Hvordan ble du interessert i mc?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Bosted: Sarpsborg

Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Irongirl »

Ett sted må det jo ha kommet fra... Her er svaret mitt \:D/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=lXFf5mgwOy0[/video]

Også turene Mysterion tok meg med på som lot meg oppleve sykkelkjøring på ordentlig da såklart :thumleft
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Bosted: Sarpsborg

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Irongirl »

Det bare må bli mitt dumme, barnslige uttrykk til sommeren :lol

LA OSS ROCKE... OG RI KUBIKK!!!! :\m/:
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Bosted: Oslo

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Tommern »

Hvordan ble jeg interessert i mc tro? Hmmm,tror jeg plutselig en dag bestemte meg for å ta lappen. Ikke ante jeg at jeg skulle til de grader bli bitt av basillen. Og nå blir det nok noe som bare er en del av meg. Tom kjører mc,enkelt og greit! :prf ps: fikk lappen våren 2011 og kjøpte sykkel i oktober 2011. Jeg har faktisk kjørt 1200km fra oktober til desember. (ikke medregnet leiesykkel fra Oslo til Geirangerfjorden tidligere på sommeren.) :oh
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Northman »

Det var en kjærring som lurte meg :thumleft :mk
It is better to exist unknown to the law.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Pollti »

Northman skrev:Det var en kjærring som lurte meg :thumleft :mk

De er onde,onde,onde ! :notlistening :scratch Hva gjør vi vel ikke for å gjøre damene lykkelige ? :knegg Som ei vennine av HG syntes sa så er jeg et sterkt forstyrrende element i sofaen. Da er det jo liksågodt å ikke være i sofaen :janikk :P :p . Rir sikkert den kjærringa litt at HG kjører litt hun og :oh Dårlig påvirkning :terge
Sist redigert av Pollti den 17 jan 2012, 07:56, redigert 1 gang totalt.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av JK95 »

For min del var det nok en blanding av at foreldrene mine kjørte MC i alle de år, og at "lillesøstra" mi kjørte opp i fjor vår :bananas

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Bosted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av SheDevil »

Vanket mye sammen med en gjeng som kjørte moppe og som oppgraderte moppen til motorsykkel. Jeg satt mye på med de gutta der, i dongeribukse, dongerijakke og en hjelm som såvidt hang på fordi den var ALTFOR stor...

Da jeg ble gammel nok selv,var det min tur til å kjøre opp. Men. fokuset ble byttet fra motorsykkel til mann og barn og drømmen om å kjøre motorsykkel, ble satt til side.

Fikk en forespørsel fra ei venninne om jeg ville være med på øvelseskjøring da hun begynte på lappen for noen år tilbake. DET gjorde jeg og som takk for hjelpa, fikk jeg låne sykkelen hennes...

Da var jeg solgt....på nytt......

Siden den gang har det blitt noen mil :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Pollti »

SheDevil skrev:Siden den gang har det blitt noen mil :prop:

En vanlig vei å gå ? Kan jeg friste deg med kjøreopplevelser i nylig EU godkjent Eskrot så kan du redusere bilbudsjettet og øke mc kostnadene tilsvarende. Nå har den til og med bakbremser og håndbrekk så den blir ikke hugget før 2016 ! Den er i Ånkli Perfekt Stand akkurat nå. Bortsett fra noen rusthull i høyre kanal men det fixes lett med fiskebolleboksr og Tech 7 om 2 år. 8)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

Trodde faktisk vi hadde en slik tråd fra før her inne, men ser ikke slik ut... :eh

Men det er et par som ligner litt og som nye og gamle medlemmer kanskje kan være interessert i å kikke litt nærmere på?:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 799#p13799" onclick="window.open(this.href);return false;

og

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 782#p24782" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Bosted: Sør-Trøndelag

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av SheDevil »

Pollti skrev:
SheDevil skrev:Siden den gang har det blitt noen mil :prop:

En vanlig vei å gå ? Kan jeg friste deg med kjøreopplevelser i nylig EU godkjent Eskrot så kan du redusere bilbudsjettet og øke mc kostnadene tilsvarende. Nå har den til og med bakbremser og håndbrekk så den blir ikke hugget før 2016 ! Den er i Ånkli Perfekt Stand akkurat nå. Bortsett fra noen rusthull i høyre kanal men det fixes lett med fiskebolleboksr og Tech 7 om 2 år. 8)
Hyggelig at du gir meg et så godt tilbud Pollti ;-)

Men, siden jeg har en tilsvarende "sak" her hjemme, må jeg nok takke nei til tilbudet ditt ;e
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Crinos »

Jeg for min del ble fasinert av MC i tidlig alder, og siden jeg er noe eldre enn IronGirl, var ikke MC musene fra Mars et alternativ å bli "hektet" av. hehe..

