Weekendtur 3. - 5. Juli - Trollstigen

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
andre-gj
Innlegg: 29
Registrert: 05 jan 2014, 11:10
Motorsykkelen din: '13 KTM 1190 Adv.
Sted: Drammen

Weekendtur 3. - 5. Juli - Trollstigen

Legg inn av andre-gj »

Fikk plutselig spørsmål om jeg ville være med på tur neste helg av en bekjent som har kjøpt seg ny v-strom.
Turen definert ved: "Vi reiser tidlig fredag formiddag fra Drammen med Trollstigen som mål, og ankomst Drammen ila. Søndag.
Resten tar vi som det kommer, ser værmeldingen dårlig ut så setter vi kursen mot solen istedenfor."

Så da sender jeg kona og bikkja alene til søsteren og takket selvfølgelig ja til tur. Trollstigen er en av mine "must-ride" destinasjoner på to hjul.

Hadde en titt på langtidsvarselet for Geiranger og Trollstigen idag og det ser ut til at alt kan gå etter planen!

Jeg er ikke SÅ god til å ta ting på sparket, som gutta jeg skal kjøre med tydeligvis, så jeg har prøvd meg litt frem på Google Maps. Ser for meg at ruten fint kan gå til Stryn på fredag med overnatting der før vi tar sjarmør(?)etappen, Geiranger og Trollstigen, på lørdag og ender opp på Beitostølen (evt. Litt før dersom det blir langt) før transportetappen hjem gjennom Gudbrandsdalen på søndag.

Antar at mange her allerede har hatt denne turen, så jeg lurte på noen tips for stopp underveis eller alternative ruter/avstikkere som burde prøves på denne turen.
Ble anbefalt en vaffelstopp ved kyllingbrua i Verma av en kollega.


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar