Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av sankyo »

ZZR-Erling skrev:Henvendte meg igår til mitt selskap der jeg har full bonus og full kasko.
Jeg vil delta på BMW Klubbens Rustløser 25 april. Jeg la ved info som link. Dette er et kurs i regi av Senior MC.
Her er hva Gjensidige svarte:
Hei ErlingForsikringen dekker ikke:o Skade ved kjøring på avsperret område, på bane eller vei, som foreksempel Rudskogen, Vålerbanen og Nürburgring.o Forsikringen gjelder likevel kjøring som inngår i obligatorisk opplæringtil førerkort, eller er øvelse som beskrevet i Trafikkopplæringsforskriftenkapittel 9.Ha en fin kveld.Med vennlig hilsenThomas Syversen


Kanskje noen kan si noe om de andre selskapene?
Halla

Holdt på å melde meg på førerutviklingskurs på Vålerbanen, men husket plutselig denne diskusjonen. Har gjensidige, jeg også.
Hvordan ble det til slutt Erling? Lot de deg delta eller måtte du droppe hele greia?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av Voodoodoo »

sankyo skrev:
ZZR-Erling skrev:Henvendte meg igår til mitt selskap der jeg har full bonus og full kasko.
Jeg vil delta på BMW Klubbens Rustløser 25 april. Jeg la ved info som link. Dette er et kurs i regi av Senior MC.
Her er hva Gjensidige svarte:
Hei ErlingForsikringen dekker ikke:o Skade ved kjøring på avsperret område, på bane eller vei, som foreksempel Rudskogen, Vålerbanen og Nürburgring.o Forsikringen gjelder likevel kjøring som inngår i obligatorisk opplæringtil førerkort, eller er øvelse som beskrevet i Trafikkopplæringsforskriftenkapittel 9.Ha en fin kveld.Med vennlig hilsenThomas Syversen


Kanskje noen kan si noe om de andre selskapene?
Halla

Holdt på å melde meg på førerutviklingskurs på Vålerbanen, men husket plutselig denne diskusjonen. Har gjensidige, jeg også.
Hvordan ble det til slutt Erling? Lot de deg delta eller måtte du droppe hele greia?
Gjensidige dekker ikke, fremgår klart av linken til NMCU: http://nmcu.org/kaskoforsikring-p-f-rerutviklingskurs" onclick="window.open(this.href);return false;.

Bli med meg på en svingom i indre Telemark isteden så får du kanskje med "bonusmomentene":

Møtende trafikk i feil kjørebane
Facebookbilisten
Elg i overgang
Traktor slow motion
Mann med hatt på ukentlig kjøretur med promille
Grus i veibanen ver. 2.0
Bobil o' rama
Fort Hjort
Lasermannen med girohefte
Harrytass i senka Volvo som skal "kappe"
Kuleløypa

Kan ikke garantere allt på en tur men en eller flere skal vi få til.

Allt dette med forsikring!
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av sankyo »

Du skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å takke ja... :vs

Er ellers litt oppgitt. Skjønner at forsikringene tenker økonomi, men det oppleves kortsiktig...
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av ojda »

Voodoodoo skrev:
sankyo skrev:
ZZR-Erling skrev:Henvendte meg igår til mitt selskap der jeg har full bonus og full kasko.
Jeg vil delta på BMW Klubbens Rustløser 25 april. Jeg la ved info som link. Dette er et kurs i regi av Senior MC.
Her er hva Gjensidige svarte:
Hei ErlingForsikringen dekker ikke:o Skade ved kjøring på avsperret område, på bane eller vei, som foreksempel Rudskogen, Vålerbanen og Nürburgring.o Forsikringen gjelder likevel kjøring som inngår i obligatorisk opplæringtil førerkort, eller er øvelse som beskrevet i Trafikkopplæringsforskriftenkapittel 9.Ha en fin kveld.Med vennlig hilsenThomas Syversen


Kanskje noen kan si noe om de andre selskapene?
Halla

Holdt på å melde meg på førerutviklingskurs på Vålerbanen, men husket plutselig denne diskusjonen. Har gjensidige, jeg også.
Hvordan ble det til slutt Erling? Lot de deg delta eller måtte du droppe hele greia?
Gjensidige dekker ikke, fremgår klart av linken til NMCU: http://nmcu.org/kaskoforsikring-p-f-rerutviklingskurs" onclick="window.open(this.href);return false;.