Men skal ikke legge skjul på at jeg har blitt litt påvirket av TV-serien Renegade: http://www.imdb.com/title/tt0103524/" onclick="window.open(this.href);return false;
og filmer som:
Stone Cold: http://www.imdb.com/title/tt0102984/" onclick="window.open(this.href);return false;
Harley Davidson and the Marlboro Man: http://www.imdb.com/title/tt0102005/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beyond the Law: http://www.imdb.com/title/tt0103805/" onclick="window.open(this.href);return false;
Running Cool: http://www.imdb.com/title/tt0108006/" onclick="window.open(this.href);return false;
og den selvsagte legendariske filmen
Easy Rider: http://www.imdb.com/title/tt0064276/" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

Tror jeg har skrevet noe om dette tidligere i en annen tråd, men skader sikkert ikke å mimre litt om gryende MC-interesse i denne tråden heller... ;-)
Ikke lenger gryende MC-interesse, bare så det er slått fast! Nå er jeg hekta så det holder ;e

Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting, til jeg kjøpte en helt ny Suzuki AC50 og byttet denne bort i en Tempo Panter og senere kjøpte meg min eneste lett-sykkel, en Honda 90, som jeg også kjørte opp med da jeg tok lett-lappen, som eneste gang jeg har kjørt opp til MC-førerkortet, har jeg vært mer leler mindre hekta.
Så avtok det hele en smule etter at jeg tok bil-lappen.
Så begynte det igjen da jeg en ukes MC-leie i 25 årsgave av kona - Bakpå! Storkoste meg med en Suzuki 650 Custom med kardang og det hele den uka. En flott gave \:D/

Så gikk det noen år igjen og jeg kjøpte en godt brukt Suzuki GSX 100 EF i 1991, men kvittet meg med den mot slutten av sesongen fordi vi ventet vårt fjerde barn.
Deretter gikk det hele 14 år før jeg i all hemmelig og med stygge blikk og hoderysting fra Bakpå, da hun oppdaget hva jeg hadde gjort, nemlig at jeg hadde kjøpt en ny TDM900 i sept. 2006.
Men det tok veldig kort tid før hun var helt med og ble med på korte og lange turer.
I august/september 2010 byttet jeg inn TDM'en i en 2010 mod. Triumph Tiger 1050 SE, som jeg fortsatt har og som jeg rastløst gleder meg voldsomt til å ta ut på veien igjen til en ny lang, fin og varm sesong 2012.
MC kommer jeg antakelig til å holde på med så lenge jeg ha helse til det :jada:

For meg har MC-interessen siden høsten 2006 gitt meg og Bakpå mye mer enn ord kan beskrive. Ikke minst fordi både MCsiden.no og MC-miljøet jeg var og som vi begge nå er en del av, var til stor trøst og hjelp da vår nesteldste sønn døde fra oss og sine tre søsken, bare 24 år gammel...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av frodef »

AJ skrev:Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting,
Ikke en sånn her vel?
Bilde
Det var nemlig min første motoriserte tohjuling. 62-modell med 62 glade kubikk og tre gir på styret. Full gass på "bane" på halmen på jordet om høsten. Originale dekk, drev og kjede (og jeg er ikke eldre enn at den var veteran allerede den gang).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av AJ »

frodef skrev:
AJ skrev:Helt fra jeg fikk tak i min første moped, en Puch med gir på styret og kåpe - av alle ting,
Ikke en sånn her vel?
Bilde
Det var nemlig min første motoriserte tohjuling. 62-modell med 62 glade kubikk og tre gir på styret. Full gass på "bane" på halmen på jordet om høsten. Originale dekk, drev og kjede (og jeg er ikke eldre enn at den var veteran allerede den gang).
Ligner veldig på en slik, ja! :-)
Husker at potta stadig vekk falt av og når det skjedde begynte Puch'en å brøle såpass at jeg skvatt til no' skikkelig og holdt på av ramle av setet... ;-)
Når jeg tenker tilbake var det faktisk ganske mye tull med Puch'en som gjorde at den ble skrudd enda mer ihjel etter jeg fikk tak i den... :8-[
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Jompa »

Jeg har alltid vært interresert i mekaniske dingser, plyndra den første vekkerklokka da jeg var ca 6-7 år gammel.
Det var vel på samme tida jeg så en Honda 7femti første gang, og fra jeg var 13, og hadde motorlære som valgfag på skolen, gikk det bare en vei.
Da jeg begynte på yrkesskolen som 16-åring, var jeg forlengst frelst. Vi var flere i klassen med mc-interresse, noen hadde til og med 100-kubikker.
Min første sykkel kjøpte jeg som 22-åring i 86. Hadde den i 5 år og trodde jeg var ferdig som motorsyklist. Prøvde med ganske godt resultat og fortrenge interressen i mange år.
Helt til jeg kom i "senpuberteten" for etpar år siden. Vel, andre bytter ut kjerringa, jeg kjøpte en gammel sykkel istedet.
Og angrer ikke på noen av delene :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Zotz
Innlegg: 12
Registrert: 21 jun 2011, 12:56
Motorsykkelen din: HD Electra Glide 1340 1994
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Zotz »

