MCmekaniker

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MCmekaniker

Legg inn av JK95 »

Ser det er mange gode svar her, og det verste(beste :prf ) er at alle er jo enige, slikt ser jeg ikke hver dag.
Nå skal jeg på utplasseringen hos Ride de neste to ukene, så får vi se etter den tid, valget er uansett tatt innen 1. Mars :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MCmekaniker

Legg inn av RuneMC »

Som fysikklæreren min på videregående sa for mange år siden...

Det er altfor mange som tar negative valg. Jeg vil ikke ... og jeg vil ikke .... istedenfor å velge utifra hva man har lyst på.

Kunnskap går aldri av moten. Og man kan jo alltids oppgradere til å bli leder eller videreutdanne seg innen spesialfelt etterhvert.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCmekaniker

Legg inn av Mysterion »

have fun!!!
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCmekaniker

Legg inn av LordShaft »

Der er alltid muligheter for viderutannelse. Men da er det greit å ta kloke valg, slik at den viderutdannelsen ikke blir lang og kronglete. Jeg vet personlig hvordan det er å sette seg på skolebenken igjen etter 10 år i arbeidslivet. Det er ikke lett, hvertfall ikke når du sliter med lese, skrive OG vansker :knegg

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Snikkeren »

Og så har man gjerne både kjerring og unger.
Jeg må si at det er litt av en kabal som skal gå opp. Heldigvis er jeg ferdig til sommeren. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: MCmekaniker

Legg inn av rogg »

Å ta den veien man ønsker er nok lurest. Min eldste datter drømte om å bli frisør fra hun var 3 år gammel.. I dag 20 år senere, er hun utdannet frisør og jobber i Sandefjord. Og skal være med i NM for frisører neste mnd. :thumleft
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCmekaniker

Legg inn av LordShaft »

23 år og dyktig i faget... ingen tvil om at hun har funnet noe hun liker. Hun er dog fortsatt ung. Er det en ting jeg vet med sikkerhet, så er det at når hun bikker 30, begynner å bli plaget med ryggen, utsatt for x antall kjemikalier, mineraloljer osv.. full av eksem og følsom hud, så vil hun nok kanskje ikke være like opptatt av å være frisør lengre.

Jeg sier ikke at en IKKE skal gå for det en har lyst til, men kan være greit å tenke seg litt om, fantasere litt hva en kanskje skal bli når en er "voksen" og tenke litt lengre, før en tar ett endelig valg :-)

Uansett, lykke til :-)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: MCmekaniker

Legg inn av Svolp »

Vell...

Jeg skulle bli brannmann når jeg var 3 år gammel, brannmann ble jeg etter en liten svingom innom kokk og brannmann skal jeg være til jeg går av med pensjon :janikk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCmekaniker

Legg inn av ArcticTiger »

Svolp skrev:Vell...

Jeg skulle bli brannmann når jeg var 3 år gammel, brannmann ble jeg etter en liten svingom innom kokk og brannmann skal jeg være til jeg går av med pensjon :janikk
Brannmenn har vel noe lavere pensjonsalder enn andre og? Så kan du kjøre Mottorsykkel på heltid, mens "de andre" fortsatt må jobbe og knuge :knegg

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: MCmekaniker

Legg inn av Jarodden »

ArcticTiger skrev:
Svolp skrev:Vell...

Jeg skulle bli brannmann når jeg var 3 år gammel, brannmann ble jeg etter en liten svingom innom kokk og brannmann skal jeg være til jeg går av med pensjon :janikk
Brannmenn har vel noe lavere pensjonsalder enn andre og? Så kan du kjøre Mottorsykkel på heltid, mens "de andre" fortsatt må jobbe og knuge :knegg

57!!!!!! :D :D :notworthy: :\m/:

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: MCmekaniker

Legg inn av Svolp »

ArcticTiger skrev:
Svolp skrev:Vell...

Jeg skulle bli brannmann når jeg var 3 år gammel, brannmann ble jeg etter en liten svingom innom kokk og brannmann skal jeg være til jeg går av med pensjon :janikk
Brannmenn har vel noe lavere pensjonsalder enn andre og? Så kan du kjøre Mottorsykkel på heltid, mens "de andre" fortsatt må jobbe og knuge :knegg
Ow yes!
Kjører dog mc på heltid nå også grunnet en særdeles gunstig turnus ordning! :prop:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: MCmekaniker

Legg inn av rogg »

LordShaft skrev:23 år og dyktig i faget... ingen tvil om at hun har funnet noe hun liker. Hun er dog fortsatt ung. Er det en ting jeg vet med sikkerhet, så er det at når hun bikker 30, begynner å bli plaget med ryggen, utsatt for x antall kjemikalier, mineraloljer osv.. full av eksem og følsom hud, så vil hun nok kanskje ikke være like opptatt av å være frisør lengre.

Jeg sier ikke at en IKKE skal gå for det en har lyst til, men kan være greit å tenke seg litt om, fantasere litt hva en kanskje skal bli når en er "voksen" og tenke litt lengre, før en tar ett endelig valg :-)

Uansett, lykke til :-)
Det manglet ikke på advarsler i denne retning skal du vite. Jeg var vel den som var tidlig ute for å få forklart dette med helsefarene i yrket. Og for å ikke snakke om lønn og arbeidstider.
Men drømmene hennes var sterkere.
Helseplager som mekaniker kan vel sammenlignes, oljer og fett på fingrene tørker ut huden. Og de gode arbeidsstillingene er vel det langt i mellom.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCmekaniker

Legg inn av mekkern »

rogg skrev:Helseplager som mekaniker kan vel sammenlignes, oljer og fett på fingrene tørker ut huden. Og de gode arbeidsstillingene er vel det langt i mellom.
Kan skrive under på den... :8-[
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MCmekaniker

Legg inn av JK95 »

Skjønner godt hva du mener LordShaft :janikk Jeg har selv en far som startet som lastebilsjåfør, nå er han omskolert og jobber på nordsjøen :doh :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Jompa »

mekkern skrev:
rogg skrev:Helseplager som mekaniker kan vel sammenlignes, oljer og fett på fingrene tørker ut huden. Og de gode arbeidsstillingene er vel det langt i mellom.
Kan skrive under på den... :8-[
Helseplager kan du få uansett yrke, og om du ikke bare får arbeide i gode stillinger, får du til gjengjeld varierte arbeidsstillinger.
Hvis du er mekanisk interresert, vil jeg anbefale deg å utdanne deg til automasjonsmekaniker, automasjonselektriker eller noe lignende som omfatter flere fag. Da har du et kjmpegodr grunnlag for å velge både yrker og videre utdannelse siden.
Og har du en sånn utdannelse, kan du godt få deg jobb som bil eller mc-mekaniker. Og gå opp til fagprøve i bil- eller mc-fag etter nødvendig praksis og et minimum av teori uto er det du fikk på skolen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar