Denne herren er da en fersking på 2 hjul, så ikke bli overrasket over et par dumme spørsmål nå og da. Liker å heller spørre dumt enn å gjøre dumt.
Fikk førerkortet i slutten av sesongen i fjor og av den grunn valgte jeg å drøye det an til denne sesongen før jeg kjøpte sykkel.
Etter å ha prøvekjørt et par sykler av både bekjente, kjøreskolen og et par via finn så var valget klart. Både det visuelle og kjøreegenskapene var akkurat det jeg var ute etter i Duke. Og når det i tillegg lå en ute i Norheimsundtraktene til en rimelig pris som knapt var innkjørt og påkostet litt småtteri var valget enkelt. Fikk truet med meg en kamerat, stjal pickupen og mc-hengeren til han far og blåste av gårde.
Så satt jeg der plutselig. Eier av enda et kjøretøyt som enkelt kan ta livet av meg om jeg ikke greier å temme de kreftene. Atter et kjøretøy som er totalt ubrukelig til annet enn persontransport. Men i det minste enda et kjøretøy som får meg til å fnise som en 8 år gammel jente hver den starter.
Nemmelig, en KTM Duke 690 R.

Av oppgraderinger har jeg:
Montert handguards.
Byttet til tail tidy fra Evotech.
Av planlagte oppgraderinger:
Bygge om frontlykt til Xenon og linse.
Muligens bytte speil.
Prøve å lage eget dekor. (Er i dialog med en lokal lakkerer om låne utstyr der til å lage samt printe ut dekor)
Sikkert mer. Har en lei tendens til å ikke la ting forbli originalt..
Kort og godt om meg og mitt kjøretøy.