Hva bruker du vinteren til?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
bikerdude73
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850

Re: Hva bruker du vinteren til?

Legg inn av bikerdude73 »

Tilbringer mye av tiden om vinteren til å lengte etter mc-sesongen... ](*,)

Men blir og gjort litt forskjellige ting på diverse MC. Kjøp av deler. Mekking og lignd.
Ellers så sitter jeg mye foran pc'en og ser på film, serier og bruker selvfølgeligt youtuben mye. :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Har skiløype 200 meter fra huset,nå bør jeg snart se til å bruke den....
Lengter litt etter MC-sesongen.....
Gå turer med bikkja...
TV og PC fire timer pr, dag sånn sirkus !! :skriver :roll
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Mysterion skrev:stortsett jobbing..helgene går med til ungepass.
ellers så er jeg "musikker" og for tiden er det litt jobbing mot noen festivaler og div som kommer utover. jobber med ting til ny skive og sånnt...
og veldig mye av tiden går til mc titting på nettet i div former...

:thumleft
Musikker det hørtes moro ut. Kansje du har lagt ut noe som har gått meg hus forbi, eller så hadde det vært fint å fått en link til noe musik du har laget :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:
Mysterion skrev:stortsett jobbing..helgene går med til ungepass.
ellers så er jeg "musikker" og for tiden er det litt jobbing mot noen festivaler og div som kommer utover. jobber med ting til ny skive og sånnt...
og veldig mye av tiden går til mc titting på nettet i div former...

:thumleft
Musikker det hørtes moro ut. Kansje du har lagt ut noe som har gått meg hus forbi, eller så hadde det vært fint å fått en link til noe musik du har laget :D
Hm... :twisted
Kan hende du angrer på ønsket, for alt jeg vet... ;e
Mysterion speller nemlig god gammaldags black metal :\m/:

Her et eksempel...:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1GYv_mk0HUU[/video]

Speller i et annet band også, men det husker jeg ikke navnet på i farten... Var det Dauden, tro... :-k

Litt usikker, men er ganske sikker på at Mysterion selv kommer innom og korrigerer... :twisted

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Blir nok til at jeg skal bruke en vinterdag på og bli kvitt denne stygge kvist haugen her.

En dag det var vindstille var jeg nede for å prøve, skulle liksom være forsiktig så det ikke skulle bli alt for stort bål (fått smeltet båten her til de rareste fasonger :knegg ). Hadde på bensin som jeg hadde blandet ut med noe 2takts olje, men neida... Ville ikke brenne det. Det er kansje mer riktig å bruke diesel eller parafin. Kansje haugen skulle vært mer komprimert først?
Gode forslag??

bål.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har en kvisthaug på naboeiendommen som jeg gjene skulle fått til å gå opp i røyk. Ble en del grankvist etter ryddinga jeg påtok meg av Dagmar nedfallet hos naboen...
Tror jammen jeg stikker opp og prøver å sette fyr på haugen. Er mildt og vindstille akkurat nå... Slenger på no' papp jeg ha liggende og dynker det hele med bensin. Burde gjøre susen det... :8-[

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

BusaTrond og AJ:
Dette med bål/bråtebrenning har det blitt litt hysteriske tilstander rundt etterhvert. Før brannt vi jo allslags bråta, og ingen brydde seg noe særlig om det. Men i disse miljøhysteriske tider, og med en avfall/renovasjonsbransje som skal suge seg feit er dette blitt mindre stuereint.
Poletie og brannetaten er og obs på dette. Her i området er det flere bråtebrennere som har opplevd full brannutrykkning og poleti når de har fyrt på, og saftige bøter i ettertid.....
Så sjekk med teknisk etat/brannetaten om dette før dere fyrer på, og fortell at dere bare skal brenne litt rent hogstavfall/kvist, poengter at det ikke er søppel.

Og å få fyr på en kvisthævv burde da ikke være store utfordringa... :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:BusaTrond og AJ:
Dette med bål/bråtebrenning har det blitt litt hysteriske tilstander rundt etterhvert. Før brannt vi jo allslags bråta, og ingen brydde seg noe særlig om det. Men i disse miljøhysteriske tider, og med en avfall/renovasjonsbransje som skal suge seg feit er dette blitt mindre stuereint.
Poletie og brannetaten er og obs på dette. Her i området er det flere bråtebrennere som har opplevd full brannutrykkning og poleti når de har fyrt på, og saftige bøter i ettertid.....
Så sjekk med teknisk etat/brannetaten om dette før dere fyrer på, og fortell at dere bare skal brenne litt rent hogstavfall/kvist, poengter at det ikke er søppel.

Og å få fyr på en kvisthævv burde da ikke være store utfordringa... :lol
Kjenner ikke reglene på dette så godt, men fikk nå i hvert fall endelig fyr på kvisthaugen i dag. Så langt har jeg verken fått kommune eller lovens håndhevere på døra med spørsmål om "vi ser det brenner et bål rett borti her... Har ingen kjennskap til dette du, vel...?" :knegg
Dette med bålbrenning ute på jordene og på beitemarkene her i den lille grenda vår, er noe vi gjort "i ælle år", som dom ællti har sagt her je bor... :jada:

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

AJ skrev: Musikker det hørtes moro ut. Kansje du har lagt ut noe som har gått meg hus forbi, eller så hadde det vært fint å fått en link til noe musik du har laget :D
Hm... :twisted
Kan hende du angrer på ønsket, for alt jeg vet... ;e
Mysterion speller nemlig god gammaldags black metal :\m/:

Her et eksempel...:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1GYv_mk0HUU[/video]

... :twisted[/quote]
Necroromantisk :eh Det e ikke et ord man hører hver dag, så æ vet ikke heelt hva det betyr, men ved første øyekast så ser det litt suspekt ut :sk?

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Vinteren brukes på brettkjøring brettkjøring brettkjøring brettkjøring brettkjøring brettkjøring brettkjøring og klatring klatring klatring klatring klatring klatring klatring!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar