Hva gjør man med sjåfører som blokkerer

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Hva gjør man med sjåfører som blokkerer

Legg inn av Intruder »

Folk som blokkerer skulle en dra ut av bilen og jage dem så endetarmen henger som en rau genserbunding etter dem... :orefk :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

Enig med ojda,de ønsker å provosere riste på hode eller gi dem fingen.fristelsen kan jo bli :bandana.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

:-k Fant denne video'n fra Russland.

http://www.garaget.org/video/118861" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke at jeg støtter denne måte å løse ting på men. :sk?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

EasyRider skrev::-k Fant denne video'n fra Russland.

http://www.garaget.org/video/118861" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke at jeg støtter denne måte å løse ting på men. :sk?
En ting er i alle fall sikkert.. Hadde jeg vert MC sjåførern der, og bilisten hadde begynt å slå etter meg.. Du kan være 100% sikker på at jeg hadde slått tilbake! Men er enig da... Ikke akkurat en voksen og behersket måtet å løse en konflikt på nei. :[-X
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Löwe
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012

Legg inn av Löwe »

Overraskende mye aggresjon og ønske om å lemleste og mishandle medtrafikanter her.
Det første man bør huske på er å ikke tillegge andre mennesker intensjoner bare ut fra deres handlingsmønster. Du VET faktisk ikke hva de tenker på. Det er alltid lett å tenke det verste, og overføre egen frustrasjon til andre.
- Dersom noen gjør en feil, og dette oppfattes som en dum handling av meg, er det vel lite læringseffekt i å utvise aggresjon mot vedkommende?
- Dersom noen gjør en overlagt handling (som blokkering beskrevet i første innlegg) er det ikke noen større tilfredsstillelse for vedkommende enn at MC-førereren blir irritert. Da har vi gitt ham belønning og en god karamell å suge på utover dagen. Ingen grunn for ham til å slutte med blokkeringen, bare forsøke å gjøre den ennå mer effektivt neste gang....

Forsøk på å gi signaler, være oppgitt eller vise aggresiv opptreden tilsier at vi faktisk mener vi vet bedre enn andre - og dette er hovmod som kan koste oss mye ved neste tilfelle. Hvordan reagerer du når noen gir deg slike signaler når du gjør en feil (som alle gjør)? Da opplever jeg at mange av disse "besserwizzerne" blir dobbelt provosert og skal ta igjen...

Jeg tror og tilstreber - uten at jeg er en fantastisk fører - å huske på det en MC-politi fortalte i vinter: Husk på at du har høyere kompetanse enn de fleste av dine medtrafikanter. Du har flere førerkortklasser, flere kjørekurs og flere kjøretøy. Bruk denne kompetansen til å bære over med andres feil og irrasjonelle handlinger. Da kan du sitte og observere, ha lavere blodtrykk, lavere stressnivå og være en ennå bedre trafikant. Med motorsykkelen kommer du raskere og mer smidig frem uansett, og det skal ikke være nødvendig å utfordre vegtrafikklovens paragraf 3 til enhver tid.....

Til slutt må jeg slutte meg til en del av innleggene her om at mange av våre MC-venner kjører så aggresivt og "frekt" at jeg kan forstå at vi ikke får 100% vennskap fra bilistene. Vi er ikke på bane når vi er på vei, og det er ikke alltid nødvendig å få utløp for full akselrasjons-effekt i enhver sammenheng i trafikken. Selv om det er gøy :P :p

Brukeravatar
Stranger
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4

Legg inn av Stranger »

Godt sagt Löwe! Men neste gang en ustabil person prøver og drepe meg uten annen grunn enn egen underholdning , så vil jeg ikke spørre dem om ikke vi bare kan leve i symbiose.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

I utgangspunktet er jeg verdens lykkeligste og mest fornøyde person når jeg sitter på sykkelen. Derfor skal det mye til for å hisse meg opp. Idioter i trafikken legger jeg sjelden merke til, for jeg prøver å kjøre som om de andre er idioter alle sammen. Dersom noen forsøker å blokkere meg, er jeg mer "lettmanøvrert" enn billisten, og på en to tre, ser jeg ikke mer til han.... :prop: :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

"Italienske lastebilhorn" kan være svært virkningsfullt...
Hadde et par sånne sneglehus på Honda'n. Spesielt bra når du lå i dødvinkelen og bilisten satt med åpent vindu når han la seg mot meg.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Hørte ei fin historie da æ va på Norgestreffet i Sortland:

En motorsykklist skulle kjøre forbi en bil som lå litt under 80, og det var visst klar bane i motgående, heldigvis var ikke bilføreren gal nok til å legge seg helt over. Men han ville jo ikke gjøre det for lett for motorsykkelen heller, så han tråkka gassen ned, og dro den opp i både 90 og 100. Motorsykklisten hadde ikke tenkt å bli liggende bak i 5-10 under fartsgrensa (som bilen hadde holdt før han begynte å kjøre forbi), han skulle jo helt opp til Vesterålen. Så de dro på videre 110 - 120...
En plass mellom 120 og 130 blinka det i en blits ved veikanten :vs ...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

Artig historie :D
Minner meg litt om løkhodet som absolutt skulle ligge opp i ræven min, men ikke ville kjøre forbi. En anelse stressende med slike. Men jeg så snittet til å lure ham (en ungdom i sliten BMW) opp i relativt frisk hastighet forbi kameraet i Fløyfjellstunnelen i Bergen. Han ga seg med rævkjøringen da gitt :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

hehe, sånt varmer hjertet mitt MaxTron :D
Kjørelæreren til en kompis av meg fortalte om en lignende historie her i byen. Han hadde stått i kollektivfeltet på rødt lys med en ung lovende råner i bur i feltet ved siden av. Råneren ruset motoren og prøvde veldig å få han med på lyskryssracing. Det råneren ikke la merke til var at politiet stod på en sidevei rett ved (noe kjørelæreren så). Kjørelæreren ruset derfor motoren som om han skulle begynne å kjøre. Rånern var helt med og brølte avgårde - før lyset skiftet. Mens vår mann i kollektivfeltet kunne stå rolig på rødt lys å se han ble hanket inn av våre venner i blått ..
Kanskje ikke helt politisk korrekt av han som kjørelærer, men regner med han bort en ting eller to der også ;)

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Hadde ett tilfelle i forrige uke med bil da jeg skulle på Gjøvik en tur.
I akslerasjonsfeltet ved Esso nedenfor Brumunddal kom det en bil inn foran meg, greit nok.
Jeg holdt bra avstand og han la seg rundt 70 km/t i timen. Omtrent 20 under det jeg syns er passlig på E6
på dagtid med tørr og fin veibane. Med fysisk veiskille og møtende trafikk ble jeg liggende bak ham i god avstand til
tofelten opp mot Rudshøgda, gjorde meg klar til å passere ham på venstre sida men da gasset han på og la seg i 100km/t.
Ikke nok med det, han la seg i VENSTRE fil uten at det var noen bil i høyre, tenkte å passere ham på høyre sida, men turte ikke.
Man vet aldri hva slags idiot det var. På avkjøringa til Moelv svingte han av til høyre uten å bruke avkjøringsfeltet.
Ble litt varm ja, Irriterte meg litt etterpå att jeg ikke fulgte ham inn i Moelv for å se hvilken idiot det var. :evil

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

TBI81 skrev:hehe, sånt varmer hjertet mitt MaxTron :D
Kjørelæreren til en kompis av meg fortalte om en lignende historie her i byen. Han hadde stått i kollektivfeltet på rødt lys med en ung lovende råner i bur i feltet ved siden av. Råneren ruset motoren og prøvde veldig å få han med på lyskryssracing. Det råneren ikke la merke til var at politiet stod på en sidevei rett ved (noe kjørelæreren så). Kjørelæreren ruset derfor motoren som om han skulle begynne å kjøre. Rånern var helt med og brølte avgårde - før lyset skiftet. Mens vår mann i kollektivfeltet kunne stå rolig på rødt lys å se han ble hanket inn av våre venner i blått ..
Kanskje ikke helt politisk korrekt av han som kjørelærer, men regner med han bort en ting eller to der også ;)

Dette med "lyskryssracing" er jo litt artig da egentlig....og lett å "arrangere" også, uten rusing av motor. Metoden slår nærmest aldri feil....man står i sitt felt, på rødt, og setter på blinklyset mot sidemann for å signalisere at man vil skifte fil så fort det blir grønt.
Er nærmest ingen ulikheter i reaksjonsmønster i forhold til kjønn, alder og/eller bilmodell/kjøretøy hva gjelder start at lyskryssracet så fort lyset bli grønt :lol ....det har iallefall jeg blitt fortalt :redface :redface

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Smette opp på siden av en som er skikkelig gearet (ofte i en Audi) i et lyskryss og late som en skal ta racestart er en klar vinner-når det slår om til grønt kjører man rolig i gang mens en ser mulighetene for beslagleggelse av førerkort gasser avgårde allt remmer og tøy holder. :lol

De som skal sperre meg i køkjøring gidder jeg ikke bry meg med-de har det sikkert nok smerter i hodet fra før av.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Det eneste jeg vinner i en startgrop dragg-off er mengde støy.. Så du kan jo si det slik at jeg er ikke størst på å yppe opp til dette.. Men når det skal sies.. Pleier ikke å være sinke ut av lyskryssene heller. Å ja.. Så har jeg ikke blinklys.. Litt vanskelig da å dra trikset ditt Globe :P :p
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar