Eller finner man bare en egnet plass å stå og risikere bot? Eventuelt folk som irriterer seg over "idiot parkering"

Sent fra min LT25i via Tapatalk
Hvis det kun er betalingsparkering har jeg lagt kvitteringen på innsiden av kåpeglasset på Kawa 250en,Dotcom skrev:Mulig dette er ett skikkelig dumt spørsmål, men når man skal parkere mc utenfor f eks ett kjøpesenter... Må man da kjøpe billett som man gjør normalt sett? Da er isåfall problemstillingen hvor gjør man av billetten?
Eller finner man bare en egnet plass å stå og risikere bot? Eventuelt folk som irriterer seg over "idiot parkering"
Sent fra min LT25i via Tapatalk
Takk for svar! Syntes alle burde ha enten gratis eller egen plass for mc/mopedRuneMC skrev:"Godt synlig sted" er kravet for plassering av P-billett på MC. Tape fast eller m/egen holder som man kan få kjøpt. Ta i tillegg bilde med mobilen så er du rimelig sikker.
Europark P-hus har generelt kort bom for at MC skal kunne kjøre forbi og stå gratis på enten merkede MC-plasser eller på steder som er mulige - men ikke til hinder for bilene eller tar opp en bilplass. Q-Park derimot skal ha betalt av MC også.
Se ellers etter om kjøpesenteret har kommunal eller privat gratis moped/MC-parkering i nærheten. Går jo an å ta en henvendelse til kjøpesenteret også - da MC'er ofte "glemmes" som gruppe kjøretøy (men ikke av P-vaktene).
Noen kjøpesenter har jo gratis for alle uten P-billett system.
Andre har gratis i 2-3 timer (men krever da at billetten er synlig).
Samme regler som for bil er den generelle regelen. Unntak om at flere MC'er som deler samme bilplass kan klare seg med en billett pr plass. Men litt ulik praksis - noen skal ha betalt pr MC.
Det må i såfall settes på kontoen for "nybegynner-flaks"The Cowboy skrev: Grei nok jeg er fersk i gamet, men har no ikke fått noen bot ennå ihvertfall :)
Kan leve fint på det jeg.. hehenorse900 skrev:Det må i såfall settes på kontoen for "nybegynner-flaks"The Cowboy skrev: Grei nok jeg er fersk i gamet, men har no ikke fått noen bot ennå ihvertfall :)