Mortens Speed Triple!
Re: Mortens BMW K100RS
Fine bilder av fin sykkel! Kjører også K100 daglig nå, trives utrolig godt på sykkelen. 
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Jeg åpner gjerne for at folk utenfra fylket også kan få være med å gjette!oivindg skrev: 15 aug 2020, 19:11 Tror jeg fant den på Google, men jeg skal ikke ødelegge moroa for de lokalkjente. :-D


Takk for det! Begynner sånn smått å grue meg til sesongen er over og herligheten skal stues bort for vinteren. Satser på en tørr høst og en sen vinter.Esveen skrev: 15 aug 2020, 19:33 Fine bilder av fin sykkel! Kjører også K100 daglig nå, trives utrolig godt på sykkelen.![]()

- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Mortens BMW K100RS
Jeg fant bilde av pumpa på Google, men ser nå at bildeteksten som kom opp ikke tilhørte det bildet, så da fant jeg ikke ut av det likevel. :)
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Da får jeg vel oppdatere her igjen!
Dagen i dag har vært rimelig produktiv; sesongens, og forsåvidt motorsykkelkarrierens første velt er unnagjort! Skulle ha den ned fra midtstøtta, men sykkelen stod på et nytt sted i gårdsplassen, hvor bakken helte littegranne bort fra meg. Så kom jeg litt i ubalanse, og sykkelen tippet fint over. Greit med veltebøyler kjenner jeg nå. :) Speilet kom også borti asfalten litt, men tok ikke skade av møtet. Fikk plukket den opp igjen rimelig greit, og så fylte jeg tanken med billig bensin.
Deretter fikk den seg en grundig vask, og rustutsatte deler fikk en dæsj med AC-F50. Og da skjønner kanskje noen hvor det bærer?

Har også fått 'montert' opp vedlikeholdslader jeg fikk av kona til bursdagen, og en gammel panelovn som jeg tenkte å bruke som frostsikring i vinter.

Og deeer var den gått i hi. Ble snaut 500 mil med pendling fra slutten av Mai og til i dag.

Ikke noen her inne som gir bort en garasje, tilfeldigvis?! Visste sykkelen var stor, men i den lille boda ble den ganske gigantisk.
Dagen i dag har vært rimelig produktiv; sesongens, og forsåvidt motorsykkelkarrierens første velt er unnagjort! Skulle ha den ned fra midtstøtta, men sykkelen stod på et nytt sted i gårdsplassen, hvor bakken helte littegranne bort fra meg. Så kom jeg litt i ubalanse, og sykkelen tippet fint over. Greit med veltebøyler kjenner jeg nå. :) Speilet kom også borti asfalten litt, men tok ikke skade av møtet. Fikk plukket den opp igjen rimelig greit, og så fylte jeg tanken med billig bensin.
Deretter fikk den seg en grundig vask, og rustutsatte deler fikk en dæsj med AC-F50. Og da skjønner kanskje noen hvor det bærer?


Har også fått 'montert' opp vedlikeholdslader jeg fikk av kona til bursdagen, og en gammel panelovn som jeg tenkte å bruke som frostsikring i vinter.

Og deeer var den gått i hi. Ble snaut 500 mil med pendling fra slutten av Mai og til i dag.

Ikke noen her inne som gir bort en garasje, tilfeldigvis?! Visste sykkelen var stor, men i den lille boda ble den ganske gigantisk.

Re: Mortens BMW K100RS
Kjedelig å velte, men det er vell uungåelig. Jeg har vært farlig nære noen ganger, men ikke skjedd hittil. Ser ut som den står fint der igjennom vinteren 
Kom ut en lik som selges i deler. Han har mulig sidedeksel.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =195792881
Kom ut en lik som selges i deler. Han har mulig sidedeksel.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =195792881
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Det tipset skal du ha stor takk for, han har til og med samme postnummer som meg. Da blir det kanskje nytt deksel i helga! Mye mulig han har noe annet snacks også. :)Esveen skrev: 24 okt 2020, 15:34
Kom ut en lik som selges i deler. Han har mulig sidedeksel.
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... =195792881
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Da har jo allerede solen snudd, og med litt hell blir det å ta frem sykkelen om sånn omtrent 3 måneder, pluss minus.
Fant ut i sommer at kjøreskoene jeg først skaffet meg fungerte fint i kaldt vær, gjerne også med ullsokker oppi. De ble derimot veldig varme om jeg brukte de av sykkelen på skole og jobb, så på ønskelista førte jeg disse: https://www.revzilla.com/motorcycle/tcx ... -air-shoes
Fruen i huset prøvde å skaffe meg disse via lokal forhandler til min bursdag i høst, men etter to forsøk som begge endte med levering av feil støvler (feil fra forhandlers leverandør side) fikk vi pengene tilbake.
Jeg kontaktet Alf Graarud Motor per e-post, og fikk snarlig svar. De fikset biffen, og i dag, på selveste nyttårsaften, lå hentelappen i postkassen!

Så nå må våren bare komme!

Fant ut i sommer at kjøreskoene jeg først skaffet meg fungerte fint i kaldt vær, gjerne også med ullsokker oppi. De ble derimot veldig varme om jeg brukte de av sykkelen på skole og jobb, så på ønskelista førte jeg disse: https://www.revzilla.com/motorcycle/tcx ... -air-shoes
Fruen i huset prøvde å skaffe meg disse via lokal forhandler til min bursdag i høst, men etter to forsøk som begge endte med levering av feil støvler (feil fra forhandlers leverandør side) fikk vi pengene tilbake.
Jeg kontaktet Alf Graarud Motor per e-post, og fikk snarlig svar. De fikset biffen, og i dag, på selveste nyttårsaften, lå hentelappen i postkassen!

Så nå må våren bare komme!

- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
I går var jeg på en skikkelig søndagstur, med bil. Koselig det, problemet var bare at halvparten av kjøretøyene vi møtte var motorsykler. Og da vandret tankene lett til min egen, som stod i boda under trekk. Så i dag stod den opp fra vinterdvalen! Koblet av laderen, trillet den ut og monterte ny brukt sal, og den startet opp på omtrent to sekunder med kinning. Var litt smånervøs for oppstarten, er første gang jeg har hatt et så gammelt kjøretøy, som jeg i tillegg har skrudd en del på selv.
Så det ble en kjapp liten tur på en drøy time for å få unnagjort et ærend, hvor jeg helt tilfeldig traff på karen jeg kjøpte salen av i vinter, og sidedeksel! (Som Esveen igjen skal ha takk for tipset for!)
Her ser den dagslys for første gang siden Oktober:


Så det ble en kjapp liten tur på en drøy time for å få unnagjort et ærend, hvor jeg helt tilfeldig traff på karen jeg kjøpte salen av i vinter, og sidedeksel! (Som Esveen igjen skal ha takk for tipset for!)
Her ser den dagslys for første gang siden Oktober:

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Mortens BMW K100RS
Første generasjon K100 RS og RT er bare gørrstilige sykler.
Første gang jeg så en RS i virkeligheten var på perm fra rekruttskolen vinteren 85.
Jeg var i Oslo på helgeperm og hadde blinket meg ut en forhandler i nærheten av senttrum.
Husker ikke hva firmaet het, men tror det lå i Hausmann gate.
Jeg kom meg dit, var lenge innom butikken og studerte både RSen og andre sykler som var utstilt.
Fikk til og med prøvesitte
.
Før jeg dro hadde jeg brosjyren på div BMW-modeller og prisliste i en bærepose.
RSen var dyr, nærmere hundre tusen om jeg husker rett, så det ble etterhvert Suzuki på meg.
Første gang jeg så en RS i virkeligheten var på perm fra rekruttskolen vinteren 85.
Jeg var i Oslo på helgeperm og hadde blinket meg ut en forhandler i nærheten av senttrum.
Husker ikke hva firmaet het, men tror det lå i Hausmann gate.
Jeg kom meg dit, var lenge innom butikken og studerte både RSen og andre sykler som var utstilt.
Fikk til og med prøvesitte

Før jeg dro hadde jeg brosjyren på div BMW-modeller og prisliste i en bærepose.
RSen var dyr, nærmere hundre tusen om jeg husker rett, så det ble etterhvert Suzuki på meg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Mortens BMW K100RS
Godt å se den ut av bua igjen. Bra du fikk tak i delene
Jeg gleder meg til å kjøre K100 igjen. Håper det ikke tar helt av med snø framover.
Jompa: tror jammen du må investere i en gammel K snart

