Første sykkel - cruiser/custom
Første sykkel - cruiser/custom
Starter min første tråd her.
Tok MC-lappen høsten 2011. Det nærmer seg vår, og etter hvert må jeg vel investere i en sykkel. Jeg liker godt utseende på sykler som Vulcan, Intruder, Dragstar, Sportster og Virago. Noen av dem er utseendemessig finere enn andre. Av disse liker jeg nok vn 900 custom best, men de er nok utenfor budsjett. I tillegg liker jeg utseende på caferacere og lignende sykler med relativt rette saler. Kawa w800 er et godt eksempel.
Budsjett: Mindre enn 50K
Bruksområder: Jobb (oslo - bykjøring), helgtur i ny og ned, muligens ferietur.
Synes Magnaen (vf750c) virker som en finfin sykkel. Hadde jeg hatt penger nå hadde jeg nok gått for den. Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke. Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på
(R-sykler er selvfølgelig helt utelukket)
Tok MC-lappen høsten 2011. Det nærmer seg vår, og etter hvert må jeg vel investere i en sykkel. Jeg liker godt utseende på sykler som Vulcan, Intruder, Dragstar, Sportster og Virago. Noen av dem er utseendemessig finere enn andre. Av disse liker jeg nok vn 900 custom best, men de er nok utenfor budsjett. I tillegg liker jeg utseende på caferacere og lignende sykler med relativt rette saler. Kawa w800 er et godt eksempel.
Budsjett: Mindre enn 50K
Bruksområder: Jobb (oslo - bykjøring), helgtur i ny og ned, muligens ferietur.
Synes Magnaen (vf750c) virker som en finfin sykkel. Hadde jeg hatt penger nå hadde jeg nok gått for den. Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke. Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på
(R-sykler er selvfølgelig helt utelukket)
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Første sykkel; cruiser/custom
På Finn MC finner du mange cruiser / customsykler til under 50.000 ,ikke alle like bra,men........
Hold oss orientert underveis,selv som gammalkall har jeg kjørt min Intruder 750 uten tull i seks år !! Og mener sikkert iallfall alle lignende japser er omtrent det samme..
Og SE på tur / treff vi har her på forumet !!
Når det gjelder touring- og R-sykler skal vi love å ikke lede deg ut i fristelse..
Hold oss orientert underveis,selv som gammalkall har jeg kjørt min Intruder 750 uten tull i seks år !! Og mener sikkert iallfall alle lignende japser er omtrent det samme..
Og SE på tur / treff vi har her på forumet !!
Når det gjelder touring- og R-sykler skal vi love å ikke lede deg ut i fristelse..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Hehe, takk for lovnaden
Selvfølgelig klar over finn, og det er der jeg har sett magnaen som nevnt over.
Hvor gammel er din Intruder? Hva bruker du den mest til? Fordeler/ulemper?
Selvfølgelig klar over finn, og det er der jeg har sett magnaen som nevnt over.
Hvor gammel er din Intruder? Hva bruker du den mest til? Fordeler/ulemper?
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Honda er etter mitt hode en sykkel som bare går uten en masse skruing og vedlikehold. Jeg har en Honda Shadow VT 600 til salgs.Grohl skrev: Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke.
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Pen sykkel, men jeg går nok for noe som har rundt 800 kubikk og litt mer effekt. Om jeg skulle ha dama bakpå regner jeg med at det hjelper litt. Selv er jeg tett opp mot 0.1 tonn (med utstyr et stykke over ), og langt over med fruen i tillegg.
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Det tror jeg nok da er riktig vurdering. Den blir nok litt liten, dersom du skal ha med fruen på tur. Det var det som var årsaken til jeg ganske raskt gikk for en noe større sykkel. Lykke til med MC-kjøp...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Første sykkel - cruiser/custom
No som jeg akkurat skulle til å foreslå TDM 900.Grohl skrev: Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på
Hvis det er cruisere du er på jakt etter, så kan jo Kawasaki VN800 være en grei sykkel. Svigerfar har en sånn, og den er grei å kjøre. For å være en sånn sykkel
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Første sykkel - cruiser/custom
En TDM er sikkert en knall sykkel å kjøre, men for meg lite tiltalende å ha en slik sykkel. Det blir litt som med bil for min del. Vil gjerne ha en bil som bare går og er komfortabel uavhengig av utseende, men sykkelen, den skal se fet ut :-)
Kawaene er nok den heteste kandidaten sett bort ifra Magnaen. Er klar over at en cruiser ikke vil ha kjøreegenskaper som f.eks. en touringsykkel av ymse slag, men det får i starten bare værra.
Kawaene er nok den heteste kandidaten sett bort ifra Magnaen. Er klar over at en cruiser ikke vil ha kjøreegenskaper som f.eks. en touringsykkel av ymse slag, men det får i starten bare værra.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Hei Grohl og velkommen til oss her på mcsiden.no
Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.
Uannsett, her er mitt cruisereksemplar:
Ikke enkelt å ta bilder med alt dette blanke
...neste steg for meg vil være en noe mer fremoverlent kjørestilling...noe som nok blir realisert i løpet av sesogen 2012
Lykke til i valget av din sykkeltype og ditt image
Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.
Uannsett, her er mitt cruisereksemplar:
Ikke enkelt å ta bilder med alt dette blanke
...neste steg for meg vil være en noe mer fremoverlent kjørestilling...noe som nok blir realisert i løpet av sesogen 2012
Lykke til i valget av din sykkeltype og ditt image
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Eg seier det samme som globeGlobe skrev:Hei Grohl og velkommen til oss her på mcsiden.no
Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.
Her er Dragstar 1100 som eg hadde..... en sesong
Men no må du fortelle Globe, blir det bane sykkel eller bytter du ut TDM`n og i så tilfelle KA sykkel
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Kommer som innlegg i min egen Logg...om ikke lengeZZR-Tom skrev: Men no må du fortelle Globe, blir det bane sykkel eller bytter du ut TDM`n og i så tilfelle KA sykkel
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Hm...ZZR-Tom skrev:Eg hater teasere
Er ikke bombesikker, men føler på meg at Globe har en eller annen artig overraskelse på gang...
Banesykkel? Ja, det tror jeg...
Men kanskje ikke bare det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Første sykkel - cruiser/custom
Hmm 1000RR eler tong touringbuss alà ZZR,Busa,XX o.l
Jaja på forhånd Globe Grattis med ny sykkelen
Jaja på forhånd Globe Grattis med ny sykkelen
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Første sykkel - cruiser/custom
BMW R1200GS Adventure.
Endring gir mening til livet.
[TaSK]
Endring gir mening til livet.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)