GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Globes Logg NÅ: Vurderer Kawasaki Z1000 SX

Legg inn av Busa Trond »

http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=33486033" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva med denne da Globe?
Det er jo også en som ikke mister pusten, kols er et fremed ord, klar for en hver høsttur. PS, Drar ikke så godt over 300Km/t :knegg . Det er jo godt med utvalg på veskesett til den. Man sitter litt forover, og man kjenner man sitter på en sykkel. Ta en ekstra vurdering på den :thumleft KONGE..
Liker den kjempe godt jeg :=D>
busa.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Ja hvorfor ikke tan helt ut Globe, når du nå først er i gang :prf

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Busa Trond skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=33486033

Hva med denne da Globe?
Det er jo også en som ikke mister pusten, kols er et fremed ord, klar for en hver høsttur. PS, Drar ikke så godt over 300Km/t :knegg . Det er jo godt med utvalg på veskesett til den. Man sitter litt forover, og man kjenner man sitter på en sykkel. Ta en ekstra vurdering på den :thumleft KONGE..
busa.jpg

Ja du sier noe Busa Trond.....ikke noe dumt forslag egentlig. Har tittet på denne, synes vel fargen en vel "intens"...og fargen er kanskje noe av grunnen til at denne fremstår med en relativt gunstig pris :-k

Hvilken årsmodell er din? Er det noe jeg skal passe på når jeg ser på denne modellen, endringer på årsmodell, utstyr eller liknende?

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft :thumleft
Gen2 av Busa kom i 2008. Har jo noen år på baken med Honda XX. Den er jo kjent for å være en god tur sykkel. Jeg ble overasket over hvor god Busan er i forhold. Både jeg og kona likte Busan mye mer, sitter mer skjermet for vind og ikke minst dreimomentet er jo en helt annen verden på Busan. Tror jeg har dobbelt av Nm i 80Km/t en det jeg hadde på XXen. Kjører på langtur så er nok Busan mer vennlig mot armene en XX er/var. Kan ligge i 40 Km/t på 6 gir og bare gi gass, nesten som en turbin, bare drar og drar. Går på farts sperra på 5 gir \:D/ . Man føler at man kjører mer sykkel på Busan en på XX, selv om jeg ikke vil si noe stygt om den Hondan.

Tokk litt tid til og overtale fruen til å kjøpe Busan, men ok. hun ble med på det. Ble en tur fra hjemme til Rukan og retur. Kjørte fra Hoksund og mot kongsberg, 2 felts motorvei. Da vi kom kom på toppen der sa hun.. Dette var det tøffeste hun hadde vært med på. Skalv som et uvær.. Må ikke selge den sykkelen der :knegg .

Unge og spreke som vi er begge to Globe, er dette ikke noe å lure på. ZZR 1400 er jo også en bra sykkel, men den er jo litt mer touring en Busan. Moro med svinger også :thumleft :thumleft

Ta en ekstra runde med tilbud på Busa.
Kommer ikke til å angre, vær du sikker :D .

PS min er 2009 :=D>

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

:scratch Æ kunne plutselig godt tenke mæ en Busa, det har aldri skjedd før :-k

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Busa er en knallsykkel det, men blir litt som å "skyte spurv med kanon" når 2/3 deler av kjøringen foregår i by og til jobbpendling slik det er for meg.
Hadde man hatt tid og mulighet til å ha flere sykler, ville busaen gått inn i høyfartstouringkategorien :thumleft

Virker som om du tenker litt som jeg gjorde da jeg valgte FZ 1`n min, Globe, kan godt hende jeg hadde valgt SX 1000 om den hadde vært på markedet i 2009.
Godt valg :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Busa Trond skrev:http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=33486033

Hva med denne da Globe?
Fin den der :thumleft
Men... tre eiere og bare kjørt 11500 km... :scratch
:-k

Kanskje lurt å styre unna... =;

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Har du ikke bestemt deg enda Globe. :rofl: :rofl: :rofl:

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nei....

