MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Godtvoksen »

Voksen skrev: Et alternativ kan jo være å ta gode gamle Kvinesheia i stedet?
Ikke et dumt forslag. Vi får se hva vi velger etter vi har vært på Lindesnes, vi har jo da kjørt langt allerede... :-k

Du høres veldig lokalkjent ut, er du fra området?

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Vi nærmer oss fort slutten av mars nå. Husk at Dalen Hotel holder av noen få rom til oss frem til 31. mars 2012. Husk å vise til denne invitasjonen.

Etter denne dato vil rommene være åpent og booke også for andre gjester, så har du ikke bestilt rom ennå bør du raske på.

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Voksen »

Godtvoksen skrev:
Voksen skrev: Et alternativ kan jo være å ta gode gamle Kvinesheia i stedet?
Ikke et dumt forslag. Vi får se hva vi velger etter vi har vært på Lindesnes, vi har jo da kjørt langt allerede... :-k

Du høres veldig lokalkjent ut, er du fra området?
Bor litt nærmere den nye svømmehallen enn deg. (Uansatt hvor den blir liggende) :-)å

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Godtvoksen »

Voksen skrev: Bor litt nærmere den nye svømmehallen enn deg. (Uansatt hvor den blir liggende) :-)å
Så gøy, det er godt å få med flere voksne Kvindøler. I Listerområdet er vi nå til sammen fem stk. Kamillalala, Bjørn, Duville og deg og meg. Håper du blir med på Vårslippet. Det tror jeg blir en fin tur. Jeg gleder meg som en unge. :prop:

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Voksen »

Godtvoksen skrev:
Voksen skrev: Bor litt nærmere den nye svømmehallen enn deg. (Uansatt hvor den blir liggende) :-)å
Så gøy, det er godt å få med flere voksne Kvindøler. I Listerområdet er vi nå til sammen fem stk. Kamillalala, Bjørn, Duville og deg og meg. Håper du blir med på Vårslippet. Det tror jeg blir en fin tur. Jeg gleder meg som en unge. :prop:
Takk for hyggelig velkomst, invitasjon og info!

Har et par jobber i Vårslipphelga, men søndagen har jeg fri og hadde vært veldig kjekt å blitt med søndagen.

Vi var en liten gjeng som tok noenlunde samme turen i 2009. Da tok vi ferja inn og ned Sirdalen hjem, dvs ikke Brokke-Suleskar. En kjempefin tur som har mange forskjellige naturopplevelser.
Veldig bra at turen ble endret slik at en tar ferja inn fjorden da det er en mye finere opplevelse og ta ferjen innover i fjorden. Er en riktig heldig kan en se basehoppere kaste seg ut fra Kjerag. Fergeselskapet har en deal med hopperne som gir billigere billetter hvis de timer hoppingen til ferga.

Ser jo også ut som onsdagsturene er blitt veldig godt organisert i meldingen jeg fikk fra deg.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Godtvoksen »

Voksen skrev:
Har et par jobber i Vårslipphelga, men søndagen har jeg fri og hadde vært veldig kjekt å blitt med søndagen.

Vi var en liten gjeng som tok noenlunde samme turen i 2009. Da tok vi ferja inn og ned Sirdalen hjem, dvs ikke Brokke-Suleskar. En kjempefin tur som har mange forskjellige naturopplevelser.
Veldig bra at turen ble endret slik at en tar ferja inn fjorden da det er en mye finere opplevelse og ta ferjen innover i fjorden. Er en riktig heldig kan en se basehoppere kaste seg ut fra Kjerag. Fergeselskapet har en deal med hopperne som gir billigere billetter hvis de timer hoppingen til ferga.
Den avtalen mellom fergeselskapet og basehopperne var jeg ikke klar over, den skal jeg skrive inn på nettsiden. Når det gjelder å bli med på Søndag så er det bare å krysse av på registreringsskjemaet at du "Blir med fra Fosseland Vandrerhjem i Kvinesdal"

https://sites.google.com/site/mcsidensv ... gistrering

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Voksen »

At en får oppleve basehoppere må jo være en bonus. Det var da vi hadde en prat på broen at vi fikk opplyst at de ga en bedre deal til basehopperne hvis de hoppet til beskuelse for fergepassasjerene. En har nok størst mulighet for å oppleve hoppere på andreferja inn i høysesongen, men det er jo lov å håpe.
Ellers ser jeg at helga da basehopperne har tilatelse til å bruke helikopter er tre uker senere. Ellers er det jo en spasertur på noen timer for å få seg et hopp.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg løfter denne saken og minner om at vi nærmer oss nå slutten av mars. Husk at Dalen Hotel holder av noen få rom til oss frem til 31. mars 2012. Husk å vise til denne invitasjonen.

Etter denne dato vil rommene være åpent og booke også for andre gjester, så har du ikke bestilt rom ennå bør du raske på.

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Voksen »

Da ble det bestemt for en stund siden at veien mellom Farsund og Åpta blir stengt igjen fra over påske og frem til midten av juni. Går jo an og kjøre grusveien om Sigersvold, men deler er jo anleggsvei uansett og fornuften sier vel da å kjøre "strake" veien fra Lyngdal til Fosseland(overnattingssted)?
Hvis da turen til Lista går i vasken og det blir endel ekstra tid hadde jeg kanskje vurdert å ta en liten svipp ut til Norges sydligst bebodde øy, Skjernøy? Når en først er på Tregde blir jo dette en liten avstikker. Synes Skjernøy er en fin sørlandsperle der en kommer helt innpå skjærgården. Broen over fasinerer meg også.
Bare ment som et tips.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Voksen skrev: Hvis da turen til Lista går i vasken og det blir endel ekstra tid hadde jeg kanskje vurdert å ta en liten svipp ut til Norges sydligst bebodde øy, Skjernøy? Når en først er på Tregde blir jo dette en liten avstikker. Synes Skjernøy er en fin sørlandsperle der en kommer helt innpå skjærgården. Broen over fasinerer meg også.
Bare ment som et tips.

Takker for bra tips, der har jeg aldri selv vært ennå. Så dit blir det nok en liten ettermiddagstur om ikke så alt for lenge. Kanskje du blir med som guide?

Jeg minner igjen om at Dalen Hotel holder av noen få rom til oss frem til imorgen 31. mars 2012. Etter denne dato vil rommene være åpent og booke også for andre gjester,

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg har fått et lite hint om at en bør snart bestille rom på Fosseland Vandrerhjem:

http://goo.gl/CvvKp" onclick="window.open(this.href);return false;

Plutselig så er det Vårslipp-helg, og da bør slikt være ordnet i tide.. ;e

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Da har jeg bestilt et 2 mannsrom på Dalen camping i Beverhuset
for 1. natta. 1 seng ledig til 200 kr. send pm!
@Dexter: Er du grei å sletter den
øverste påmeldingen min i lista for påmeldte.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

ojda skrev:Da har jeg bestilt et 2 mannsrom på Dalen camping i Beverhuset
for 1. natta. 1 seng ledig til 200 kr. send pm!
@Dexter: Er du grei å sletter den
øverste påmeldingen min i lista for påmeldte.
Og ojda, vi har vel en avtale fra lørdag til søndag?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Jadda, jeg har kontaktet verten som skulle ringe meg tilbake.
Purrer han påny på Tirsdag :thumleft
Han viste ikke helt mht hytte, men om han ikke ordner det
deler vi et tomannsrom i hovedhuset :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg må kanskje stille meg opp langs veien å hilse når dere kjører forbi. Jeg er fra farsund
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar