Russland til sommeren???

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

jhn skrev:Bare en liten korreksjon til EtronX's første innlegg i tråden.
Han sa:
"Vi skal kjøre Nemetsky halvøya og Rybachiy halvøya. Dette er områder der ingen vestlige har vært grunnet militær aktivitet og nærhet til Norges grense. Det er mye historie fra disse områdene"
Rybatsjij også kjent som Fiskerhalvøya er også en del av norsk historie.
http://snl.no/Kolanordmennene
Dette var ny informasjon. Tusen takk jhn :-) Nå blir det enda mer spennende å komme til disse plassene.


Don't look back, you are not going in that direction :-)

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av jonnykr »

jhn skrev:Vurdere du å slenge deg med Jonny?
Jeg tror det blir vanskelig i år, men får jeg muligheten så blir jeg med. :D
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Jarle »

Free.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av jonnykr »

Jarle skrev:
Free.jpg
HeHe, men jeg gjør jo det jeg vil, bare ikke i Russland i år. :thumleft Ække så gæli i Mangenskauen og Totenåsen heller. :vs
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Jarle »

Da ser det ut til at jeg får mulighet til å bli med :prf :prf :prf :prf :prf
Har fått innvilget 1mnd permisjon fra jobben under visse betingelser.

Planen min er å reise fra Jessheim området den 17. august og forsøke i forkant å finne mest mulig grus på veien nordover til Kirkenes, men like vell være fremme senest 22. Skifte dekk den 23 og dermed klar til avreise sammen med dere andre den 24. Hvis det er andre som skal kjøre samme distanse og som ønsker reisefølge er det bare å gi beskjed.
Sist redigert av Jarle den 11 mai 2013, 10:30, redigert 1 gang totalt.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Rune R »

Jeg reiser nok mest sannsynlig den 17. eller 18. fra Arendal.
Tenkte å ta opp Sverige, Finland og hvis jeg får tid ta en tur på Nordkapp.
Men vi møtes kanskje langs veien før Kirkenes allikevel :-)

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Jarle »

EtronX skrev:Jeg starter turen i Grimstad i Juni. Surrer nordover da.

Turen på Kola blir ingen ekstremtur. Det blir å ta det med ro. Satse på mye kos. Noen plasser vil det dog bli litt krevende. Sannsynligvis på grunn av litt gjørme. Da er det bare å ta noen få meter av gangen. Bruke tid. En lett sykkel er en fordel, men ikke en forutsetning. Jeg kjørte veien fra Revda til Umba for to år siden med en GSA 1200. Det gikk, men sykkelen var litt tung.

Det som er viktig er å komme seg ut av komfortsonen litt og bare hive seg med. Det blir garantert en opplevelse :thumleft
Må si jeg gruer meg litt til gjørme :-) Har forsøkt meg litt på våte grusveier og slogsveier hvor hjulene synker ett stykke ned, men må innrømme at jeg er ikke høy i hatten på dette underlaget :-) Men som du sier det handler om å være litt på utsiden av komfortsonen.

Så til poenget med innlegget. Hvilken erfaring har du med oktan i Russland? Bør man mappe om? Hvor lagt under 87 tror man at man vil oppleve?
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av jonnykr »

Jarle skrev:
EtronX skrev:Jeg starter turen i Grimstad i Juni. Surrer nordover da.

Turen på Kola blir ingen ekstremtur. Det blir å ta det med ro. Satse på mye kos. Noen plasser vil det dog bli litt krevende. Sannsynligvis på grunn av litt gjørme. Da er det bare å ta noen få meter av gangen. Bruke tid. En lett sykkel er en fordel, men ikke en forutsetning. Jeg kjørte veien fra Revda til Umba for to år siden med en GSA 1200. Det gikk, men sykkelen var litt tung.

Det som er viktig er å komme seg ut av komfortsonen litt og bare hive seg med. Det blir garantert en opplevelse :thumleft
Må si jeg gruer meg litt til gjørme :-) Har forsøkt meg litt på våte grusveier og slogsveier hvor hjulene synker ett stykke ned, men må innrømme at jeg er ikke høy i hatten på dette underlaget :-) Men som du sier det handler om å være litt på utsiden av komfortsonen.