Begynte med papp-plater på tråsykkelen som 7 åring, så da må det vel bli sånn :-)
Flytta på landet 11 - 12 år gammel på slutten av sekstitallet, og der var det glissent mellom husa, så ihvertfall dem som bodde litt utenfor allfarvei, sysla med mopeder hjemme på gården, samt noen gamle biler vi kjørte på jordet med. Blei mye skruing også, så da lærte man seg jo hvordan ting hang sammen, eller datt fra hverandre, alt ettersom. Inni låven på den gården vi leide på, fant jeg en dag en skatt. Jeg husker følelsen den dag i dag...En motor til å henge på forhjulet på tråsykkelen! DET var saker. Tror det var fattern som klarte å fremskaffe noen nye stempelfjærer, og noe tenningsdeler. Vi fikk ihvertfall liv i'n. Mener den var av dansk opprinnelse. Vet ikke om den oppfinnelsen var noe succes, men hvis den ikke var det, så forstår jeg det godt. Husker mye smerte og skrubbsår. Det var en type slipesteinrulle som skulle legges ned på forhjulet, og her var det ikke snakk om noe clutch. Hele kladden ble holdt oppe fra forhjulet med håndmakt til sykkelen var i bevegelse, så slapp vi den nedpå og ga gass. Spe guttunge, litt for stor tråsykkel med ballongdekk, tung motor med en ganske så uforutsigbar mekanisme for gasspådrag, og grusvei..Plaster sto ofte på handlelista den gangen. Siste turen fikk jeg ikke æren av selv en gang. En nabogutt skulle også prøve'n. Da hang selvfølgelig gassen seg opp på tur inn på tunet. Han sto i ramma og skreik med all tyngde på bakbremsen, så bakhjulet sto i sju steiner og lagde spor i grusen, mens i andre enden dro totaktern hele ekvipasjen ut av tunet, over noen få meter med gressbakke og rett i strømgjerde. Der gjorde'n en fin salto, og skremte en liten flokk med okser på andre siden. Dem løp blindt, og fattern konfiskerte hele greia, for å blidgjøre bonden. Videre skjebne for den motoren er uviss,
men sommeren etter spleisa jeg og to andre på en sliten og løen Jawa 250, og da var dét den største lykke. Ble 16 etterhvert også, og fikk lappen. Da ble min første motorsykkel for personlig transport etter offentlig vei innkjøpt: 1957 Tempo Sachs 125. Blå.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Bosted: Stavanger

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Svolp »

Fordi onkel alltid har kjørt sykkel.. Gikk og gleda meg fra jeg var 12 år til jeg fylte 16. Den dagen jeg fikk lettlappen var en av de største dagene i mitt liv. For en frihetsfølelse og lykkerus!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Mysterion »

var egentlig bilmann og kun bil som intreserte meg.... men så fikk en kompis lurt meg opp på R sykkelen sin... jeg var jo ikke imot sykkel. men trodde ikke det var meg...

men da jeg satt der, litt smånervøs og bare vridde rulla til max, løft på framhjulet og faenskapet bare dro i vei no så inn i helvete var jeg solgt :D endte med at jeg kjøpte den sykkelen denne kvelden... hehehe


:\m/:
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Bosted: Vest-Bamble

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av FrankM »

