Jeg har giret den ned fremme for å bedre turtallsområdene på den. Var et helsike å ligge i 5 giret i 80 sona!ArcticTiger skrev:Rister mottorn på XTn like mye over hele turtallsregisteret, eller har den et mer optimalt turtalls-område hvor den roer seg og går mykere?
Da kan det være en ide å mikse litt med utvekslinga på kjede-dreva, slik at du er i det "rolige" turtallsområdet når du har, la oss si, 80 - 100 kmt som jo er vanligst hastighet når man er ute å koser seg på tur.
Da blir sykkern mer lettkjørt, og du orker litt lengre etapper.
Det er og en ide og være litt aktiv og kjøre mange småturer, kanskje litt lengre etterhvert, i tida frm mot den planlagte Langturen! Sånn at du trener deg opp til å sitte på sykkern.
Å legge ut på en langtur uten noe særlig kjøretrening på forhånd, er slitsomt.
](./images/smilies/grrr.gif)
Men nå er den en del bedre hvertfall. Bedre aks og lavere toppfart, men er jo ikke på jakt etter den.
Men motoren vibrerer konstant. Så det første en får problemer med er at en mister følesen i skrittet. Det er hovedproblemet.
Kommer nok til å kjøre lengre turer i år og ikke bare smått i nærområdet. Fikk mer smaken på det ifjor når jeg kjørte sykkelen inn.
Men var mest været som stoppet meg i år. Det og en dårlig døgnrytme..
Håper været blir bedre i år. Og er jo mer innstilt på tur så blir nok mye øving og fikling med bagasje og slikt.
Håper hvertfall at dette blir tilfelle