Jompa: tror jammen du må investere i en gammel K snart
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Da har en dag som i utgangspunktet skulle dreie seg om pensumlesing, plutselig blitt mer motorsykkelorientert igjen.
Startet dagen med å pakke inn og sende komfortsalen som følgte sykkelen til en hyggelig kjøper:

Deretter ble det en tur til biltema for å skaffe et par adaptere til momentnøkkelen, og for å varme opp olja som skylle byttes:

Så var det slik at koppen jeg fikk med sykkelen for å få ut oljefilteret passet utmerket fint på BMW filter, men ikke på filteret som stod i sykkelen nå.. Så jeg prøvde å ta ut hele bunnpanna, som skulle vise seg unødvendig. Men da måtte det på litt nytt gørr på kontaktflata før denne skulle på igjen:

Trikset jeg fant på nettet for å få ut filteret var da å borre hull rett gjennom koppen og det gamle filteret, og så sette i et par skruer. Da hadde ikke filteret så mye å stille opp med:

Så da er olja frisk og klar for ny sesong, i utgangspunktet gjenstår nå bare å bytte kjølevæske en gang i nær fremtid, bare for å ha det også gjort. Men så har jeg også noen brukte gaffelbelger liggende som kanskje skulle vært montert...


Startet dagen med å pakke inn og sende komfortsalen som følgte sykkelen til en hyggelig kjøper:

Deretter ble det en tur til biltema for å skaffe et par adaptere til momentnøkkelen, og for å varme opp olja som skylle byttes:

Så var det slik at koppen jeg fikk med sykkelen for å få ut oljefilteret passet utmerket fint på BMW filter, men ikke på filteret som stod i sykkelen nå.. Så jeg prøvde å ta ut hele bunnpanna, som skulle vise seg unødvendig. Men da måtte det på litt nytt gørr på kontaktflata før denne skulle på igjen:

Trikset jeg fant på nettet for å få ut filteret var da å borre hull rett gjennom koppen og det gamle filteret, og så sette i et par skruer. Da hadde ikke filteret så mye å stille opp med:

Så da er olja frisk og klar for ny sesong, i utgangspunktet gjenstår nå bare å bytte kjølevæske en gang i nær fremtid, bare for å ha det også gjort. Men så har jeg også noen brukte gaffelbelger liggende som kanskje skulle vært montert...


- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Mortens BMW K100RS
I følge google het butikken Erling SandeJompa skrev: 01 mar 2021, 18:27 Første generasjon K100 RS og RT er bare gørrstilige sykler.
Første gang jeg så en RS i virkeligheten var på perm fra rekruttskolen vinteren 85.
Jeg var i Oslo på helgeperm og hadde blinket meg ut en forhandler i nærheten av senttrum.
Husker ikke hva firmaet het, men tror det lå i Hausmann gate.
Jeg kom meg dit, var lenge innom butikken og studerte både RSen og andre sykler som var utstilt.
Fikk til og med prøvesitte.
Før jeg dro hadde jeg brosjyren på div BMW-modeller og prisliste i en bærepose.
RSen var dyr, nærmere hundre tusen om jeg husker rett, så det ble etterhvert Suzuki på meg.

Re: Mortens BMW K100RS

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Har vært inne på tanken, men det er rett og slett ikke mulig å brukte boden kun til sykkelen og skruing. Vi har for mye ræl.dypen skrev: 04 mar 2021, 00:13
Det fine med liten garasje, billig å holde varm med god oversikt :) Du kan få kanonfin mekkebu her hvis du kan ha bare BMW’n der med nødvendig verktøySelv har jeg garasje på 42 kvadrat som jeg deler med to biler, hvis jeg må kjører jeg ut bilene men mesteparten av tida blir det mekka innerst i garasjen på en sykkel hvor det står to på tvers bak bilene. Ikke all verdens plass men er fornøyd, ut inn med bilene er ikke tema da all varmen forsvinner i den prosessen.

I tillegg til sykkelen, så har vi der ute dekk til bilen, verktøy, to tråsykler, vedsekker, bilpleieutstyr, diverse ski, hageredskaper og jord, malingsspann osv osv. Ting som vi rett og slett ikke har andre steder å oppbevare. Enn så lenge så får jeg klare meg, og drømme om en gang dobbel garasje blir aktuelt. Om sånn minimum 10 år tenker jeg.


- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Mortens BMW K100RS
På disse opp til 88-modell, blei det byttet endel speedometer på garanti fordi det sluttet å virke. Viste seg etterhvert å ofte være en tyristor på baksida som sklei ut. Så etterhvert blei tyristorer festet med en liten skrue, istedenfor å bytte speedometeret...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Takk for tips! Jeg noterer meg det, og tar en kikk på interveven om speedometeret mitt tuller seg til igjen. Så langt har hver tur i år vært uten speedo problemer. Men om dette er en quick fix så har jeg en unnskyldning for å åpne instrumentet igjen for å fjerne litt fukt. Det har begynt å kondensere littegranne etter vinterlagring, men vil tro det går seg til egentlig. Ingen kondens på et par dager nå.Kjellrf skrev: 04 mar 2021, 16:06 På disse opp til 88-modell, blei det byttet endel speedometer på garanti fordi det sluttet å virke. Viste seg etterhvert å ofte være en tyristor på baksida som sklei ut. Så etterhvert blei tyristorer festet med en liten skrue, istedenfor å bytte speedometeret...
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
I dag titta endelig sola frem igjen, så da fikk jeg det for meg å ta en tur.
Den starta fint, her fotografert ved jærkysten:

Kjørte nedover til Egersund før jeg tok over til E39 forbi Vikeså, og over høyjæren tilbake til kysten. Her var det noe kaldere..

Ble rundt 15 mil, og sykkelen fungerte knirkefritt. Merker dog at den nye salen ikke er bedre (men heller ikke verre) enn komfortsalen jeg solgte. Men den ser bedre ut på sykkelen.
Den starta fint, her fotografert ved jærkysten:

Kjørte nedover til Egersund før jeg tok over til E39 forbi Vikeså, og over høyjæren tilbake til kysten. Her var det noe kaldere..

Ble rundt 15 mil, og sykkelen fungerte knirkefritt. Merker dog at den nye salen ikke er bedre (men heller ikke verre) enn komfortsalen jeg solgte. Men den ser bedre ut på sykkelen.

- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
På tide med en aldri så liten oppdatering her. Har den siste tiden kjørt uten veltebøylene, da disse kom av tidligere i vår i forbindelse med oljeservicen. Lot de være av helt til jeg hadde tid til å lakkere de, så det er nå gjort! :) Sykkelen (og bilen, og bilen til søstera mi) fikk seg en vask tidligere i dag, da er det så mye kjekkere å skru også.
Sånn den har stått noen uker nå:


Så skal det sprayes:


Ferdig resultat:

Må atter skryte litt over han karen jeg kjøpte deksel og sal av tidligere, han 3D printet disse pluggene til å ha over de øverste boltene. Og det helt gratis!

Så fikk vi endelig kjøpt oss kommunikasjonssystem, slik at kona slipper å sitte bakpå helt alene med sine egne tanker, helt til jeg kommer på å stoppe..

Snart 1. Mai nå!
Sånn den har stått noen uker nå:


Så skal det sprayes:


Ferdig resultat:

Må atter skryte litt over han karen jeg kjøpte deksel og sal av tidligere, han 3D printet disse pluggene til å ha over de øverste boltene. Og det helt gratis!

Så fikk vi endelig kjøpt oss kommunikasjonssystem, slik at kona slipper å sitte bakpå helt alene med sine egne tanker, helt til jeg kommer på å stoppe..


Snart 1. Mai nå!

Re: Mortens BMW K100RS
Jeg synes dette ble bra! Må innrømme at jeg er svak for denne fargekombinasjonen. Ta godt vare på den og kos deg med den 

BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Hadde litt lakk igjen etter å ha tatt bøylene, så da tok jeg like greit å pyntet litt på fronten av motoren og vannpumpa. Ble en nokså rask og lettvint fremgangsmåte, men resultatet ble ti ganger bedre. Så spørs det hvor lenge det holder. Ideelt sett så skulle jeg tatt av dekslene og blåst/slipt de skikkelig rene før lakkering, men det finnes da grenser.
En kattevask og en runde med rødsprit fikk være godt nok for denne gang.


De fleste K sykler uten forlenget forskjerm eller motorspoiler sliter nok med lakkslitasje her vil jeg tro, men det får man tåle. :)



De fleste K sykler uten forlenget forskjerm eller motorspoiler sliter nok med lakkslitasje her vil jeg tro, men det får man tåle. :)
- Domino
- Innlegg: 1187
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Mortens BMW K100RS
En god gammeldags skvettlapp på forskjermen hadde nok gjort seg!
- FredrikE24
- Innlegg: 5029
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Mortens BMW K100RS
Jepp, dette var å få kjøpt. Forlenga både bakskjermen i forkant og forskjermen i bakkant på den jeg hadde.
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Har ikke blitt så mye bruk eller skruing i det siste, fikk en liten smell i håndleddet på selve 1. Mai.
For en liten tid siden hadde jeg en kjøretur for å teste denne hånda, og da mistet jeg dekselet til choken, trodde jeg.. Fant det igjen nede i kåpa i går. Men nytt deksel er bestilt likevel, sammen med ny "breather hose" og fjær til sidestøtta. Slangen bytta jeg i fjor, men etter vinterlagringen har den allerede morknet og sprukket. Har ikke merket noe på gangen, men greit å bare slenge med en i bestillingen mens jeg var i gang.

I går fikk jeg det også for meg å etterfylle litt kjølevann, da jeg over tid har sett at det har krøpet ned mot minimum merket. Ingen væske i olja eller brutt forsegling i oljepumpa, heldigvis. Jeg tillater meg å tro at det bare skyldes naturlig fordamping fra utluftinga på ekspansjonstanken.
I prosessen her så skulle det vise seg at jeg ikke har hellet med meg når det gjelder disse sidedekslene. Jeg kjøpte jo dette nytt i vinter, og når det denne gangen skulle av, var det fremre festet som knakk av dekselet og satt igjen i tanken.. Selv om jeg har for vane å ta en liten dæsj fett på gummien hver gang dekslene er av, for å minske motstanden noe. Får se om jeg får kombinert de to høyre sidedekslene jeg nå har til noe brukbart etter hvert.



I går fikk jeg det også for meg å etterfylle litt kjølevann, da jeg over tid har sett at det har krøpet ned mot minimum merket. Ingen væske i olja eller brutt forsegling i oljepumpa, heldigvis. Jeg tillater meg å tro at det bare skyldes naturlig fordamping fra utluftinga på ekspansjonstanken.

I prosessen her så skulle det vise seg at jeg ikke har hellet med meg når det gjelder disse sidedekslene. Jeg kjøpte jo dette nytt i vinter, og når det denne gangen skulle av, var det fremre festet som knakk av dekselet og satt igjen i tanken.. Selv om jeg har for vane å ta en liten dæsj fett på gummien hver gang dekslene er av, for å minske motstanden noe. Får se om jeg får kombinert de to høyre sidedekslene jeg nå har til noe brukbart etter hvert.


- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Da har jeg fiksa det gamle sidedekselet ved å skjære av festet i midten fra det nye dekselet (som fikk fremre festet knukket i forrige post), og limt det på det gamle. Godt med lim og forsterket med et avklipt strips. Har troa på at dette skal holde, så lenge jeg slipper å bruke makt for å ta av dekselet.








- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Mortens BMW K100RS
Vurderer nå sterkt å legge denne ut for salg i nær fremtid. Ikke at jeg er lei, men fordi jeg gjerne skulle hatt en sykkel som passer kroppen min litt bedre. En mer oppreist og lettere sykkel. Knekken i håndleddet som jeg nevnte i en tidligere post er særdeles aktiv ennå, og mye tyder på at BMWen ellers blir stående hele sommeren. Når kona nå har begynt å (trå!)sykle til jobb, har jeg også mulighet til å komme meg rundt med bilen.
Så jeg tenker å fundere litt over saken før jeg bestemmer meg, men av natur er jeg gjerne slik at når noe først er tenkt så er det nesten like snart bestemt.
Om noen her inne skulle vært interessert i sykkelen, eller kjenner noen som er, så er det bare å gi lyd. :)
Så jeg tenker å fundere litt over saken før jeg bestemmer meg, men av natur er jeg gjerne slik at når noe først er tenkt så er det nesten like snart bestemt.
Om noen her inne skulle vært interessert i sykkelen, eller kjenner noen som er, så er det bare å gi lyd. :)