Nå vurderer jeg å sette på effektanlegg for å få godlyd. Er det noen som har erfaring med dette???
Nei, selvfølgelig blir det ikke twinlyd i en rekkefirer!pelsen skrev:Det hjelper nok ikke med effektanlegg: det blir ikke godlyd dvs twinlyd i en rekkefirer selv om man monterer slip-on potte.
Innmaten i en slip-on potte er et perforert rør med vatt rundt, og er derfor mye lettere enn originaldemperen som er full av kanaler som eksosen skal gå i.
Siden trådstarter refererer til godlyden i Honda Shadow antok jeg at twinlyd er hennes preferanse, og da fikser ikke en bråkepotte på en rekkefirer noe som helst.Banditmannen skrev:Nei, selvfølgelig blir det ikke twinlyd i en rekkefirer!![]()
Å hva slags lyd man syns er kult er selvfølgelig individuelt...[
De er da forskjell på firere også...pelsen skrev:Rekkefirer låter som en bil mens en twin låter som en motorsykkel
Så mange skruer er det vel ikke? min har 2skruer per grenrør + kåpe og demper skruer, er ikke så galt :)pelsen skrev:hmm, RC8Ren min ble levert med Akrapovic-anlegg i titan, er ikke det lovlig?![]()
Det er mye skruing å sette på originalanlegget, og mappet vil jo heller ikke stemme.
Ute på landeveien er det ikke ofte man blir stoppet pga lyd, har man bråkesykkel er det lurt å la være og dure rundt i sentrum.
har ingen aning om hvor mye jobb det er å sette tilbake originalanlegget, denne sykkelen har jeg ikke skrudd så mye på ennå,Northman skrev:Så mange skruer er det vel ikke? min har 2skruer per grenrør + kåpe og demper skruer, er ikke så galt :)
Mappingen er vel ikke noe stress, både de som kjører MC og vegvesenet er klar over at vi har såkalte "visnings" potter, og at det blir byttet rimelig kjapt etter at mangellappen er godkjent :)
Har aldri blitt stoppet i sentrum, men sikkert fordi jeg setter kursen raskest mulig ut av sentrum hver gang, lite givende sted å kjøre hvis man ikke finner ei god gågate med mye tilskuere og man klarer å showe litt uten å drite seg ut
Er den levert som ny med Akra anlegg, så rekner no eg med at den er type godkjent med det, slik som ZZR1400 preformance, der blir den solgt med Akra potter.pelsen skrev:hmm, RC8Ren min ble levert med Akrapovic-anlegg i titan, er ikke det lovlig?![]()
Det er mye skruing å sette på originalanlegget, og mappet vil jo heller ikke stemme.
Ute på landeveien er det ikke ofte man blir stoppet pga lyd, har man bråkesykkel er det lurt å la være og dure rundt i sentrum.