Cheron; Ferie modus :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ja, dere får passe på både Tønsberg, forumet og resten av verden. Jeg går til sengs nu. :mk

Takk for det gamle året. :m
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Kinesisk Pepperbiff ? De typene der slufser og slafser i seg masse ris,kål og kylling ihvertfall. Jeg tviler sterkt på at de har funnet gledem i å spise biff :O Forresten så har jeg spist brun lapskaus i Drammen i 1979. Det ble det nesten opptøyer ved bordet ut av og dagen etter var det hederlig omtale på sportssidene i Dagbladet. :O Jeg stemmer for å prøve seg som kanibal i 2009.

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

aha-det var du som svei av Royal i Drammen....de hadde ut-inn suppe og lapskaus..spiseplikt for å kjøpe øl må vite... ;)

kanibalisme er oppskrytt-beit av en beta i kjakan og den gikk ned...negativ opplevelse. :O

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

En fantastisk start på det nye året :)

En lang god frokost sammen med fruen i stua foran peisen. Rolig musikk og bare kose oss. Utrolig hvor fine sånne små øyeblikk kan være!

I tillegg har vi lagt slagplaner for ett langt år :knegg

Har lest litt på mc-forumet i dag og enkelte medlemmer der misliker "oss" på dette forumet meget. Trist. Må da være mulig å ha en fot i hver leir uten å skape dårlig stemning? Liker meg godt her på dette forumet jeg. Litt mer liv, dvs villbloggingen samt bedre verkstedtråder.

På mc-forumet leser jeg daglig, men har ikke så mye å bidra med der akkurat nå.

Men men;

Skal på jobb om en drøy time, så dere finner meg sikkert på forumet i arbeidstiden 8)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Yes!
God start på det nye året her også :thumleft
Nå er det egentlig bare å telle dager til sykker'n kommer ut på veien igjen.
For egen del skulle jeg svært gjerne sett at det ble hogd ned flere trær oppe i bygdeveien her jeg bor. Noen av de største er heldigvis felt, men mange gjenstår.

Hvorfor dette ønsket om å få vekk disse trærne?
Jo, grunnen er at de hindrer snøsmeltingen rimelig mye på et stykke av veien som gjør at sesongen må utsettes minst et par uker :(

Veiene blir bare og fine fra huset og fram til dette 'sensmeltende' feltet før veien blir bare og fine igjen...
Derfor; vekk med trær som skygger :evil
Finnes dessverre et par slike felt på fylkesveiene i nærheten også. Samme problem her; trær som har fått stå altfor lenge og som er i ferd med å råtne innvendig. Men å hoge de ned...? Neida...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Tja, du får ut og salte?
Og en tidlig nattetime med en bor og litt Round-up?

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Hmm... motorsag? Står ikke på eiendommen din altså disse trærne??? Naboen? Naboen til naboen?? De må da skjønner at dissa trærna må vekk ;) For å pleie lidenskapen din!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Hvis dette temaet blir tatt opp på den guidete oldemorskarjolturhagepartyet til sommeren, kan det jo hende problemet løser i løpet av natten. Ingen av naboene vil vel tro annet enn at den motorsaga de hører er tysk ompa-heavy? :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

:knegg Jalmar... Vi har en PLAN! :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Tviler på AJ bifaller den, men...

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det viktigste er at trærna må vike for tekniske fremskritt. Slik er det bare. AJ vil sikkert sette pris på litt initiativ fra sine mc-venner.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Tja, du får ut og salte?
Og en tidlig nattetime med en bor og litt Round-up?
Salt er nok ikke særlig aktuelt, men har hørt om løsninger som innbefatter bruk av diesel ( :confused ) rundt trerøttene... :-k , men har ikke tatt sjansen på å praktisere den slags kvasivitenskap...
Om det skulle virke så vil nok enkelte i nabolaget kunne regne seg fram til hvem som utførte det velykkede eksperimentet...

