Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
KTM verkstedet på Lillehammer følte jeg meg meget godt tatt vare på som kunde -- men forhåpentligvis en engangs fore-tre-delse for å fikse noe med clørtsenn å bytta en dekk i farta
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Nå er det ikke avstanden som plager meg men logistikken rundt levering og henting av sykkel ved større servicer og evt. Verkstedbesøk som ikke er planlagte etc.
Mysen er jo et sted i helt feil retning for meg og et sted jeg praktisk talt aldri kjører forbi.
Mysen er jo et sted i helt feil retning for meg og et sted jeg praktisk talt aldri kjører forbi.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Høres bra ut siden dette er det eneste alternativet jeg vurderer. Men førstevalget er Spinnin' Wheel fordi jeg fikk veldig god service der første gang og fordi vi fint kombinerer servicedagen med en handletur til Sverige
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Har alle barna og barne-barn boende i Moss så som regel tar jeg ferga fra Sandefjord - Strømstad handler litt før ferden går til Moss. Eller omvendt vei alt avhengig om bil eller mc blir brukt -- AJ dit resyme ang service Hvar jo en kjekt måte å gjøre det på siden du også bor litt langt unna lande grensa - å veien til SW er rett bortenfor Ørje kort stykke til Tocksfors
Bjerknez utvid service horisonten he he
Bjerknez utvid service horisonten he he
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Så lenge man har fri så er jo dette gull, men hvordan pokker skal jeg komme meg noe sted mens dem skal ha sykkelen en dag på service? Får du lånt sykkel der?
Jeg skal jo på jobb og jeg regner med at butikken dems åpner og stenger omtrent når jeg starter slutter på jobb.
Men jeg er vel sikkert bare bortskjemt da...
Har forresten siklet litt på s1000XR også... eller kanskje en Speed Triple R også... ahh... luksusproblem...
Jeg skal jo på jobb og jeg regner med at butikken dems åpner og stenger omtrent når jeg starter slutter på jobb.
Men jeg er vel sikkert bare bortskjemt da...
Har forresten siklet litt på s1000XR også... eller kanskje en Speed Triple R også... ahh... luksusproblem...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Har fått låne sykkel, ja.Bjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 16:58 Så lenge man har fri så er jo dette gull, men hvordan pokker skal jeg komme meg noe sted mens dem skal ha sykkelen en dag på service? Får du lånt sykkel der?
Jeg skal jo på jobb og jeg regner med at butikken dems åpner og stenger omtrent når jeg starter slutter på jobb.
Men jeg er vel sikkert bare bortskjemt da...
Har forresten siklet litt på s1000XR også... eller kanskje en Speed Triple R også... ahh... luksusproblem...
Ellers har jeg en meget fleksibel arbeidstid og er stort sett bare avhengig av at noen slår følge med bil... .
Dette alternativet er det beste siden vi da kan bruke dagen på f.eks. handling i Øst-Europa... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ahh vurderer denne selv, please snakk om noe annet, hadde egentlig bestemt meg for å vente på 790 å se hvordan den var først
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
sikle på s1000XR? den er jo passe støgg da.Bjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 16:58 Så lenge man har fri så er jo dette gull, men hvordan pokker skal jeg komme meg noe sted mens dem skal ha sykkelen en dag på service? Får du lånt sykkel der?
Jeg skal jo på jobb og jeg regner med at butikken dems åpner og stenger omtrent når jeg starter slutter på jobb.
Men jeg er vel sikkert bare bortskjemt da...
Har forresten siklet litt på s1000XR også... eller kanskje en Speed Triple R også... ahh... luksusproblem...
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Ikke lett og tastekorspedere med en hel gjeng med MC Hjelmer her
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Det er en dårlig ide tror jeg. Blir som å sikle på en Cayenne Turbo for så og kjøpe seg en Cayenne (uten turbo) det vil alltid ligge å ulme i bakhodet at du kunne hatt storebroren :)
Hvis jeg evt går for denne en gang så må det vertfall bli med en softere sal, titanium annlegg og quickshifter opp og ned. Hva som er standard og ikke vet jeg ikke.
Men den blir kostbar ja. Titaniumannlegget har jeg hørt er dyrt?
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Sted: Skedsmokorset
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
2500 dollar + eventuelle avgifter, så kan jo balle på seg etterhvertBjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 19:04Det er en dårlig ide tror jeg. Blir som å sikle på en Cayenne Turbo for så og kjøpe seg en Cayenne (uten turbo) det vil alltid ligge å ulme i bakhodet at du kunne hatt storebroren :)
Hvis jeg evt går for denne en gang så må det vertfall bli med en softere sal, titanium annlegg og quickshifter opp og ned. Hva som er standard og ikke vet jeg ikke.
Men den blir kostbar ja. Titaniumannlegget har jeg hørt er dyrt?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Hørte det kostet 25k for fullannlegget. Klarer nok ikke helt og rettferdigjøre det... :)
Men akra er jo selvfølge :)
Men akra er jo selvfølge :)
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Det er noen som sier denne er litt "tammere" enn den forrige modellen, men det tror jeg ikke er så veldig merkbart.Bjerknez skrev: ↑08 mar 2017, 07:51
Men det jeg lurer på er om noen kan gi meg noen headups med denne sykkelen.
1. Hva er Service intervallene?
2. Hvor ofte er det hovedservice inkludert ventiljustering?
3. Noen svakheter jeg bør være oppmerksom på?
4. Er det noe som bør tenkes på av ekstrautstyr som er must have?
5. Er forsikringen gunstig for en med full bonus, i beste alder med parkering i garasje langt ute på landet?
6. Noen som har erfaring med Spinnin Wheels i Mysen? God service?
Kom gjerne med litt info hvis du eier en slik
Mye av elektronikken på den nye sykkelen gjør nok dette til en artigere sykkel å kjøre. Den ser jo også litt mer aggressiv ut :)
Når det kommer til dine spørsmål så kan jeg svare utifra mine erfaringer og 55.000km på forrige modell.
1 - Serviceintervall er på 15.000km
Jeg byttet olje og filter en gang midt imellom hver service ( 7500km )
2 - Hovedservice med ventilsjekk/justering er på 30.000km
Denne tok jeg i Tyskland i nærheten av en plass som heter " Oldenburg in Holstein "
3 - Av svakheter på forrige modell så var det slark i bakhjul, oljelekkasjer fra clutchdeksel, og lokk/cap til bremsevæskebeholder på bakbrems som løsnet som jeg har fått med meg. Jeg har dog ikke opplevd noe av dette utenom lokk på bremsevæskebeholder.
4 - Skulle jeg kjøpt den nye modellen, så hadde jeg nok klasket til med alle elektronikk-pakkene, samt sidevesker, kort skiltoppheng, muligens powerparts sal + litt crash beskyttelse. Da har du det du trenger :)
Eventuelt en Slip-on. Fullt akra koster mer enn det smaker, men det ser jo helt rått ut! Har du 21k ekstra under puta, så hvorfor ikke?
5 - På forsikringa så er det mye som spiller inn. Men jeg ikke det er så mye forskjell kontra S1000R.
6 - Spinnin Wheel har jeg null erfaringer med, men dem skal være bra. Jeg har brukt CBP i Skien og Motorsyklisten i Kr.Sand, samt ett verksted i Tyskland. Jeg er fornøyd med de jeg har vært innom. :)
Dette er en sykkel jeg svelger 100 mil daglig med uten særlige problemer! Den nye har dog litt mer fremoverlent styre, som kanskje kan påvirke dette for noen, da dette gir en litt mer aggressiv sittestilling.
Kreftene i denne sykkelen og måten den håndterer dem på gjør dette til den ultimate hooligan sykkelen
Blir gøy å følge med om du går for denne sykkelen
Sist redigert av Olden den 08 mar 2017, 21:44, redigert 1 gang totalt.
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Dobbelpost..
Sist redigert av Olden den 08 mar 2017, 21:44, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
Sikkert en uhyre artig sykkel, men ser den kommer på svimlende 262.000,- etter at utstyrslista er avkrysset med det jeg mener som er "Nødvendig" og da synes jeg ikke at jeg har tatt i heller.
60.000,- dyrere enn BMW'en!!!
Men ja.. en tøff sykkel...
60.000,- dyrere enn BMW'en!!!
Men ja.. en tøff sykkel...