Bagasje på en Kawasaki Ninja 250R ?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Bagasje på en Kawasaki Ninja 250R ?

Legg inn av JavaUpdate »

Hei

Sitter i USA nå og gleder meg ekstremt til og komme tilbake til Bergen og kjøre noen langturer med min Ninja 250R 2011 Modell.

Har tankveske, men det blir for lite. Tenkte plass til telt, og selvsagt litt klær og diverse småting som mobil lader ol. Ikke store tingene.

Tips til festemetoder? Gjerne legg med lenker til produktet osv. Bor i Bergen som skrevet tidligere, og håper gjerne på en butikk i nærheten her. Men det funker også med og få tilsendt via nettbutikk osv dersom det er på lager og ikke for lang leveringstid på.

Bilde av sykkelen min:
10393802_614228695363533_2238891344599146227_n.jpg
Mvh Marius.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bagasje på en Kawasaki Ninja 250R ?

Legg inn av JK95 »

http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... ja-250r-08" onclick="window.open(this.href);return false;
Noe dyrt kanskje, men er kjempefornøyd med mitt sett ;-)

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Bagasje på en Kawasaki Ninja 250R ?

Legg inn av JavaUpdate »

JK95 skrev:http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... ja-250r-08
Noe dyrt kanskje, men er kjempefornøyd med mitt sett ;-)

Ikke dum. Men vet du om noen nødløsning/billig løsning som kan fungere midlertidig til langtur i Norge ? Hovedsakelig telt festemetode.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Bagasje på en Kawasaki Ninja 250R ?

Legg inn av gsx750_80 »

JavaUpdate skrev:
JK95 skrev:http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... ja-250r-08
Noe dyrt kanskje, men er kjempefornøyd med mitt sett ;-)

Ikke dum. Men vet du om noen nødløsning/billig løsning som kan fungere midlertidig til langtur i Norge ? Hovedsakelig telt festemetode.
Hei

Jeg har Kawasaki 250R selv, og har brukt noen dårlige løsninger som ikke fungerte bra:

1) Jeg tapet fast bagasje (vindunk kjøpt i Sverige), vha tape fra Biltema. Dette medførte merker på "stjerten" på
250Ren, og muligens at dekaler løsnet, flekkvis. Jeg tror i alle fall at dette kan ha skjedd som en følge av denne
"løsningen".
2) Jeg kjørte med ryggsekk. Setet på 250R kjennes som å sitte på et stykke knallhard isopor, i alle fall etter 10-15
mil. På en tur fra trøndelag til Østersund fikk jeg skikkelig "tresmak" i ræva. Skal du ha sekk på ryggen anbefales det
at den er lett.

Mulig jeg ville ha forsøkt å stroppe fast bagasje til baksetet, men da med en håndduk, evt svamper fra feks Biltema
mellom stroppene og sykkelen, for ikke å lage merker.

Jeg antar at dette har vært tema på ninjette.org , så du kan evt søke der.

Ellers er jo 250Ren suveren for norske fartsgrenser og veier. Skikkelig lettkjørt, og sprek nok til at de fleste forbikjøringer
kan foretas på 6. gear.

"Zipping past an unexpected Border Patrol checkpoint near Tecate, California, we lean into a banked turn pinned in fourth-gear with the tach hovering near redline on Kawasaki’s best-selling sportbike. But it’s not what you think. No border agents or any other government officials are scrambling to run us down with flashing lights blazing because, lucky for us, Kawasaki’s best-selling sportbike is the Ninja 250R.

Yes, that is not a typo. In fact, the little Ninja isn’t just the best-selling sportbike for Kawasaki – it is the Japanese firm’s best-selling bike period. Experiencing steady double-digit sales growth year after year, the reliable little Ninja has achieved cult status as the beginner sportbike here in the US of A. And as we discovered at the recent San Diego press launch, the redesigned 2008 Kawasaki Ninja 250R isn’t just the “little Ninja that could,” it’s the “little Ninja that does things way better than it should.”
(http://www.motorcycle-usa.com/2008/02/a ... st-ride-2/" onclick="window.open(this.href);return false; )

Mere skryt:

"While the baby Ninja isn't for folks looking to compensate for certain small body parts, it is definitely a real rider's bike. The Ninja is relatively light at 360ish pounds wet, and this makes it quite a flick-able machine in the corners and the latest (4th) generation bike's 17" rims allow you to take advantage of modern motorcycle tires. It has a large cult following and 250 lovers do everything from race 'em to tour cross country on the tiniest Ninja."
( http://www.metropulse.com/handlebars/re ... also-races" onclick="window.open(this.href);return false; )

Lykke til!
mvh

-gsx750_80

Svar