Det er bare noen få kilo over grensa. Kjør deretter. Max 80 og ikke noe mer enn du skal på lavere soner så blir du aldri stoppa... Idiotkjøring blir lagt merke til og du blir stoppa. Utvilsomt stor overlast blir også lagt merke til og du blir stoppa.mekkern skrev:ikke når max hastigheta blir 60 kmh...
På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk herKølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
- Kølla
- Innlegg: 23
- Registrert: 07 jan 2012, 18:19
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Nighttrain 2007
- Bosted: Oppegård
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovligDuville skrev:Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk herKølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
2007 Harley Davidson Nighttrain
1998 Yamaha xt 600e
1987 Yamaha FZR 1000
1984 Honda VF 1000F
Husquarna 390
KTM 125
1998 Yamaha xt 600e
1987 Yamaha FZR 1000
1984 Honda VF 1000F
Husquarna 390
KTM 125
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Javel ok sikkert typegodkjent den derKølla skrev:Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovligDuville skrev:Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk herKølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
- Kølla
- Innlegg: 23
- Registrert: 07 jan 2012, 18:19
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Nighttrain 2007
- Bosted: Oppegård
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Det skal du ikke se bort ifra.Duville skrev:Javel ok sikkert typegodkjent den derKølla skrev:Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovligDuville skrev:Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk herKølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
2007 Harley Davidson Nighttrain
1998 Yamaha xt 600e
1987 Yamaha FZR 1000
1984 Honda VF 1000F
Husquarna 390
KTM 125
1998 Yamaha xt 600e
1987 Yamaha FZR 1000
1984 Honda VF 1000F
Husquarna 390
KTM 125
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Hvis ikke sykkern kan kjøres for egen maskin dit den skal av en eller annen grunn, så er jeg enig med de som nevner i kassevogn, evt på en pickup, som beste alternativ.
Dexter fant jo ut at det går 2 normalt store sykkler i en puslete hiace, det er vel da Den Nye Dexter-metoden?
Dexter fant jo ut at det går 2 normalt store sykkler i en puslete hiace, det er vel da Den Nye Dexter-metoden?
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Jeg har en slik en som Dexter og er godt fornøyd. http://www.norsktilhengersenter.no/mc_holder1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjøpte noen ramper i tillegg: http://www.norsktilhengersenter.no/kjor ... gbare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er vi å henter "ny" sykkel til nabo`n.
Kjøpte noen ramper i tillegg: http://www.norsktilhengersenter.no/kjor ... gbare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er vi å henter "ny" sykkel til nabo`n.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Er det noen med f.eks. engelske sykler som skulle få problemer i elverumsområdet er det bare å ta kontakt,
så hjelper jeg gjerne til med transport. Mob: 95295307
så hjelper jeg gjerne til med transport. Mob: 95295307
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Uansett hvilket skikk sykkelen er i er det nok ingen tvil om at kassebil er det beste alternativet.ArcticTiger skrev:Hvis ikke sykkern kan kjøres for egen maskin dit den skal av en eller annen grunn, så er jeg enig med de som nevner i kassevogn, evt på en pickup, som beste alternativ.
Dexter fant jo ut at det går 2 normalt store sykkler i en puslete hiace, det er vel da Den Nye Dexter-metoden?
Undertegnedes vogn, tyske "highway patrol" var veldig imponert over setupen!


mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.