:rofl: :rofl:

DEt er nesten så jeg vurderer å bare TRØKKE TIL...å kjøpe den jeg sitter med tilbud på her. Men, venter på tilbud på samme modell, i grønn av en lokal forhandler. Hadde jo vært greit å benytte en forhandler i byen, både for forhandlerens del og for min del...egentlig....men de er overraskende trege..og jeg er ikke spesielt glad i å vente...for å si det sånn :knegg

Tror jeg må ta meg en tur ned til forhandleren...og følge opp....i dag!!!

Her er den jeg venter tilbud på, med fullt touringsett.

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg synes fortsatt at den er utrolig tøff, men jeg likte ikke det jeg kjente da jeg prøvde den. Håper du får det du vil ha!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

SX`n er jo en suveren sykkel. Jeg har hatt forrige modell Z1000, veldig fornøyd med den.Nye SX`n er jo bedre på alle måter, så der kan jeg aldri tenke meg du blir skuffa.
Det er vanesak å sitte så "inni" sykkelen som du gjør på denne, men det er en vanesak, og når du er vant til det så vil du nok trives godt med det, var sånn for meg ihvertfall.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:Jeg synes fortsatt at den er utrolig tøff, men jeg likte ikke det jeg kjente da jeg prøvde den. Håper du får det du vil ha!

Nja...liker og liker...Man er ute etter noe annet...og da må man la "dette annet" få en mulighet til å vise hva det faktisk ER :)

Viktig for meg er jo at du liker å se den...bakfra. Så en av mine vurderinger er alltid...hmmmm...vill Dexter like å bli liggende bak denne da? :-k :knegg
NickNei skrev:SX`n er jo en suveren sykkel. Jeg har hatt forrige modell Z1000, veldig fornøyd med den.Nye SX`n er jo bedre på alle måter, så der kan jeg aldri tenke meg du blir skuffa.
Det er vanesak å sitte så "inni" sykkelen som du gjør på denne, men det er en vanesak, og når du er vant til det så vil du nok trives godt med det, var sånn for meg ihvertfall.
Godt å høre :) Ja dette med tanken var faktisk noe av det første som slo meg i det jeg fikk satt sykelen i bevegelse og fikk dratt til meg begge bena "..og DER forsvant bena ja..var en litt uvant "følelse"...men skull jo kunne gi god forankring både ved kjøring...og ved stillstans :thumleft

Nei...nå MÅ jeg ta meg en tur til forhandleren i løpet av dagen :knegg

Men først....litt pussing på TDM'n..kommer en kar som ville se på den i dag!

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Hvilken prisklasse tenker du deg for nyerverving?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33516651" onclick="window.open(this.href);return false;

Kanskje helt feil i forhold til hva du har tenkt deg?
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=28843848" onclick="window.open(this.href);return false;

Og vet om en på forumet her som garantert vil like at du hadde endt opp med denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28549989" onclick="window.open(this.href);return false;

hehe.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Heisann...joda...et par kandidater der, takk for tips :)

Prisklassen jeg legger meg på er 200.000,- (+/-) :knegg

Har i dag mottatt tilbudet på Z1000SX levert etter min spec. og med sort/grønn-farge.... knaker her nå....igjen :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Heisann...joda...et par kandidater der, takk for tips :)

Prisklassen jeg legger meg på er 200.000,- (+/-) :knegg

Har i dag mottatt tilbudet på Z1000SX levert etter min spec. og med sort/grønn-farge.... knaker her nå....igjen :)
Bare å slå til, det!
Sto en flott sort en ved siden av Versys'en vi kikket på her nede i Porsgrunn. Begge så bra ut, men SX'en blir en smule for ekstrem for meg i forhold til Versys. To flotte sykler som ruver på hver som måte i landskapet :-)

Svar