Hvordan vinterlagrer du?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Sted: Vest-Bamble

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av FrankM »

Duc'n står godt parkert nesten i stua, sånn at jeg kan se på'n mens jeg spiller YouTube filmer med sykkelkjøring på tv'n :thumleft
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Svolp »

Hilux1 skrev:Duc'n står godt parkert nesten i stua, sånn at jeg kan se på'n mens jeg spiller YouTube filmer med sykkelkjøring på tv'n :thumleft
:thumleft
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av JanK »

Bilde

:knegg



PS: ikke undertegnede på bilde...
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Svolp »

Hahhaha... Fantastisk bilde Jank :lol
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Irongirl
Innlegg: 182
Registrert: 08 jan 2012, 15:25
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2
Sted: Sarpsborg

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Irongirl »

:lol
Sesongstart 2012 - 26 Februar

Drive fast, drive hard, drive safe.... It's not the speed that kills you. It's the sudden stop

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av pelsen »

det var lurt, ta med crossern i dusjen :D
Det er sikkert minst ubehagelig uten piggdekk

Brukeravatar
Frøyen
Innlegg: 18
Registrert: 27 aug 2011, 20:05
Motorsykkelen din: Honda, Transalp XL700
Sted: Vang i Valdres

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Frøyen »

Hei
Min sykkel står i snekkerboden med presenning over.
Jeg fyrer med ved i snikkerboden når jeg jobber der i helgene, og har tatt av trekket for å sjekke/se litt på den. (ja jeg lengter etter våren)

Men selve sykkelen, batteriet, bensin og avlaste hjul.
Har fått fortalt at man skal ta av batteri, og sette det på service lading. Har gjort det.
Bensintanken skal vere bort i mot full, for å unngå kondens. Har gjort det.
Sykkelen skal settes på mittstøtte eller bokk, for å avlaste hjul. Har gjort det.

Er dette fornuftige tiltak, eller er det unødvendig?
Hilsen Frøyen

Brukeravatar
Frøyen
Innlegg: 18
Registrert: 27 aug 2011, 20:05
Motorsykkelen din: Honda, Transalp XL700
Sted: Vang i Valdres

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Frøyen »

Litt flere spørsmål
Hvis jeg skal smøre salten, hva er best å behandler den med?
For plasten er det vel bonevoks som er tingen?
Hilsen Frøyen

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Baltazar »

Dette med service lading også, hvorfor er det bedre å ha batteriet stående på lading hele vinteren isteden for bare å lade det opp 1 eller 2 ganger????

Brukeravatar
Frøyen
Innlegg: 18
Registrert: 27 aug 2011, 20:05
Motorsykkelen din: Honda, Transalp XL700
Sted: Vang i Valdres

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Frøyen »

Biltema har en servicelader til ca 350 kr, som slår inn av og til. Bruker lite strøm.

Jeg kjøpte det etter tips fa en kollega.

Har ikke svar på hva som er best.
Hilsen Frøyen

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av mekkern »

Baltazar skrev:Dette med service lading også, hvorfor er det bedre å ha batteriet stående på lading hele vinteren isteden for bare å lade det opp 1 eller 2 ganger????
Fullstendig bortkastet å lade mer enn et par ganger i løpet av vinteren....ikke hadde jeg tørt å ha slik "superelektronikkk" innkoblet uten tilsyn hele vinteren heller.mange av disse laderne har konka,vet om 4 c-tek som har kveila + et par andre merker.
Dessuten tåler mange av batteriene ikke denne "småladingen"

Hadde vi hatt en lader som bare gav 20-30 milliampere så...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Baltazar »

oki....da gjør jeg det rett \:D/

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av jhn »

Frøyen skrev:Hei
Min sykkel står i snekkerboden med presenning over.
Jeg fyrer med ved i snikkerboden når jeg jobber der i helgene, og har tatt av trekket for å sjekke/se litt på den. (ja jeg lengter etter våren)

Men selve sykkelen, batteriet, bensin og avlaste hjul.
Har fått fortalt at man skal ta av batteri, og sette det på service lading. Har gjort det.
Bensintanken skal vere bort i mot full, for å unngå kondens. Har gjort det.
Sykkelen skal settes på mittstøtte eller bokk, for å avlaste hjul. Har gjort det.

Er dette fornuftige tiltak, eller er det unødvendig?
Æ ville ikke hatt presenningen over sykkelen, den holder på evt.fuktighet.
Service-lading e vel unødvendig, lad opp batteriet til våren hvis nødvendig, det har aldri vært nødvendig på noen av mine batteri.
Full tank e sikkert lurt.
Avlaste hjul :-k Æ har jo hørt det blir anbefalt, men har også hørt at det e fullstendig unødvendig, æ trur vel mest på det siste. Har aldri avlastet mine hjul, men har aldri merket noe "kantete" hjul, men det skader ikke med avlastning, det e sikkert.
Ved langtidslagring kan det sikkert ha større betydning

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Duville »

JanK skrev:Bilde

:knegg



PS: ikke undertegnede på bilde...

Er det dette som er "Fellesdusj"

Brukeravatar
Frøyen
Innlegg: 18
Registrert: 27 aug 2011, 20:05
Motorsykkelen din: Honda, Transalp XL700
Sted: Vang i Valdres

Re: Hvordan vinterlagrer du?

Legg inn av Frøyen »

Hei
Avlaste hjul:
Det er lang vinter i Valdres.

Batteri:
Jeg skal helt klart høre på gode råd, så da slår jeg av laderen inn til videre.
Er det andre som har en mening om service lading av batteri?

Presenning:
Skrev litt feil her. Det er et trekk kjøpt hos Biltema. Skal sjekke igjen om det er fukt under.
Er nødt til å ha noe over, siden jeg jobber en del med dreiing og lagring av brukskunst i tre.
Hilsen Frøyen

Svar