Så er jo også dette med trær og nordmenn en noe uutgrunnelig konstellasjon, kan vi kanskje si; "ikke si eller gjør noe stygt med treet mitt ellers får du med meg å gjøre" er visst gjennomgangsmelodien mange steder og den har en tendens til å bli 'spilt' i generasjoner... :-s

Og det å få svar på et så enkelt spørsmål som om å få felt noen trær og begrunne med alle fordelene dette vil medføre (kanskje flere fordeler for noen enn andre, men dog fordeler... :roll), er ikke alltid like lett.
Svarene er enten veldig diffuse eller kontant avvisende og i de siste tilfellene må man regne med å overlate 'problemet' til neste generasjon...

Så jeg får vel bare leve med disse få ukene med forsinket sesongstart inntil 'skogvokteren' finner igjen fornuften eller at hardt vær kan bidra til gratishjelp... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:Har lest litt på mc-forumet i dag og enkelte medlemmer der misliker "oss" på dette forumet meget. Trist. Må da være mulig å ha en fot i hver leir uten å skape dårlig stemning? Liker meg godt her på dette forumet jeg. Litt mer liv, dvs villbloggingen samt bedre verkstedtråder.
Flere av oss som forlot MCforumet i fjor høst var vel ikke særlig godt likt den tida vi var der, så sånn sett var det ikke store tapet.
Men sett fra en annen vinkel, kan det jo være at de savner oss, og den aktiviteten vi skapte på MC-forumet? Nå må de jo selv trå til med konstruktiv aktivitet. Det å spre negative vibber om andre kan ikke kalles konstruktiv aktivitet, men den holder liv i "Vi-Dem" holdninger som var ganske så utpregede på det andre forumet. Og de holdningene var med på å dempe iallfall min aktivitet. Og jeg ser jo at de som flytta over hit har økt aktiviteten kraftig fra det nivået de hadde på MC-forumet det siste året.
Og iallfall for meg var det godt å skifte beite, og få holde på med folk som det går an å utveksle tanker med uten at det skal bli VI mot DEM, eller få et eller annet surt om mine eller andres MC-aktiviteter.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38118
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:
cheron skrev:Har lest litt på mc-forumet i dag og enkelte medlemmer der misliker "oss" på dette forumet meget. Trist. Må da være mulig å ha en fot i hver leir uten å skape dårlig stemning? Liker meg godt her på dette forumet jeg. Litt mer liv, dvs villbloggingen samt bedre verkstedtråder.
Flere av oss som forlot MCforumet i fjor høst var vel ikke særlig godt likt den tida vi var der, så sånn sett var det ikke store tapet.
Men sett fra en annen vinkel, kan det jo være at de savner oss, og den aktiviteten vi skapte på MC-forumet? Nå må de jo selv trå til med konstruktiv aktivitet. Det å spre negative vibber om andre kan ikke kalles konstruktiv aktivitet, men den holder liv i "Vi-Dem" holdninger som var ganske så utpregede på det andre forumet. Og de holdningene var med på å dempe iallfall min aktivitet. Og jeg ser jo at de som flytta over hit har økt aktiviteten kraftig fra det nivået de hadde på MC-forumet det siste året.
Og iallfall for meg var det godt å skifte beite, og få holde på med folk som det går an å utveksle tanker med uten at det skal bli VI mot DEM, eller få et eller annet surt om mine eller andres MC-aktiviteter.
:th.up :m
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

AJ skrev:
Ragnhild skrev:Tja, du får ut og salte?
Og en tidlig nattetime med en bor og litt Round-up?
Salt er nok ikke særlig aktuelt, men har hørt om løsninger som innbefatter bruk av diesel ( :confused ) rundt trerøttene... :-k , men har ikke tatt sjansen på å praktisere den slags kvasivitenskap...
Om det skulle virke så vil nok enkelte i nabolaget kunne regne seg fram til hvem som utførte det velykkede eksperimentet...
Du kan jo salte isen, og dermed fremskynde smeltinga.
Og Round-up tilført direkte i stammen, helst i cambiet (laget mellom veden og barken), vil ikke vises på samme måte som diesel på marka rundt treet, og vil lettere tolkes som naturlig elding

Svar