MCmekaniker

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCmekaniker

Legg inn av Mysterion »

fordelen med mc mekanikker er at du slipper mange tunge løft, og du får gode arbeidstillinger kontra bil. jeg ligger nedi, oppi, under, side og krøllet her og der på disse Porschene. + løfter tunge gearkasser, tunge hjul, tunge bremser osv osv ... så mc er ganske lett sånnsett.... + er mindre ting på en mc kontra en bil. Har jobbet tre dager med en Panamera nå, grunnet vislelyd fra AC... demontert hele dashbordet og byttet ett plastikhus under der... mye jobb for så lite... men garantier vettu....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MCmekaniker

Legg inn av JK95 »

Mysterion skrev:fordelen med mc mekanikker er at du slipper mange tunge løft, og du får gode arbeidstillinger kontra bil. jeg ligger nedi, oppi, under, side og krøllet her og der på disse Porschene. + løfter tunge gearkasser, tunge hjul, tunge bremser osv osv ... så mc er ganske lett sånnsett.... + er mindre ting på en mc kontra en bil. Har jobbet tre dager med en Panamera nå, grunnet vislelyd fra AC... demontert hele dashbordet og byttet ett plastikhus under der... mye jobb for så lite... men garantier vettu....
Huff, enda en god grunn til å unngå å bli bilmekaniker :mk

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: MCmekaniker

Legg inn av Northman »

Tenker du hobby/lidenskap på jobb og det er MC kan det jo være at du ikke vil velge å jobbe med å skru MC...

Tenk litt på når du evt. må jobbe mest. Det er selvsagt på sommeren, når du heller ville vært ute å kjørt...
It is better to exist unknown to the law.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MCmekaniker

Legg inn av JK95 »

Da var første uke hos Ride over :mk

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCmekaniker

Legg inn av ArcticTiger »

JK95 skrev:Da var første uke hos Ride over :mk
Dette må du fortelle oss litt mer om, hvordan var det? Har du trivdes, og lært noe? Var det som du hadde tenkt deg?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCmekaniker

Legg inn av Busa Trond »

Håper du har hatt ei bra uke :D

Husker med moro hva sjefen sa til meg som læregutt. Bli hva du vill du gutt, husk at ingenørene kan det bare på papiret, og det bruker jeg til å tørke meg i ræva med :knegg .

Tenk litt over hva du har lyst til. Og gjør det. Viktigste er å ha det bra. Lykke til :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Snikkeren »

Stemmer det.
Fagskoleingeniører (som faktisk blir min offisielle tittel når jeg er ferdig) derimot, de vet hva de snakker om, for de har også praktisk erfaring. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Jompa »

Snikkeren skrev:Stemmer det.
Fagskoleingeniører (som faktisk blir min offisielle tittel når jeg er ferdig) derimot, de vet hva de snakker om, for de har også praktisk erfaring. ;e
Ja, særlig
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Snikkeren »

Jepp. Er ikke uten grunn at vi er mer ettertraktet enn nyutdannede høyskoleingeniører. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCmekaniker

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev:Stemmer det.
Fagskoleingeniører (som faktisk blir min offisielle tittel når jeg er ferdig) derimot, de vet hva de snakker om, for de har også praktisk erfaring. ;e
Man har altså tittelen ingeniør etter toårig Fagskole? :-k Blir æ en navigasjons- og laste-ingeniør da? Etter Maritim Fagskole? Det har æ aldri tenkt på.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev:
Snikkeren skrev:Stemmer det.
Fagskoleingeniører (som faktisk blir min offisielle tittel når jeg er ferdig) derimot, de vet hva de snakker om, for de har også praktisk erfaring. ;e
Ja, særlig
Det va ikke meninga å være frekk, lykke til når du skal begynne i jobb igjen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCmekaniker

Legg inn av Snikkeren »

Usikker på hvilke tittel du får. Men siden fagene på Bygg er ingeniørfag, har fagskolen besluttet at de skal ta i bruk tittelen Fagskoleingeniør. Dette vil også stå på vitnemålet.

Det som er litt dumt, er at ingeniør ikke er en beskyttet tittel, slik som arkitekt. Dermed kan hvem som helst kalle seg ingeniør. Og mange som ikke har formell utdannelse har faktisk ingeniørstillinger.

Så grunnen til at de valgte å føre opp Fagskoleingeniør på vitnemålet, var for å vise at vi har ingeniørutdannelse fra fagskolen. Da er det ikke tvil om hvilke kompetanse vi har.

@Jompa: Tåler nok mer enn som så. Små sleivspark må være lov innimellom. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCmekaniker

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev:Usikker på hvilke tittel du får. Men siden fagene på Bygg er ingeniørfag, har fagskolen besluttet at de skal ta i bruk tittelen Fagskoleingeniør. Dette vil også stå på vitnemålet.

Det som er litt dumt, er at ingeniør ikke er en beskyttet tittel, slik som arkitekt. Dermed kan hvem som helst kalle seg ingeniør. Og mange som ikke har formell utdannelse har faktisk ingeniørstillinger.

Så grunnen til at de valgte å føre opp Fagskoleingeniør på vitnemålet, var for å vise at vi har ingeniørutdannelse fra fagskolen. Da er det ikke tvil om hvilke kompetanse vi har.

@Jompa: Tåler nok mer enn som så. Små sleivspark må være lov innimellom. ;e
Enig i at ingeniørtittelen burde være beskyttet, helt klart
Æ får nok ikke noen ingeniør tittel, men styrmann/skipper, avhengig av båtstørrelse. Etter 36mnd fartstid på den rette båten, får man den beskyttede tittelen Sjøkaptein, med førerrettigheter på alle skip i alle farvand.
Men på utdanningsnivå tilsvarer de hverandre. Samme pensum i norsk, matte og fysikk, hvis æ ikke tar feil. Tilsvarende krav til forkunnskaper også

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCmekaniker

Legg inn av pelsen »

har du ingeniørjobb så kan du kalle deg ingeniør, så enkelt/vanskelig er det. Ingeniør er ikke en tittel, det er en jobb.
Men sivilingeniør er en tittel, og den beholder jeg uansett hvilken jobb jeg tar. :-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCmekaniker

Legg inn av jhn »

Hva er forskjellen på en sivilingeniør og en (militær? :lol ) ingeniør?

Svar