Bli med meg på en svingom i indre Telemark isteden så får du kanskje med "bonusmomentene":

Møtende trafikk i feil kjørebane
Facebookbilisten
Elg i overgang
Traktor slow motion
Mann med hatt på ukentlig kjøretur med promille
Grus i veibanen ver. 2.0
Bobil o' rama
Fort Hjort
Lasermannen med girohefte
Harrytass i senka Volvo som skal "kappe"
Kuleløypa

Kan ikke garantere allt på en tur men en eller flere skal vi få til.

Allt dette med forsikring!

Men som sikkerhets-pluss, kan du være sikker på å ikke møte en lavtflyvende Voodoodoo motgående i diiin fil :prop: Det veier jo nesten opp for alle de andre momentene :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av sankyo »

Halla

Hadde som sagt et ønske om å melde meg på Senior MC sitt førerutviklingskurs, men skjønte at det ikke var så lett med forsikring i Gjensidige. Tok kontakt med Gjensidige for å undersøke hvilke førerutviklingskurs en kunne delta på. Fikk faktisk et svært oppløftende svar:

Hei igjen!

Gjensidige har nettopp endret denne praksisen, så følgende kurs er nå godkjent:

Bikesport.no - Førerutviklingskurs MC, den 22-22. juni og 1-3.august.
BMW Riding Experience, Rudskogen, den 24. juni
FMC Failsafe MC sikkerhetskurs, den 12. mai
NAF MC Oslo's oppfriskningskurs
Senior Mc avd. Øst førerutvilking
Tango MC - oppfriskningskurs
NAF MC Trafikksikkerhetskurs

Så her er det bare å melde seg på


Har nå meldt meg på et kurs i juni. :thumleft Kanskje er det noen andre her som kunne tenke seg slikt?

Ha en fin kveld
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg tenkte meg ihvertfall på 21-22 Juni kurset til Senior Mc :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Kjørekurs og hva forsikrinsselskapet sier

Legg inn av bshagen »

Jøss, FMC Failsafe er godkjent? Da er det ikke så værst å være ansatt der med Gjensidige likevel! ;-)

ZZR-Erling

Re: Kjørekurs og hva forsikringsselskapet sier

Legg inn av ZZR-Erling »

sankyo skrev:
ZZR-Erling skrev:Henvendte meg igår til mitt selskap der jeg har full bonus og full kasko.
Jeg vil delta på BMW Klubbens Rustløser 25 april. Jeg la ved info som link. Dette er et kurs i regi av Senior MC.
Her er hva Gjensidige svarte:
Hei ErlingForsikringen dekker ikke:o Skade ved kjøring på avsperret område, på bane eller vei, som foreksempel Rudskogen, Vålerbanen og Nürburgring.o Forsikringen gjelder likevel kjøring som inngår i obligatorisk opplæringtil førerkort, eller er øvelse som beskrevet i Trafikkopplæringsforskriftenkapittel 9.Ha en fin kveld.Med vennlig hilsenThomas Syversen


Kanskje noen kan si noe om de andre selskapene?
Halla

Holdt på å melde meg på førerutviklingskurs på Vålerbanen, men husket plutselig denne diskusjonen. Har gjensidige, jeg også.
Hvordan ble det til slutt Erling? Lot de deg delta eller måtte du droppe hele greia?
Måtte droppe, men nå har jeg nettopp spurt på nytt.

Svar