Så til poenget med innlegget. Hvilken erfaring har du med oktan i Russland? Bør man mappe om? Hvor lagt under 87 tror man at man vil oppleve?
Du har da holdt deg på hjula i gjørma hittil da Jarle og mer kreves jo ikke i Russland heller, så dette går bra. Vi kan jo lete opp noen sølepytter til helga og trene litt. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Jarle »

[/quote]
Du har da holdt deg på hjula i gjørma hittil da Jarle og mer kreves jo ikke i Russland heller, så dette går bra. Vi kan jo lete opp noen sølepytter til helga og trene litt. :thumleft[/quote]

Tror ikke det underlaget jeg har kjørt på så langt kan kalles gjørme :-)
At jeg ikke har gått på tryne så langt er nok basert på nybegynner flaks og ikke tøft nok underlag.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av jonnykr »

Jarle skrev:
Du har da holdt deg på hjula i gjørma hittil da Jarle og mer kreves jo ikke i Russland heller, så dette går bra. Vi kan jo lete opp noen sølepytter til helga og trene litt. :thumleft[/quote]

Tror ikke det underlaget jeg har kjørt på så langt kan kalles gjørme :-)
At jeg ikke har gått på tryne så langt er nok basert på nybegynner flaks og ikke tøft nok underlag.[/quote]
Litt flaks hører med det. :thumleft Er nok flere som hadde ligget å kavet uten litt flaks som ballast.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

Jarle skrev:
Så til poenget med innlegget. Hvilken erfaring har du med oktan i Russland? Bør man mappe om? Hvor lagt under 87 tror man at man vil oppleve?
Det laveste vi fikk på Sinbirturen var 72 oktan :-) Tror ikke det blir så ille på Kola. Tipper vi får 92 stort sett over det hele.

Don't look back, you are not going in that direction :-)

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Rune R »

EtronX skrev:Med ekstratankene jeg har på XCen kan jeg kjøre snaue 50 mil.
Bensin pleier ikke å være noe problem i Russland. Du møter alltid noen som har litt å selge.
Vet ikke hvor langt jeg kommer på tanken i slikt terreng men vanlig frisk kjøring langs vei så kommer jeg ca 35-37 mil
Fylte i dag tidlig da den begynte og fuske å truet med å stoppe, men kom seg igjen og gikk helt fint ned til nærmeste bensinstasjon.
35mil og 18,5 liter (tanken er visst nok på rett over 19?)
Tror du det blir et problem?

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

Rune R skrev:
EtronX skrev:Med ekstratankene jeg har på XCen kan jeg kjøre snaue 50 mil.
Bensin pleier ikke å være noe problem i Russland. Du møter alltid noen som har litt å selge.
Vet ikke hvor langt jeg kommer på tanken i slikt terreng men vanlig frisk kjøring langs vei så kommer jeg ca 35-37 mil
Fylte i dag tidlig da den begynte og fuske å truet med å stoppe, men kom seg igjen og gikk helt fint ned til nærmeste bensinstasjon.
35mil og 18,5 liter (tanken er visst nok på rett over 19?)
Tror du det blir et problem?
Tror ikke det blir noe problem. Du kan jo også ta med en liten ekstrakanne. Det er noen australienere som lagen en fuelblære som er veldig bra. Denne tar åtte liter og den er veldig solid.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Jarle »

Der røk turen for min del. Permisjonen var innvilget men det forutsatt at vi fikk gått live med den nye erp løsningen før ferie. Pga forsinkelser hos våre underleverandører klarer vi ikke starte opp før etter ferie. I praksis vil det si i midten av september. Hadde gledet meg til dette men …..

Til dere andre som skal reise GOD TUR
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Rune R »

Hei.
Det var da noe skit.
Er aldri gøy når slike planer går i vasken.
Du får satse på andre sprell senere.

Svar