Jøss , 0,63 får æ på min oppskremte Sportster, jammen ikke rart æ ikke hadde noe problem med å hæng på GS-an på vei til Turingtreffet på Hovden i 2010 da
Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.
Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.
Dexter skrev:Hva får jeg da? 210kg+100, 98 hk, 98 nm?
210Kg må vel vere tør vekta, meiner å huske at den ligger på ca 250kg våt vekt.
og så må en vistnok bruke engelske tall for moment ikkje nm som eg gjorde
ca. 230 våt tror jeg. Er jammen ikke sikker, men 250 hørtes litt mye ut... er ikke så stor sykkel.
ojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet
Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...
Marque Machine Fuelled Riderless hp h ptw lb.ft lb ptw Combined
Triumph eXplorer 259 0.0 135 0.52 89 0.34 0.86
Triumph Tiger 1050 228 0.0 113 0.50 72 0.32 0.81
And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....
Marque Machine Fuelled Plus Rider hp h ptw lb.ft t ptw Combined
Triumph eXplorer 259 359 135 0.38 89 0.25 0.62
Triumph Tiger 1050 228 328 113 0.34 72 0.22 0.56
They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this: 0.99 - ZZR1400
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
Lista di synest eg var litt mangelfull
Vekt hysteriet for asfalt sykkler synest eg er litt oppskrytt, så lenge vekta er godt balansert så er det ikkje problem når sykkelen begynner å rulle, litt mei knotete på trange plasser der en må bruke beina litt men ellers så ser eg ikkje noke problem og 20kg forskjell er no ikkje allverdens heller.
Det er plenty med krefter på alle dei sykklane som er nevnt, og synest en det fremdeles er for lite, ja då har en feil sykkel.
Grattis til dok to som mest sansynlig kjem til å rulle rundt på splitters nye Explorera
Vel...20kg merkes veldig godt hvis du skal litt utenfor veien da , nettopp en av grunnene til at jeg faktisk byttet fra en 1200GS til en 800GS :-) Da trenger man faktisk ikke alle kreftene heller. Nå er det jo slett ikke alle som bruker disse Adventuresyklene på annet enn asfalt så da er jo saken grei.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ja da har den første testrapporten på Triumph Tiger 1200 Explorer, skrevet av Kevin Ash
blitt lagt ut på nettet. Riktig lystig lesing for oss som er seriøst intresert.
Det ser ut til at jeg virkelig skal jobbe hardt, om jeg skal klare å vri meg ut av den kontrakten jeg har skrevet på denne sykkelen. :=D> :=D>
Det måtte være om jeg satt og dinglet på sykkelen og ikke nådde ned til bakken det da
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Hm, ja du får nok problem med å vri deg unna den kontrakten Det var nok smart å sette seg på bestillingslista så tidlig som du gjorde! Håper du får den snart
Du verden...
Det var litt av en (at)test, må jeg si!
Dette er en sykkel det absolutt skal bli spennende å følge videre. Og jeg ser slett ikke bort fra at jeg selv blir eier av en om noen år :-)
Men først skal det selvfølgelgi prøvekjøres, noe jeg håper å få til i løpet av forsommeren
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg har forresten tilsist blitt enig med megselv om vesker til sykkelen.
Det ble ikke så exotisk som først tenkt, men jeg tror det blir en bra løsning.
Å ja, valget falt på Givi Trekker. Sidevesker 33 + 46 liter, og den helt nye Trekker 52 liters toppboksen som JanK skulle være behjelpelig med å slepe over grensen
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Å se her har vi rapporter fra to av de andre testførerne
Det var jammen ikke mye negativt å høre derifra heller
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]