Kryssbolt
Kryssbolt
Er det noen som vet om det går ann å sette inn foring på veiva så jeg kan bruke tynnere kryssbolter. Har et bigborr sett til gsx med 18mm bolt. Og på min tror jeg det sitter 21mm bolt.
Mvh
Kenneth
91533014
Kenneth
91533014
Re: Kryssbolt
Såvidt jeg husker så er det ett nålelager der. Men kanskje det finnes ett større lager å sette inn? Ta en prat med noen som selger kulelager evt noen som bygger om motorer om det går. 

Ett annet alternativ kan muligens å få noen som driver på med cnc-fresing til å lage større hull i stemplet? 

da er det vel enkelt, bare å ta ut gamle foringer og sette inn de nye du har fått laget.stavsjø skrev:Det er ikke nållager der.mekkern skrev:sikkert mulig å lage?
Har gjort det samme på en gammel BSA en gang, det er ganske grei jobb.
Rådene bør tas ut, så man får sjekket at small og big end er parallelle
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Egentlig rart at et bigboresett har tynnere kryssbolt enn originalt.
Vitsen med opboring er vel å øke efekten, og da bør vel delene være minst like kraftige som de gamle ?
Vitsen med opboring er vel å øke efekten, og da bør vel delene være minst like kraftige som de gamle ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
sant nok, men styrken i en kryssbolt kan man opprettholde ved å øke veggtykkelsen. Kryssbolter er jo alltid hule.Jompa skrev:Egentlig rart at et bigboresett har tynnere kryssbolt enn originalt.
Det som er mer kritisk er nok lagerflaten som blir redusert, men det er neppe noe tema, dette er en av de delene i motorn som ikke slites nevneverdig.
går fint å lage nye bronseforinger der til dine mål. gjort dette på en del biler gjennom tiden....
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;