Det er jo som jag nevnt før en skikkelig rekreasjon dette, så om det kan kalles arbeidskapasitet er jeg ikke sikker på... men jeg har nok en stor "nytekapasitet" når det gjelder dette

Slike onde ånder har jeg hørt kan fordrives med god 2takts røyk..

Men nok en gang har denne sykklen skuffet meg...Det tenningsanlegget var jo nærsagt så klart ødelagt
](./images/smilies/grrr.gif)
( i godt selskap med: Ramme, motor, hendler, bremsepumper, potter, brytere, ledninger, salt, lykter, hjul, lagere, bremsekaliptere, bremseslanger, wirer, speil, dempere, skjermer og bensinkraner.... og jo... litt rust inni tanken...)
hmmm... lurer på om dette var et kupp....

Så da må jeg ta et valg...
alt 1. kjøpe brukt orginal CDI boks og Pickup coil på nett..som jeg ikke vet tilstand til ( tipper ca kr 1000.-)
alt 2, Bestille stifter til det gamle anlegget. den ene av de 3 stiftene er litt vrien å finne. og anlegget er betegnet som crap og nesten umulig å stille inn siden en må justere ikke bare åpninger, men også innbyrdes avstan mellom stiftene i tilleg til fortenning som vanlig. (tipper kr 2-500.-)
og til slutt alt 3. Bestille Elektronisk tenning fra Tyskland. Dette hi end anlegg som har optiske lesere og en tenningsenhet som er justerbar i 9 trinn.. Den varierer tenningskurven i 4 step avhengig av turtall og har også turtallsperre.
Dette er jo så klart ønske, men den koster ca 3000.-
](./images/smilies/grrr.gif)
.... hmm... tenker jeg lenge på dette nå, kommer jeg vel til å falle for fristelsen ( igjen...)

Og jeg må si at det ville vært deilig å hatt skikkelig gnist sidne jeg tar sikte på å bruke kickstart..

tenke tenke... .