Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

Litt forskjellige plikter idag... klippe plen - for det må jo også gjøres i fint vær :doh pluss, pluss ](*,)

Blir siste tur på en stund dette ettersom fokus må skiftes fra MC til familie noen dager - men kan jo sikkert være greit å opparbeide litt abstinenser også... :knegg
Uansett en liten runde Hyggen-Klokkarstua-Sætre-Åros-Slemmestad-Heggedal-Røyken ble det.
Nedover langs Grimsrudveien ca her var det en stor flokk svaner som beitet, eller duppet får man si med hodet ned og baken til værs... dvs helt til jeg gikk nærmere for å ta foto, da begynte alle å svømme bort... :-k
[album]2416[/album][album]2417[/album]
Da jeg skulle kjøre videre stoppet en bil ved siden av og spurte meg et eller annet... måtte slå av motor og koble ut mp3-spilleren før jeg hørte hva han ville (effektive de ER6i ørepluggene). En ungdom lurte på hvor Holmsbu var... så sa at det var bare å følge veien - rett fram i rundkjøring og følge skilt ned til Holmsbu etterhvert. Fantastisk - ungdom i BMW uten GPS :oh Kjørte pent tilogmed siden jeg tok ham igjen rett før Klokkarstua... nei "nå står ikke væla tel påske" :lol
Så noen hester beite på et jorde fra Kokkarstua mot Sætre, så tenkte det kunne bli et motiv
[album]2418[/album]
Hmm, det ble kanskje litt for "søtt" med alle revebjellene...
Jernhestene vi kjører har iallefall et visst åndelig fellesskap med hesten :thumleft
Egentlig litt behagelig å kjøre sånn i kveldinga når det ikke er så kjempevarmt.
Tok også en liten stopp ved Mørkvann og så at noen søppelsekker som jeg tipset kommunen om ifjor fortsatt lå i krattet der... hvis det ikke var nye da... Synd folk dumper i naturen og ikke tar seg tid til å levere inn på fyllplassen - er tilogmed gratis i begge kommunene på Hurumhalvøya.
[album]2419[/album]
Nå blir det noen dager med :b_c: - take care!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Etter et par timers hyggelig jobb idag, hvor jeg også fikk muligheten til kjøring av tre artige Suzuki-totaktere :mc1 inviterte jeg kona ut på middag, som hun spanderte :knegg
Ble ikke lange turen, kun til Harestua Kro hvor vi traff flere trivelige MC-folk fra Nittedal MC-klubb. Alltid hyggelig med en MC-prat, også denne gangen :-)

Fikk forresten vår faste middagsvert til å ta bilder av oss ved stambordet på kroa... ;-) :jada: :

Bilde

Her ble det spist et kraftig krydret middag som så slik ut:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 422#p87422" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Helt konge. Blir nok en tur på meg til Harestua Kro også hvis dem har slikt et fint bilde som passer til Hayabusan.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Her hadde jeg et innlegg om min formiddagstur og som attpåtil var "direktesending", og så blir innlegget flyttet til Gadget tråden!!??? Er det fordi jeg bruker et nytt program som AJ ikke har sett før? Da må vel alle turer som det refereres fra via video mv. flyttes til Gadget tråden?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Her hadde jeg et innlegg om min formiddagstur og som attpåtil var "direktesending", og så blir innlegget flyttet til Gadget tråden!!??? Er det fordi jeg bruker et nytt program som AJ ikke har sett før? Da må vel alle turer som det refereres fra via video mv. flyttes til Gadget tråden?
Flyttet fordi det åpenbart var mer fokus på gadget enn tur, slik jeg vurderer det. Dermed synes jeg din post og de som kom etterpå, passet bedre i Gadgettråden.
Det er selvfølgelig helt greit å trekke fram nye nyttige ting, programvare osv. og erfaringer med disse når man er ute på tur, men snakk om slike ting passer bedre i Gadget-tråden - etter min vurdering.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Det er ingen stor sak :mk , men noe uvant med en så streng kategorisering og ingen sidesprang i forhold til topic...har ikke sett en slik praksis tidligere... :-k

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Idag smakte det godt med en fin tur rundt Hurumlandet i flott vær.
Etter Filtvet så jeg et par mer gateorienterte sykler i speilet som holdt litt høyere fart enn meg, men de sakket akterut i svingene i 70-sonen som jeg kjørte "litt pluss" og det er jo endel humper og sprekker i asfalten... som passer V-Strom'en veldig bra... De dukker opp igjen i speilet når det ble litt rettere, men svingte ned til gatekjøkkenet ved Storsand.
Fjorden og lyset var nesten sommerlig, bare den litt friskere tempen som røper at sesongen er på hell.

På vei oppover mot Sætre og Nærsnes så jeg Holmenkollen i det fjerne så fikk lyst til å ta en tur opp dit. Som tenkt så gjort - kom opp akkurat i tide til siste lyset på Tryvannstårnet. Det er egentlig artige svinger opp dit, men ofte mye biler som kjører i sightseeing-fart (ur-sakte), men sånn litt utpå kvelden hender det at man får noen strekk uten biler og dermed bedre flyt i svingene.
[album]2587[/album][album]2588[/album][album]2589[/album]
På vei nedover forbi Frognerseteren kom bil fra venstre i god fart så fant det lurt å bremse litt, han så seg klart ikke til høyre. Litt lenger ned i bakkene fant han heller ikke blinklyset når han svingte av...
På Ring3 forbi Radiumhospitalet var det en gutt som plutselig stod med basketball ved midtrabatten så bilene foran bremset forståelig nok. Noen bør nok oppdra barna til å ikke løpe ut i motorveien etter en ball - bedre å kjøpe ny ball enn å risikere livet...
Alt i alt en fin tur der triptelleren stoppet på 16 mil blank :prop:
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Merker at det er høst...
Kjølig om kveldene nå... :sk?
Sesongen er dessverre snart over... :sorry

Men :-) det ble en tur i kveld likevel \:D/ Først til Harestua hvor vi tenkte å spise middag - som vi har gjort så mange hyggelige ganger før.
Men så ombestemte vi oss og dro til Torino på Lunner i stedet. Og det angrer vi ikke på - se mer her :D

Bilde

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Sesongen snart over? hva snakker du om? Må ikke skrive sånt, blir helt redd her jeg sitter jeg.. Huff, får sånne tvangstanker om å sette sykkelen inn på vinterlagring jeg nå

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Finfin sommer-temp idag så tok en liten kveldstur rundt Hurum. Kjørte grusveien Sundbyveien ned til Tofte og oppover igjen på asfalten.
De to første bildene er fra Sundbyveien som går fra litt etter Klokkarstua og kommer ut ved Tofte. Det er en finfin grusvei.
Fjorden var litt disig og minte litt om varme-disen man ser på kvelden i syden... ai, ai, kanskje den globale oppvarmingen endelig slår til :-k
Løv er det veldig lite å se av på veien ennå, så det er bare å utnytte dagene med finvær nå.:thumleft
[album]2679[/album][album]2680[/album][album]2681[/album]
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Ble en liten kveldstur igår - dog kveld og kveld... begynner jo å mørkne allerede når klokka passerer 6...
Både den tidlige kvelden og skiltet som er kommet opp på Liertoppen med "Salting opphører" er vel tegn på at det ubønnhørlig går mot sesongslutt :-k

Tok en runde til Sylling med foto-stopp nede ved Svangstrand
Bilde
Deretter rundt omkring på litt lokale veier med mye svinger...
Flott høstvær, men det merkes at temperaturen dropper så fort det blir skygge.

Imorges var det kun 0,8C her og litt lenger ned i veien var det kommet littebitt is i veien (kuldehøl ved en bekk). Minusgrader varslet om natten fra natt til fredag, så jobb-pendling med MC er nok over for i år. De som er heldige å ikke ha en slik frossen veistubb før man kommer ut på hovedveien kan nok pendle ennå en stund...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Årets første kveldstur - 12 mars - Fantastisk !

Det ble en pytteliten tur i nærområdet.
Fryserenna av en vei opp til meg lager nemlig fortsatt is i løpet av natten, selv sist natt når det stort sett var plussgrader igjennom hele natten,
så det får bli en avveining mellom det å kjøre.... og det å ikke kjøre for sent :-k

Men et bilde av Drammensfjorden ble det da
Bilde

Men jommen blir det tidlig kveld - rund i halv-sju tiden mørkner det, så det stemmer liksom ikke helt i forhold til vanlig sesonstart.
Men det gir fin trening for mørkekjøring. :prop:
RuneMC's foto på Flickr

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

RuneMC skrev:Årets første kveldstur - 12 mars - Fantastisk !

Det ble en pytteliten tur i nærområdet.

Fint bilde fra deg som vanlig. Har selv hatt en fin ettermiddag/kveldstur her sør i "Dalstroka innafør" http://g.co/maps/eztrm

Hvem skulle tro det gikk an å kjøre den turen på tørre veier allerede 12. mars... :oh

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Akkurat nå sæler Bakpå og jeg på utstyret og setter kursen mot Harestua Kro for årets første MC-middag :-)
Tipper det blir favoritten Te Pang-gan (strimlet biffkjøtt i satesaus) i dag :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Maten er fortsatt god på kroa på Harestua og vertinnen like blid :prf
Og Tiger likte seg i sola... ;-)
Passasjeren syntes også den nye toppboksen var fin med god ryggstøtte. I tillegg rommer den jo ganske mye og kvinner vet nok å sette pris på akkruat det... :P :p

Bilde
Legg merke til de hvite firkantene rundt lyktene. Dette er borrelåsfestene til lyktebekytterne jeg kjøpte i vinter. Tenkte tida var inne til å teste disse nå, som er steinsprutsesong så det holder. Veldig mye grus mange steder, men heldigvis lite i selve veibanen.
Om slike beskuyttere har noe for seg ewr kanskje tvilsomt, men kan være greit å ha. Lett å sette på og lette å ta av.

Bilde

Svar