GS650GT # Bad Medicine #
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Det er ingen umulighet.
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Venter spent på flere oppdateringer her!!!Geir L skrev:Det er ingen umulighet.
Akkurat nå er det jo ikke mye å se da det er ei ramme med hjul, men når tanken,setet og bakskjermen er på plass igjen stiger kanskje morsomtåsepåfaktoren.... :-)
Det er også div deler som skal bytte farge før den er komplett.
Om du kjører gammelveien opp mot Heimdal fra Klett bor jeg i et sort hus med skrå yttervegg på høyre side av vegen. Skal ikke se bort ifra at det står en sykkel el 3 utenfor inkludert dekksparkende kompiser når våren melder sin ankomst. Det er bare å svinge innom om du ser liv
Her er forresten min GSX750. Og ikke minst, CB350 som venter pent på sin nye pappa!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Oppdateringer kommer nok etterhvert som det skjer ting i garagen :-)
Har vært en kjapp tur i garagen og rettet litt på bakskjermen som var skjev og hadde noen bulker. Den skal finsparkles og lakkes enten matt svart eller med samme type wrinkle paint som nedre gaffelben fikk. Tror jeg går for wrinkle paint da det kan passe greit med looken på resten av sykkelen.
Noen som har andre ideer eller motforestillinger på overflatebehandlingen av bakskjermen?
Superduper: GSX'en din var tøff , og jeg må si jeg gleder meg til å få hjem cb'n for å få klådd litt på den også.
Spørsmålet er bare hva jeg gjør når Gs og CB er klar. Da står CX for tur, og jeg trenger strengt tatt ikke 3 sykler for å kjøre med mitt ene førerkort. Slik jeg føler det nå er det først ferdig, først ut av garagen. Dvs at Gs mest sannsynlig blir annonsert for salg til en overkommelig sum.
Har vært en kjapp tur i garagen og rettet litt på bakskjermen som var skjev og hadde noen bulker. Den skal finsparkles og lakkes enten matt svart eller med samme type wrinkle paint som nedre gaffelben fikk. Tror jeg går for wrinkle paint da det kan passe greit med looken på resten av sykkelen.
Noen som har andre ideer eller motforestillinger på overflatebehandlingen av bakskjermen?
Superduper: GSX'en din var tøff , og jeg må si jeg gleder meg til å få hjem cb'n for å få klådd litt på den også.
Spørsmålet er bare hva jeg gjør når Gs og CB er klar. Da står CX for tur, og jeg trenger strengt tatt ikke 3 sykler for å kjøre med mitt ene førerkort. Slik jeg føler det nå er det først ferdig, først ut av garagen. Dvs at Gs mest sannsynlig blir annonsert for salg til en overkommelig sum.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT # Bad Medicine #
Glemte forresten en aldri så liten detalj:
Jeg feiget ut når det kom til sying av setetrekket, så her er det fritt fram for sleivete kommentarer om noen føler for det :-)
Systuen oppi gata skulle ikke ha mere enn ca 500 kr for å sy trekket slik jeg ville ha det, så da ble valget enkelt. Verdien på sykkelen hadde sikkert sunket med mer enn 500.- om jeg hadde sydd dette selv, for ikke å snakke om hvor irriterende det hadde vært for meg å måtte se på de skjeve sømmene mine i ettertid
Jeg feiget ut når det kom til sying av setetrekket, så her er det fritt fram for sleivete kommentarer om noen føler for det :-)
Systuen oppi gata skulle ikke ha mere enn ca 500 kr for å sy trekket slik jeg ville ha det, så da ble valget enkelt. Verdien på sykkelen hadde sikkert sunket med mer enn 500.- om jeg hadde sydd dette selv, for ikke å snakke om hvor irriterende det hadde vært for meg å måtte se på de skjeve sømmene mine i ettertid
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Bosted: Rælingen
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Hei Geir
Da fant jeg deg på forumetogså Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
Da fant jeg deg på forumetogså Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir
Da fant jeg deg på forumetogså Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)
Over til GS. Tanken er nå påbegynt. Det tar som forventet tid da lakkereren egentlig ikke ville ha den levert før etter påske.
Bakskjermen har også fått seg litt lakk. Jeg gikk for PlastiKote sin wrinkle paint. Første runde gikk til H...... Etter å ha rettet opp skjermen finsparklet jeg den og grunnet før jeg hadde på lakken. Etter at den hadde tørket det foreskrevne døgnet var lakken blank og fin der hvor det var sparkel, mens den var som tiltenkt der det ikke var sparkel. Fram med fiberrondellen for å fjerne alt, og på andre forsøk ble den som den skulle. Jeg er fornøud med looken:
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Geir L skrev:Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir
Da fant jeg deg på forumetogså Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
He,he.TheHaughom skrev:Geir L skrev:Jo, takk for det. Det var flott å være på messa. Der var det jo absolutt noe for enhver smak :-)Benny skrev:Hei Geir
Da fant jeg deg på forumetogså Hyggelig at du stakk bortom standen vår i går. Llykke til videre med bygging av sykler
For min del, om jeg ikke hadde hatt firmabil og skulle brukt sykkel daglig til å fra jobb, var KTM Duke noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Ser for meg den kunne vært morro å snirklet seg gjennom byen med :-)
Jeg satte meg på både 390 og 690 i R utgaver opptil flere ganger i løpet av dagen. Kompisen med RR fetish trippet utålmodig å kikket lengselsfullt mot BMW sin stand der hvor HP4'n glimret, mens jeg klamret meg fast til KTM'en
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: GS650GT # Bad Medicine #
R-utgaven er ikke heeelt feil, nei.
