Street trackeren "Tripster"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

Takk tak :redface

Det er jo som jag nevnt før en skikkelig rekreasjon dette, så om det kan kalles arbeidskapasitet er jeg ikke sikker på... men jeg har nok en stor "nytekapasitet" når det gjelder dette :knegg :knegg
Slike onde ånder har jeg hørt kan fordrives med god 2takts røyk.. :knegg :knegg

Men nok en gang har denne sykklen skuffet meg...Det tenningsanlegget var jo nærsagt så klart ødelagt ](*,)
( i godt selskap med: Ramme, motor, hendler, bremsepumper, potter, brytere, ledninger, salt, lykter, hjul, lagere, bremsekaliptere, bremseslanger, wirer, speil, dempere, skjermer og bensinkraner.... og jo... litt rust inni tanken...)
hmmm... lurer på om dette var et kupp.... :-k ... vel... det gir iallefall masse skru glede. :knegg

Så da må jeg ta et valg...
alt 1. kjøpe brukt orginal CDI boks og Pickup coil på nett..som jeg ikke vet tilstand til ( tipper ca kr 1000.-)
alt 2, Bestille stifter til det gamle anlegget. den ene av de 3 stiftene er litt vrien å finne. og anlegget er betegnet som crap og nesten umulig å stille inn siden en må justere ikke bare åpninger, men også innbyrdes avstan mellom stiftene i tilleg til fortenning som vanlig. (tipper kr 2-500.-)
og til slutt alt 3. Bestille Elektronisk tenning fra Tyskland. Dette hi end anlegg som har optiske lesere og en tenningsenhet som er justerbar i 9 trinn.. Den varierer tenningskurven i 4 step avhengig av turtall og har også turtallsperre.
Dette er jo så klart ønske, men den koster ca 3000.- ](*,)
.... hmm... tenker jeg lenge på dette nå, kommer jeg vel til å falle for fristelsen ( igjen...) :skriver
Og jeg må si at det ville vært deilig å hatt skikkelig gnist sidne jeg tar sikte på å bruke kickstart.. :jada:

tenke tenke... .
:D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av mekkern »

Hvis du ikke har erfaring med multistift anlegg så gå for høy-tekk anlegget..ellers får du kjempemuskler i kickbeinet.. :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

mekkern skrev:Hvis du ikke har erfaring med multistift anlegg så gå for høy-tekk anlegget..ellers får du kjempemuskler i kickbeinet.. :-J
:knegg :knegg Sikkert en god ide Mekkern!!!

Ser jo snasent ut? https://www.elektronik-sachse.de/ZDG3/Y ... 750_en.htm

Og vet du om det har mye for seg å bytte ut coilene??
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av mekkern »

hvis tilstanden er bra på coilene dvs.ikke sprekker...så kan du jo prøve dem-hvis de ikke svikter når de blir varme er de ok.ellers er det jo ikke stort for 3 nye som garantert ikke kødder...

spennende med gammal morro ikke sant?? ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

Mekkern: De ser helt fine ut , så jeg måler de og sammenlikner meg boka først...så ser jeg det an...

Ellers klarte jeg ikke å la være, det ble et nytt elektronisk fra Tyskland.. :-) gleder meg til å montere det!!!

Morro med gammal drit ja... :jada:

Men jeg har vel begynnt å se et mønster.... Strengt tatt trenger jeg ikke å kjøpe mer enn ei ramme og motor med papirer..
Resten blir jo kastet eller plukket av unasett... :-J
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Kawasaki »

Twister skrev:hmmm... lurer på om dette var et kupp.... :-k ... vel... det gir iallefall masse skru glede. :knegg

Hehe,gi beskjed den dagen du er kommet over et kupp,og vær helt ærlig :-)

Greia med sånne prosjekter er som du sier,skruglede.Masssssse skruglede,og det øyeblikket skjiten starter. :thumleft

Å regne lønnsomhet kan man bare glemme,det er bare sånt man hører om.
ikkebike.norwegianforum.net

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av joo »

Kawasaki skrev:.Masssssse skruglede,og det øyeblikket skjiten starter.
Å regne lønnsomhet kan man bare glemme,.
Ja dette kan man ikke leve av!
Tror ikke jeg får igjen utleggene for siste oppussingsprosjektet. Og arbeidstimene kan man glemme. Men kos er det \:D/
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

:-) hehe... tjene penger på annet enn en normal betalt jobb har jeg aldri klart uansett.. Men jeg føler meg utrolig heldig uansett :jada:

Men i dag var nok et delmål i boks :D Motoren er i ramma igjen og jeg begynner å få los på vår været :prop:
Tomsnes kom for å hjelpe til, selvfølgelig kjørende på Mt-01èn :terge .. men snart tar jeg nok ut Twisteren og kosekjører litt jeg også :prf

Men Tomsnes og Helmax kom innom for å hjelpe meg med å få motoren i ramma... Det er lite plass og jeg ville helst ikke ripe opp hverken ramme eller motor..
Så etter å ha modifisert et liggeunderlag for voksene til å passe bedre for barn og litt av hageslangen følte jeg meg rimelig sikker på at det meste var polstret-
polstra ramma.jpg
Etter noen få minutter med tenking og lirking er den på plass..
motor i ramma.jpg
Neste er forgassere og elektrisk... og resten...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av joo »

Herlig :=D>
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38046
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av AJ »

Så blank og fin motor :thumleft
Du verden... er bare å bøye seg i støvet... :-) :notworthy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Crinos »

Nyyyyyyyyyyyyyyyydelig! :notworthy:

Fantastisk hva du har gjort med denne sykkelen i vinter.. Gleder meg til å se slutt resultatet... Men gleder meg også til updates underveis! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

Da har det på godt og vondt skjedd litt til :sk?

Jeg skulle montere på oljepumpen nå som motoren er i ramma. ( får ikke inn motoren med pumpa på plass.)
Så jeg plukket opp pumpa for å kontrollere toleranser før montering. Jeg vasket og målte og var veldig fornøyd over endelig finne en del i motoren som ikke var utslitt...
oljepumpe.jpg
MEN!! Antall deler i min pumpe stemte overhodet ikke med boka... ](*,)
Det viste seg at hele tilbakeslagsventilen i pumpa ikke er der!!!
mangler.jpg
hva inni /=(&/%#§¤#
Lurer på om noen burde fått :punch .. Selge noe sånt :scratch ??? Men den siste idiot ( som meg) er ikke født enda... :bananas
Så da er ny oljepumpe bestilt via ebay..
Men jeg har fått fikset et ultralydbad som var veldig lite ( 0,5ltr) og der passet hverken oljepumpe eller forgassere... Måtte sveise på en kant rundt og da passet de delene jeg tenkte meg å få rengjort
ultralyd.jpg
Begge bensinkranene som er styrt av undertrykket i innsugene hår fått ny innmat. og er tette og fine nå
bensinkran.jpg
Fått lakket opp litt deler som nå skal på plass etterhvert deler kommer inn
lakket litt til.jpg
I dag har jeg til og med fått startet med støpingen av de nye sidedekslene ..
Har prøvd meg på en annen fremgangsmåte enn hva jeg prøvde på twisteren siden jeg ikke skulle bruke noe av de gamle...
Klipte til en pappplate for å finne ca formen og overførte den til et lag stivt skum (Divinycell). Limte så et kant til på baksiden av "formen"
Det ble vel og bra men jeg ønsket å la dekslet følge linjene på ramma, så da måtte de bøyes begge veier.. :-k
Etter litt prøving og masse feiling, virket det bra med å lime fast en remse med alu diagonalt på baksiden og bøye den :D
plugg bak.jpg
plugg.jpg
Så da har jeg fått lagt på 6 lag med vevd matte og epoxy
støpe.jpg
Men jeg lærte når jeg støpte deksel på wisteren at det var ikke så lett å holde matta inntil kanten på sidene.. Så nå har jeg prøvd å holde det på plass med byggfolie som jeg har tapet fast bak... Her er det bakre dekselet støpt og plastet..
en klar.jpg
Tror jeg må opp tidlig for å ta av plasten i morgen... Spennende å se om det virket som jeg håper..
:[-o<
Til slutt en litt morsom greie...
Tenninganlegget ble bestilt fra Tyskland og det kom i posten i dag :jada:
I pakka lå det jeg trengte + VITAMINBJØRNER!!! :lol :lol jeg som trodde de tyskerne ikke spøkte på jobb :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Crinos »

Fantastisk med vitaminbjørner i pakka!

Nydelig å se selvlagde deler.. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av joo »

Aner meg at du kan ha nytte av vacuum-baging når du støper deler som deksler? Da slipper du at noe slipper rundt kantene. Nesten (men bare nesten) garantert at du får det til slik du vil ha det.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Street trackeren "Tripster"

Legg inn av Twister »

:redface lenge siden sist det har blitt oppdatert i denne tråden, så da kommer det litt nå... :-)

Siden sist har det skjedd litt heldigvis.
Det er jo litt annet å ta tak i om dagene...
Twisteren måtte få nytt bakhjul
Twister nytt hjul.jpg
Tomsnes sin MT-01 skulle få litt lakk på litt deler ( godt å øve litt på en annens sykkel før jeg lakker opp Tripsteren!! :-) :thumleft
lakke mt.jpg
Og jeg har fått meg en "ny" sykkel siden sist. En XJ900 -86 modell som trengte litt stell før den gikk... Nå går den, men mangler 4 o-ringer til forgaffel :sk?
Den har fått nye dekker, plugger, oljer, synk av gassere og påmontert Givi settet fra den forrige Retriveren. Så da er det snart turklar sykkel :D
På Tripsteren har jeg fått på plass den nye elektroniske tenningen
tenning.jpg
Fått sparklet og forsterket dekslene innvendig, så nå er de helt stive og klare for å få laget fester ferdig til ramma
sidedeksler inni.jpg
Salen er påbegynt og den har jeg brukt masse tid på, Så heldigvis begynner dette å likne på noe nå.
Begynte med en plate Styrofoam som jeg limte sammen i lag og spikket til en form jeg likte litt.
styrofoam.jpg
Deretter ble det mye pussing til formen var omtrent slik jeg ville
pusset.jpg
og så begynne å sparkle, pusse, sparkle, pusse..... osv osv
sparkel.jpg
Omsider ble jeg klar til å lage en form av pluggen. Brukte metoden joo nevnte med vacuumbagging.
Jeg har ingen melkemaskin eller noe annet som kan brukes som vacuumpumpe ( om jeg ikke skal obdusere kjøleskapet og ta kompressoren fra den da... ) Så jeg fikk prøve med den gamle Nilfisken :-)
Siden jeg ikke klarte å vente på egnede materialer til poser osv, ofret jeg en slik pose man komprimerer dyner etc i..
vakuum.jpg
Så nå begynner salplata og bli slik jeg vil ha den. Den lille forlengelsen bak er tilpasset baklyset
sal.jpg
omtrent slik blir det i formen
sal og deksler på sykkeøl.jpg
Det har skjedd litt til også, men nå er det natten :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Svar