Hei
Jeg startet nettopp en CB 900 F (1100 F med 900 motor) som stort sett har stått de siste par årene.
Sist jeg tok en tur, tok det en stund før 4. sylinder (høyre side) ville være med.
Nå kjørte jeg noen hundre meter, og noen minutter, men sylinder 4 ville ikke fyre, virket set som.
Ved å ta på eksosanlegget kjenner jeg tydelig at røret ut fra den aktuelle sylinderen har lav temperatur.
Jeg mistenker at det er dårlig kontakt i overgangen mellom ledning og plugghette, siden jeg kunne se at
ledningen beveget noen millimeter, evt brøkdeler av mm, inn og ut av plugghetten, når motoren var i gang.
Dette skyldes nok vibrasjoner.
Plugghetta skrus inn i ledningen, og får således kontakt med leder på innsiden av isolasjonen. Jeg lurer på
om ledningen kan være slitt.
Er det lett å skifte ledningen fram til plugghetta? Er det feks noe som finnes på Biltema, i metervis, eller må
det spesielle originale kabler e.l. til?
I første omgang vil jeg ta ut pluggen, forsøke å sette plugghetta så godt som mulig inn på ledningen, og se om
det er gnist..
Litt tvilsomt el. anlegg på sykkelen i det hele tatt, tror jeg. Blinklys later til i varierende grad å fungere, feks.
4. sylinder fyrer (stort sett) ikke - dårlig kontakt (?)
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
4. sylinder fyrer (stort sett) ikke - dårlig kontakt (?)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Re: 4. sylinder fyrer (stort sett) ikke - dårlig kontakt (?)
Det var gnist på den gamle tennpluggen, i det minste etter noen brøkdeler av et sekund etter start. Likevel ble jeg på Mekonomen anbefalt å bytte plugger, da den ene så litt "druknet" ut. Det ble gjort. Deretter gikk sykkelen med en gang på alle 4 sylindrene.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80