En del gode oppgraderinger i forhold til standard, for en relativt liten prisøkning (i forhold til hva du må ut med for å kjøpe powerparts i etterkant).
Skulle jeg hatt ny sykkel nå hadde det muligens blitt nye 1190 SuperDuke, en råååå maskin!
Men så legger KTM forhandleren her ned, så blir vel første og siste KTM på meg, dette her.
Kommer fortsatt til å beholde Duken, men må belage meg på noen lange etapper for å få service på den...
En del gode oppgraderinger i forhold til standard, for en relativt liten prisøkning (i forhold til hva du må ut med for å kjøpe powerparts i etterkant).
Skulle jeg hatt ny sykkel nå hadde det muligens blitt nye 1190 SuperDuke, en råååå maskin!
Men så legger KTM forhandleren her ned, så blir vel første og siste KTM på meg, dette her.
Kommer fortsatt til å beholde Duken, men må belage meg på noen lange etapper for å få service på den...
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Noe skjer da i garagen, og nå er setet på plass.
Setetrekket fikk jeg sydd av den lokale systua, og det ble akkurat slik jeg ville Jeg festet det til setepanna med samme spraylim som jeg brukte til å lime på sete pad'en. Det gikk forholdsvis greit da passformen var veldig bra, men jeg måtte holde tunga beint i munnen da jeg hadde bare et forsøk før trekket var limt bom fast... Jeg tenkte å ordne meg med ei lita aluramme under setepanna for å poppe fast trekket, men det bryr jeg meg ikke om da det virker som at det sitter mer enn godt nok nå.
Ferdig trukket opp:
Setetrekket fikk jeg sydd av den lokale systua, og det ble akkurat slik jeg ville Jeg festet det til setepanna med samme spraylim som jeg brukte til å lime på sete pad'en. Det gikk forholdsvis greit da passformen var veldig bra, men jeg måtte holde tunga beint i munnen da jeg hadde bare et forsøk før trekket var limt bom fast... Jeg tenkte å ordne meg med ei lita aluramme under setepanna for å poppe fast trekket, men det bryr jeg meg ikke om da det virker som at det sitter mer enn godt nok nå.
Ferdig trukket opp:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Prøvemontering på sykkelen:
Her er tanken prøvemontert for å få en formening om hvordan dette blir etterhvert:
Nå venter jeg på at tanken skal bli ferdig lakkert. Han som gjør jobben er for tiden i Korea og spiller kjelkehockey, men den blir nok påbegynt så snart han kommer seg hjem. Det skal blandt annet lakkeres på nr på sidene av tanken, og for at det skal bli lettere å airbrush lakkere denne har jeg nå fått på klarlakk rett på det renslipte stålet.Her er tanken prøvemontert for å få en formening om hvordan dette blir etterhvert:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Klarte heller ikke å la være å prøve på Benelli tanken som etterhvert skal på en annen sykkel:
Og her er trekløveret som regjerer i hjørnet på garagen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Søndag er dusjedag!
Rullet ut sykkelen av garagen og vasket av litt av vinterens støv for å få tatt en titt på hvordan dette egentlig blir seende ut etterhvert. Begynner å nærme seg nå. Har igjen å få lakkert litt mere sort på motoren,lage sidedeksel, samt at tanken skal til paintbrushmannen i morgen. Etter det blir det å kjøre å kose seg litt med den før det sikkert dukker opp en annonse på Finn for å få finansiert neste prosjekt.....
Jeg valgte å beholde dette styret da sittestillingen er veldig behagelig pr i dag. Går med tanken på å kanskje sette på clipon styrer.
Jeg er fornøyd med hvordan stuket er nå også:
Rullet ut sykkelen av garagen og vasket av litt av vinterens støv for å få tatt en titt på hvordan dette egentlig blir seende ut etterhvert. Begynner å nærme seg nå. Har igjen å få lakkert litt mere sort på motoren,lage sidedeksel, samt at tanken skal til paintbrushmannen i morgen. Etter det blir det å kjøre å kose seg litt med den før det sikkert dukker opp en annonse på Finn for å få finansiert neste prosjekt.....
Jeg valgte å beholde dette styret da sittestillingen er veldig behagelig pr i dag. Går med tanken på å kanskje sette på clipon styrer.
Jeg er fornøyd med hvordan stuket er nå også:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 96
- Registrert: 03 jan 2013, 19:55
- Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!
Re: GS650GT # Bad Medicine #
Se her ja... Dette ble faktisk ganske bra!
Ble fristet til å bygge meg en scrambler jeg også nå..
Ble fristet til å bygge meg en scrambler jeg også nå..