Dette er for meg en form for forskyvning av sorgen, over til noe en kan "sette skylda på", hvor en slipper å ha fokus der det egentlig er hjemmehørende. Mange eksempler på det også fra Helsevesenet ned til alldeles irrelevante detaljer.Crinos skrev: Tidligere hadde jeg samme tanke... Jeg vil kremers og da spiller det jo ingen rolle om markene koser seg med 100% eller 80% av kroppen min. Men så var det ei vennine av meg som jeg kom i snakk med om akkurat dette.
Faren hennes hadde gått bort, og han hadde donert bort det som gikk ann å donere bort.. Hun hadde problemer med å oppsøke graven hans. Jeg husker VELDIG godt ordene hun brukte... "Det ligger bare en halv Pappa der"..
Jeg vil ikke risikere at mine barn skal føle det samme.
Min datter har gitt uttrykk for at det for henne er knekkende likegyldig hva som er brent eller gravd ned. Hennes minner vil ikke være bundet opp til mine fysiske kremerte eller nedgravde elementer uansett.
Selvfølgelig er dette individuelle tanker og meninger og vi skal ha respekt for at ikke alle mener det samme som oss selv.