du var innom Odda.
Bildet er tatt mellom Lofthus og Odda, på utsuiden av en liten tunnell, så dette veistykket du ser er bare 100 mtr langt, merket gang og sykkelveg.
I gamle dager gikk trafikken sørover på utsiden (veien du ser på bildet) og trafikken nordover gikk i tunnellen. De utvidet tunnellen på slutten av 80 tallet, mener jeg å huske :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av Busa Trond »

...ser ut som en interessant vei det. Ser også av teksten at inne i Ulvik går det av en vei opp til Osa :scratch

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ruteforslag i Hardanger

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:...ser ut som en interessant vei det. Ser også av teksten at inne i Ulvik går det av en vei opp til Osa :scratch

Ja, den er fin den veien, jeg var opp der for ettpar år siden, før jeg kom innpå her.
Men det er en grus/anleggsvei, er helt greit å ta det med ro oppover OG ikke minst nedover der med asfaltdekk. Er ikke hvert år veien får vedlikehold ;-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar