Erfaring med Course klær?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Erfaring med Course klær?

Legg inn av adivass »

Hei.

Hadde planer om å handle lokalt, men siden min lokale forhandler hadde et utvalg det ikke var å hoppe i været for hva todelte skinndresser gjelder, så får det bli netthandel. Har da sett meg ut en 2-delt skinndress av merket Course fra xlmoto.
Jeg har fra før plukket opp noen støvler der på tilbud av samme merke når jeg handlet litt greier til sykkelen, og de virker grei nok til prisen. Jeg vet de har veldig god service på å bytte størrelser, så er ikke redd for at det nødvendigvis ikke skal passe med en gang, men kvaliteten skulle jeg gjerne hørt om noen har erfaringer med. Om dette er skinndressene, eller merket generelt, så er det bare å skyte løs!

Dressen jeg ser på er forøvrig denne: http://www.xlmoto.no/course-2-delt-skin ... ha-sport-1" onclick="window.open(this.href);return false;

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Erfaring med Course klær?

Legg inn av detvarvondtdet »

Har erfaring med course textil klær. Helt ok. sømmer og glidelås var veldig bra. selve jakka og buksa er litt småklamme.
En annen ting, de er extremt små i størrelsen. jeg bruker vanligvis Large i klær. Med course måtte jeg gå for xxl.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erfaring med Course klær?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ingen erfaring med dette merket. Men en får ofte litt hva en betaler for.
De dyrere og mere kjente merkene er kanskje ikke sikrere, men komforten kan skille voldsomt.

Selv har jeg utrolig god erfaring med fc-moto.de
Siden har det meste av merker og sinnsykt gode tilbud. Her kan du få deg en langt "bedre" dress til samme pris.
Her er heller ikke noe problem å sende i retur, men tar litt lengre tid.


Note4

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Erfaring med Course klær?

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg bruker xxl i Course, er 188cm og 80 kg. Har jakke og hanske av det merket og har pr dags dato ingenting å utsette på det.

Reodor Felgen
Innlegg: 263
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Erfaring med Course klær?

Legg inn av Reodor Felgen »

Ops, blandet Held og Course. Har en Course bukse, veldig rare mål på den.

Svar