Har vel egentlig vært interessert i Mc siden brutter'n og jeg fikk våre første Corvette'r av bestefar da vi var i 10-12 år's alderen. Husker jeg var ute og kjørte selvfølgelig uten hjelm og skilter, møtte da lensmannen i Drangedal og han bare gliste og hilste å kjørte videre! :prop: Hadde vel viktigere ting å gjøre den gangen (slutten av 70 tallet) :lol .
Brutter'n tok da han var 16 år lappen på lett Mc. Jeg fikk sitte bakpå. Ble moped på meg da jeg ble 16 år 2 år etterpå. Helt ny Tempo Panter (1982) ble innkjøpt for konfirmasjonspengene. :bananas . Brutter'n lappen på tung mc og kjøpte Suzuki gl 650 gl.
Ble så lappen på bil da jeg var 18 år. Begynte på Mc lappen samme året men ble avsluttet pga sen sesong. Bilinteressen var stor og mc lappen ble ikke gjenopptatt. :sorry .
Var inne på tanken flere ganger men det ble ettervært barn, familie og hus som ble prioritert samtidig som det var stadige mc ulykker med tragisk utfall på E-18 som jeg alltid har bodd ved siden av. (Dødsveien gjennom Bamble).
Fikk derfor veldig stor respekt for stor mc. (Skeptisk til å kjøre)
For 2,5 år siden ble jeg singel og i fjor ble jeg med brutter som alltid har kjørt tung mc inn på Mc messa på Lillestrøm. Er jo gøy å se på men som jeg sa til han så ble det som om han skulle se på nye fly! En kan jo ikke kjøre det allikevel.
Nå har du fin anledning nå som du er singel sa han. Ja jo men! Ringte til kjøreskolen dagen etter og begynte på lappen på tung Mc et par uker senere med det resultat at jeg kjørte opp 22-6-2011 :prop: :bananas .
Har blitt helfrelst på MC etter det. :\m/: . Føler meg sikrere nå som en har blitt 45 år. Har ikke trangen etter fart. Det er det å kjøre rolige fine turer som er gøy! :prf
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av Dexter »

Kjørte en del moped da jeg var i den rette alderen. Ble egentlig ikke bitt av noen motorsykkelbasill av den grunn direkte, men det dannet sikkert et grunnlag. Etter mopedtiden ble det bil. Så gikk det noen år så fikk jeg prøve motorsykkelen til en kompis av meg, en gammel CBR600F. Etter et par minutter på den skjedde det noe. Likevel, basillen var et stykke unna. Enda noen år senere fikk jeg det for meg at jeg uansett skulle kjøre opp til tung mc. Som tenkt så gjort. Ingen sykkel ventet etterpå, men nå hadde jeg ihvertfall lappen. Enda noen år seinere og litt rikere(?) etter jeg flytta til Finnmark og starta å jobbe i kongens klær kom jeg over en dag at jeg skulle kanskje se litt på dette greiene. Lufta d for kjærringa som slettes ikke var fremmed for tanken. Så da kjøpte jeg bruktguiden til Bike og begynte å leite. Etter å ha lest ut denne blekka, som er veldig bra synes jeg, kom jeg sånn nogenlunde frem til hva jeg ville ha. Så var det å begynne på Finn.no å se hva en kunne finne i nærområdet. Som de fleste skjønner så er det lange avstader oppi dær, så nærområdet er innenfor en radius på 600km... og så plutselig kom det en annonse på en 99modell ZX6R... den kjøpte jeg! Den ble etterhvert døpt til "lille grønne", og så slik ut:
[album]196[/album]
Da jeg fikk denne begynte det jo etterhvert å bli litt morro, men mye rusten i kroppen, det var jeg. Så skal det sies - jeg opplevde det som lite inspirerende å bo i Lakselv og kjøre motorsykkel... jeg hadde 3 veier å velge mellom, og jeg måtte kjøre alene... da sier det seg selv at det blir ikke så mange kilometer. Sommeren 2009 flyttet vi til Kongsberg, og så fant jeg MCsiden.no. Etter det har det bare gått oppover! Nå har jeg flust med folk å kjøre med! Jeg har et fantastisk utgangspunkt for en mengde fine turer, og nå har jeg jammen fått kjørt litt mer kilometer også. Selv om lille grønne er en morsom sykkel, så var det ikke rett sykkel for mitt bruk, så høsten 2010 bytte jeg sykkel til denne:
[album]1976[/album]
2006 modell Honda CBF1000 - Hu heter "Jane" :knegg

Svært fornøyd med denne. Det er en kjøremaskin som bare går å går. Hjelper det mot å bli bitt av basillen? Nope! Gleder jeg meg til jeg kan ut og kjøre igjen? Jepp!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Bosted: Karmøy

Re: Hvordan ble du interessert i mc?

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg hang en del med en kamerat som hadde en Yamaha FZR 750 OW-01 plakat på veggen.
Ble ganske så forelsket i den sykkelen.
Etterhvert så ble det jo lappen på moped og en Honda MTX 50 som jeg kjørte og mekket en del på.
Når jeg tok billappen så fikk jeg et veldig bra tilbud på mc-lappen samtidigt.
Så jeg slo til på det. :thumleft

Prøvde i en periode å bytte bilen min i en Yamaha XT350 som en på skolen min hadde.
Men ble ikke noe av det. Fikk ikke egen sykkel før jeg kjøpte en Kawa LTD 440 i 1996.
Den ble solgt i 1997 selvfølgeligt når den var slik jeg ville ha den, men jeg hadde rett og slett vokst fra den.
Ble ikke mer MC før min Yamaha SR 500 i 2006. Og etter det så ha det blitt masse sykler og mekking. ;e :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar