P-avgift?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Dotcom
Motorsykkelen din: Suzuki Gladius 650 2012

P-avgift?

Legg inn av Dotcom »

Mulig dette er ett skikkelig dumt spørsmål, men når man skal parkere mc utenfor f eks ett kjøpesenter... Må man da kjøpe billett som man gjør normalt sett? Da er isåfall problemstillingen hvor gjør man av billetten?
Eller finner man bare en egnet plass å stå og risikere bot? Eventuelt folk som irriterer seg over "idiot parkering" :P

Sent fra min LT25i via Tapatalk

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Re: P-avgift?

Legg inn av gsx750_80 »

Dotcom skrev:Mulig dette er ett skikkelig dumt spørsmål, men når man skal parkere mc utenfor f eks ett kjøpesenter... Må man da kjøpe billett som man gjør normalt sett? Da er isåfall problemstillingen hvor gjør man av billetten?
Eller finner man bare en egnet plass å stå og risikere bot? Eventuelt folk som irriterer seg over "idiot parkering" :P

Hvis det kun er betalingsparkering har jeg lagt kvitteringen på innsiden av kåpeglasset på Kawa 250en,
og deretter tatt bilde av billetten med mobilen, for å ha dokumentasjon på betalingen.
mvh

-gsx750_80

Dotcom

Legg inn av Dotcom »

Ja var noe i den duren jeg tenkte på og :)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

"Godt synlig sted" er kravet for plassering av P-billett på MC. Tape fast eller m/egen holder som man kan få kjøpt. Ta i tillegg bilde med mobilen så er du rimelig sikker.

Europark P-hus har generelt kort bom for at MC skal kunne kjøre forbi og stå gratis på enten merkede MC-plasser eller på steder som er mulige - men ikke til hinder for bilene eller tar opp en bilplass. Q-Park derimot skal ha betalt av MC også.

Se ellers etter om kjøpesenteret har kommunal eller privat gratis moped/MC-parkering i nærheten. Går jo an å ta en henvendelse til kjøpesenteret også - da MC'er ofte "glemmes" som gruppe kjøretøy (men ikke av P-vaktene).

Noen kjøpesenter har jo gratis for alle uten P-billett system.
Andre har gratis i 2-3 timer (men krever da at billetten er synlig).

Samme regler som for bil er den generelle regelen. Unntak om at flere MC'er som deler samme bilplass kan klare seg med en billett pr plass. Men litt ulik praksis - noen skal ha betalt pr MC.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Dotcom

Legg inn av Dotcom »

RuneMC skrev:"Godt synlig sted" er kravet for plassering av P-billett på MC. Tape fast eller m/egen holder som man kan få kjøpt. Ta i tillegg bilde med mobilen så er du rimelig sikker.

Europark P-hus har generelt kort bom for at MC skal kunne kjøre forbi og stå gratis på enten merkede MC-plasser eller på steder som er mulige - men ikke til hinder for bilene eller tar opp en bilplass. Q-Park derimot skal ha betalt av MC også.

Se ellers etter om kjøpesenteret har kommunal eller privat gratis moped/MC-parkering i nærheten. Går jo an å ta en henvendelse til kjøpesenteret også - da MC'er ofte "glemmes" som gruppe kjøretøy (men ikke av P-vaktene).

Noen kjøpesenter har jo gratis for alle uten P-billett system.
Andre har gratis i 2-3 timer (men krever da at billetten er synlig).

Samme regler som for bil er den generelle regelen. Unntak om at flere MC'er som deler samme bilplass kan klare seg med en billett pr plass. Men litt ulik praksis - noen skal ha betalt pr MC.
Takk for svar! Syntes alle burde ha enten gratis eller egen plass for mc/moped

Brukeravatar
The Cowboy
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Legg inn av The Cowboy »

Mulig bare meg men, jeg har så langt ikke betalt for å parkere noen steder med sykkelen..
De fleste tilfeller bruker jeg en bil plass, men i noen så parkerer jeg rett og slett på sykkelparkeringen..

Grei nok jeg er fersk i gamet, men har no ikke fått noen bot ennå ihvertfall :)

Men så har jeg ikke sett noe regelverk på det heller.. :scratch
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
norse900
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Legg inn av norse900 »

The Cowboy skrev: Grei nok jeg er fersk i gamet, men har no ikke fått noen bot ennå ihvertfall :)
Det må i såfall settes på kontoen for "nybegynner-flaks" :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Dotcom

Legg inn av Dotcom »

Etter litt leting fant jeg faktisk en egen mc parkering på Jessheim storsenter ! Eneste problemet var at den er like stor som en vanlig p plass og var stappfull med mopeder :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
The Cowboy
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Legg inn av The Cowboy »

norse900 skrev:
The Cowboy skrev: Grei nok jeg er fersk i gamet, men har no ikke fått noen bot ennå ihvertfall :)
Det må i såfall settes på kontoen for "nybegynner-flaks" :lol
Kan leve fint på det jeg.. hehe :D
Tror jeg skal sjekke litt ut i akkurat dette her i området.. Eller om noen vet (Grenland) reglene på dette..
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Svar