Først transportetappe litt forbi Drammen. Deretter Østbygdaveien til Sande, bensinfylling, Hanekleiva - Eikeren - Hokksund - Vikersund - Sylling - gamle Lierbakkene - Hernestangen og hjem - ca 18 mil :-)
Tørre fine veier for det meste. Endel smeltevann noen steder hvor jeg tok det rolig i tilfelle...
Her etter Hanekleiva. Det var litt tørket gjørme som noen steder var fuktig opp Hanekleiva, men ned mot Eidsfoss var det bare fine asfalten.
Før Eikeren var det fortsatt tegn på vinter og litt ekstra bråkjekk navigering ved avkjørselen som jeg tok bildet fra resulterte i kjapp korreks ved at forhjulet hadde lyst til å forsvinne ut til siden... m.a.o. man skal respektere underlaget

Forbi Eidsfoss og Eikeren var det bare fine kjøreforhold, og Eikeren var helt isfri. Også langs veien var det relativt fritt for snø, så det kjentes mer ut som April enn Mars

Etter Hokksund valgte jeg å ta nordover mot Vikersund. Tenkte jo at så vårlig som det var nå, så var det sikkert OK med veien fra Vikersund til Sylling også.
Det var det forsåvidt, bortsett fra god trening for lårene som det pleier å være på denne veien om våren - nok av humper for å si det sånn. Det var tydelig litt kaldere langs denne veien, så tok det piano i svinger, men det var stort sett helt fint. Dvs det var vel en sving hvor det fortsatt var noen rester av issvuller igjen, men god plass i hjulsporene hvor det var bart. Dette er nok borte i løpet av få dager med de temperaturene vi har nå.
Her fra Sylling.

På vei ut fra Sylling er det en 90 graders sving - og rett rundt den var det en blå Golf som var helt over i mitt kjørefelt, fordi dusten hadde funnet ut at rett før en sving - se det er en grei plass å kjøre forbi en gruppe syklister! Heldigvis holdt jeg innersving så det gikk bra, men får kalle det for dagens nesten-uhell... Det er noen ganger jeg vurderer å snu for å ta en alvorsprat med enkelte bilister...

Visse tegn på at Kong Vinter nettopp har dratt videre...

Var endel sykler ute idag, tipper jeg hilste på 6-7 stk