Kryssbolt

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
stavsjø
Innlegg: 50
Registrert: 10 mai 2009, 10:13
Motorsykkelen din: Gsx 1100 Ef

Kryssbolt

Legg inn av stavsjø »

Er det noen som vet om det går ann å sette inn foring på veiva så jeg kan bruke tynnere kryssbolter. Har et bigborr sett til gsx med 18mm bolt. Og på min tror jeg det sitter 21mm bolt.
Mvh
Kenneth
91533014

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Kryssbolt

Legg inn av mekkern »

sikkert mulig å lage?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kryssbolt

Legg inn av TheBandit »

Såvidt jeg husker så er det ett nålelager der. Men kanskje det finnes ett større lager å sette inn? Ta en prat med noen som selger kulelager evt noen som bygger om motorer om det går. :thumleft

stavsjø
Innlegg: 50
Registrert: 10 mai 2009, 10:13
Motorsykkelen din: Gsx 1100 Ef

Re: Kryssbolt

Legg inn av stavsjø »

mekkern skrev:sikkert mulig å lage?
Det er ikke nållager der.
Mvh
Kenneth
91533014

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kryssbolt

Legg inn av TheBandit »

Ett annet alternativ kan muligens å få noen som driver på med cnc-fresing til å lage større hull i stemplet? :-k

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kryssbolt

Legg inn av pelsen »

stavsjø skrev:
mekkern skrev:sikkert mulig å lage?
Det er ikke nållager der.
da er det vel enkelt, bare å ta ut gamle foringer og sette inn de nye du har fått laget.
Har gjort det samme på en gammel BSA en gang, det er ganske grei jobb.
Rådene bør tas ut, så man får sjekket at small og big end er parallelle

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Kryssbolt

Legg inn av Jompa »

Egentlig rart at et bigboresett har tynnere kryssbolt enn originalt.
Vitsen med opboring er vel å øke efekten, og da bør vel delene være minst like kraftige som de gamle ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Kryssbolt

Legg inn av mekkern »

men vekta øker...ubalanse..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kryssbolt

Legg inn av pelsen »

Jompa skrev:Egentlig rart at et bigboresett har tynnere kryssbolt enn originalt.
Vitsen med opboring er vel å øke efekten, og da bør vel delene være minst like kraftige som de gamle ?
sant nok, men styrken i en kryssbolt kan man opprettholde ved å øke veggtykkelsen. Kryssbolter er jo alltid hule.
Det som er mer kritisk er nok lagerflaten som blir redusert, men det er neppe noe tema, dette er en av de delene i motorn som ikke slites nevneverdig.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Kryssbolt

Legg inn av Mysterion »

går fint å lage nye bronseforinger der til dine mål. gjort dette på en del biler gjennom tiden....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar