Det er jo bare å bake en god kake Evike, så fikser resten seg selvevike skrev:Tusen takk! Da gjenstår bare et vesentlig punkt.Juleniss1 skrev:Har snakket med ham nå. Det var ventilkåpe-pakningen som hadde dryppet 5-6 dropper på en tur fra Arendal til Kristiansand,ifølge han.
Isåfall koster en sånn pakning 2-3hundre kroner,tipper jeg. Skift den samtidig som dere sjekker ventilklaringer. Ikke noe problem å kjøre hjem med.
Dette er neppe noe vi ikke-mekke-mennesker gjør selv. Et par tusen ned hørtes ikke helt umulig ut ifølge selger tidligere i kveld. Er da 24.000,- en grei pris for denne sykkelen?
ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker ønskes
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Høres ut som du må ha en innmari innvikla vekkerklokke for å dra denne sammenligningaDrGreve skrev:Klarer man å stille vekkerklokka, så klarer man å bytte pakningen også :)
Bare husk å enten bruke momentnøkkel eller ei skralle med kort skaft for ikke å få for mye moment på boltene som holder lokket fast. Lett å dra disse av...
Men jeg kan godt lage både gryterett og kake neste helg, hvis det fører til at vi kommer i mål!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
He, he. Det var ment som en forklaring på hvor mye hodebry som må til for å bytte pakningen.. :)evike skrev:Høres ut som du må ha en innmari innvikla vekkerklokke for å dra denne sammenligningaDrGreve skrev:Klarer man å stille vekkerklokka, så klarer man å bytte pakningen også :)
Bare husk å enten bruke momentnøkkel eller ei skralle med kort skaft for ikke å få for mye moment på boltene som holder lokket fast. Lett å dra disse av...
Men jeg kan godt lage både gryterett og kake neste helg, hvis det fører til at vi kommer i mål!
Men etter at jeg selv har brukt mine små grå, så kan det godt hende at tanken må av i tillegg for å komme til..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Han har sikkert en sånn vekkerklokke som stikker av når den ringerevike skrev:Høres ut som du må ha en innmari innvikla vekkerklokke for å dra denne sammenligningaDrGreve skrev:Klarer man å stille vekkerklokka, så klarer man å bytte pakningen også :)
Bare husk å enten bruke momentnøkkel eller ei skralle med kort skaft for ikke å få for mye moment på boltene som holder lokket fast. Lett å dra disse av...
Men jeg kan godt lage både gryterett og kake neste helg, hvis det fører til at vi kommer i mål!
Jeg kan godt komme neste helg, men jeg er ikke så god på "vekkerklokker".....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
For den som eventuelt har lurt på hvorfor jeg ikke fikk noe hjelp av KM i kveld: Han har vært på jobb og totalt uvitende om hele denne problemstillinga frem til nå kl. 0.15.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Sykkelen er her og hvis den lekker olje noe sted, så må det være rimelig lite.
Jeg er vant til støttebryter, og denne stopper ikke når en tar ned støtta med sykkelen i gir. Vet ikke om den er levert med støttebryter, så det kan jo selvsagt være forklaringen...
Men det stemmer som det ble sagt. Ifølge tidligere eier, så må tanken løftes av for å få gjort noe med dette.
Er denne jobben litt i overkant for kake, så betaler jeg selvfølgelig gjerne. Alternativet er jo å gjøre jobben på verksted.
Noen som har lyst til å tilby seg?
Jeg er vant til støttebryter, og denne stopper ikke når en tar ned støtta med sykkelen i gir. Vet ikke om den er levert med støttebryter, så det kan jo selvsagt være forklaringen...
Men det stemmer som det ble sagt. Ifølge tidligere eier, så må tanken løftes av for å få gjort noe med dette.
Er denne jobben litt i overkant for kake, så betaler jeg selvfølgelig gjerne. Alternativet er jo å gjøre jobben på verksted.
Noen som har lyst til å tilby seg?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
På min sykkel, stopper den ikke før jeg løser ut klutchen med støtta nede. Tipper det er noe samme her også.
Kan skifte toppdekselpakning til deg jeg, hvis du har ny del og bringer sykkelen til Bergen.
Hvis dere ikke ser at den lekker, så hvorfor gjøre noe med det? (Med mindre det er på tide å kontrollere/justere ventiler eller lignende.
Kan skifte toppdekselpakning til deg jeg, hvis du har ny del og bringer sykkelen til Bergen.
Hvis dere ikke ser at den lekker, så hvorfor gjøre noe med det? (Med mindre det er på tide å kontrollere/justere ventiler eller lignende.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
Takk for tilbudet Kristian, men jeg tror det finnes enklere løsninger enn å få sykkelen til Bergen.. Hvorvidt det trengs ventiljusteringer er for meg noe usikkert, har aldri kjørt 2-sylindret før, så dette var en ny erfaring uten sammenligninger.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
evike skrev:Takk for tilbudet Kristian, men jeg tror det finnes enklere løsninger enn å få sykkelen til Bergen.. Hvorvidt det trengs ventiljusteringer er for meg noe usikkert, har aldri kjørt 2-sylindret før, så dette var en ny erfaring uten sammenligninger.
Viragoen
If it ain't broke, I'll break it.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
Grattis til "Småjenta" med ny sykkel
Du burde nesten fått inn et bilde av hu og nyervervelsen.
Du burde nesten fått inn et bilde av hu og nyervervelsen.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
Ojda: Det kommer nok snart.
Ejs: Klarer ikke sammenligne Viragoen med denne ER5'en. To helt forskjellige sykler for meg
Alas: Antagelig ikke dumt nei. Skal ta det til sterk etterretning.
Ejs: Klarer ikke sammenligne Viragoen med denne ER5'en. To helt forskjellige sykler for meg
Alas: Antagelig ikke dumt nei. Skal ta det til sterk etterretning.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Skulle gjerne skiftet den pakningen for deg,og sjekket/justert ventilklaringer samtidig.Ville vel tatt ca 15 minutter ekstra. Men bor nok litt langt unna.evike skrev:Sykkelen er her og hvis den lekker olje noe sted, så må det være rimelig lite.
Jeg er vant til støttebryter, og denne stopper ikke når en tar ned støtta med sykkelen i gir. Vet ikke om den er levert med støttebryter, så det kan jo selvsagt være forklaringen...
Men det stemmer som det ble sagt. Ifølge tidligere eier, så må tanken løftes av for å få gjort noe med dette.
Er denne jobben litt i overkant for kake, så betaler jeg selvfølgelig gjerne. Alternativet er jo å gjøre jobben på verksted.
Noen som har lyst til å tilby seg?
Men er litt forundret over at ingen "lokale" helter har meldt seg ennå,trodde det var plenty kakemonser der borte. Er ikke kakene din like gode som Carpa's? Der stod jo "monsene" i kø for å hjelpe.
Eller er det kanskje KM som skremmer dem
Re: ER5 med liten oljelekkasje ER hentet i dag. Mekaniker øn
nå er ikke jeg lokal nabo, og har vel nesten aldri skrudd på Kawa, men hvis oljelekkasjen er mindre enn hva som er plagsomt for eieren kan jo reparasjonen utsettes til vinterservicen.
Re: Hvor mye mindre pga. en lekkasje i toppakning, ER5?
Skulle vært en tur innom Classic Motorcycles på Sem og handlet noen deler. Det er kanskje ikke lenger unna enn at jeg kunne tatt turen innom. Betaling er helt utelukket. Jeg er en kakemons, og gjør nesten alt for ett søtt stykke. Men mye er gjort bare med en kaffekopp.evike skrev:Sykkelen er her og hvis den lekker olje noe sted, så må det være rimelig lite.
Jeg er vant til støttebryter, og denne stopper ikke når en tar ned støtta med sykkelen i gir. Vet ikke om den er levert med støttebryter, så det kan jo selvsagt være forklaringen...
Men det stemmer som det ble sagt. Ifølge tidligere eier, så må tanken løftes av for å få gjort noe med dette.
Er denne jobben litt i overkant for kake, så betaler jeg selvfølgelig gjerne. Alternativet er jo å gjøre jobben på verksted.
Noen som har lyst til å tilby seg?
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC