Rammebytte Gsxr 750 2001

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
gixxerdud
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr 750 2001

Rammebytte Gsxr 750 2001

Legg inn av gixxerdud »

Heisann.
Var litt uheldig her om dagen og kjørte rett i rævva på en bil med min Gsxr 750 2001 modell. Etter smellen ser jeg at forhjul har forflyttet seg lenger bakover. Etter nærmere undersøkelser viser det seg at rammen på sykkelen har gitt seg, eller da blitt skjev. Samt at stort sett all plastikk og lignende har sprukket eller skrapet opp.
Det jeg lurer på da er om noen inne her er kjent med å bytte ramme eller evt. importere en ramme/delesykkel fra sverige.
Tanken om å kjøpe en hel og fin registrerbar svensk sykkel har også vært inne i bildet, siden det er så mye dyr plastikk og deler som har gått fyken, og da forflytte deler (i hovedsak ramme) over på min norske sykkel. Men hvordan er toll og avgifter på en sykkel jeg bare skal bruke deler av? Usikker på hvordan rammenr. og den biten blir gjort i sånne tilfeller, med tanke på papirer på sykkelen osv.

Takknemlig for hjelp og svar:)

Hilsen frustrert ulykkesfugl.

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Re: Rammebytte Gsxr 750 2001

Legg inn av Kawagutten »

Du betaler bare moms+frakt+moms på frakta også.Engangsavgift kommer ikke før en skal registrere sykkelen.
Ved rammebytte bør du ta kontakt med biltilsynet først og så må det gamle rammenr bankes inn ved siden av det nye som står der.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar