Ja ikke helt cafe men det får gå . Bråkte noe helt jævelig alt i garasjen sto å rista har ett sett til eksos fra chopperen så vi får se om det blir bytta om. Fikk undresøkt litt ang godkjenninga på sykkelen i dag kontrollanten på biltilsynet anbefalte meg å ta kontakt med mc partner ang.dokumenter på støy.mc partner mente att det var feil å ikke godjenne sykkelen da den er registrert i ett eu land og hadde org.annleg uten skader så jeg får sende en Mail opp til dem i morgenKjellrf skrev:Dirt-track....Hjallis skrev:ut med det gamle inn det det nye
Xs 650 cafe
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
Re: Xs 650 cafe
Hurmpf, det verste er at de får lov til å fortsette på den måten...Hjallis skrev:Ja ikke helt cafe men det får gå . Bråkte noe helt jævelig alt i garasjen sto å rista har ett sett til eksos fra chopperen så vi får se om det blir bytta om. Fikk undresøkt litt ang godkjenninga på sykkelen i dag kontrollanten på biltilsynet anbefalte meg å ta kontakt med mc partner ang.dokumenter på støy.mc partner mente att det var feil å ikke godjenne sykkelen da den er registrert i ett eu land og hadde org.annleg uten skader så jeg får sende en Mail opp til dem i morgenKjellrf skrev:Dirt-track....Hjallis skrev:ut med det gamle inn det det nye
It is better to exist unknown to the law.
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
Det ser ut til att det løser seg Yamaha Norge skulle sende over den dokumentasjonen som trengtes gratis :-) .henta en pakke til med deler på posten så na kom sete,clip on styre og et clubman styre mini spedo pluss litt andre ting.jeg skal bruke en 750 tank men den er til sveising hos en kompis så jeg må vente med å få tilpasset setet .
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 11 mar 2012, 17:59
- Motorsykkelen din: Honda cb 750 chopper, Yamaha fj1100
- Bosted: Kløfta
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Hjallis skrev:Hei ny her på forumet er det noen flere her som har xs eller caferacere i nærheten bor på kløfta like ved gardemoen.har en xs 75 chopper under bygging men jeg henter en ny xs til som blir til caferacer hilsen Kurt
Hei Kurt
Jeg har nok ingen xs eller caferacer, men jeg bor på Kløfta

Har nå en 621 Honda cb750 chopper under oppbygging.
Mvh
Robert C")
OLD BIKERS MC NORGE
Honda cb 750 chopper ( 621 )
Honda cb 350 chopper
Yamaha fj 1100
Honda cb 750 chopper ( 621 )
Honda cb 350 chopper
Yamaha fj 1100
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Xs 650 cafe
Finnes det noe regelverk for denne støyhysteriaen som kan leses og forstås av mcentusiaster uten ingeniørutdanning i tillegg til jusstudier?
Og hva gjør man når ikke lenger orginalt eksosanlegg finnes å få kjøpt?
Motad har erstatningspotter som er godkjent som erstatning på mc registrert før 1983 men jeg tviler på att disse passerer en støytest ved registrering.
Er det slik att en '78 mc kan bråke mer hvis den er solgt ny i Norge enn en '78mc bruktimportert og registrert i norge i 2011?
Og skal støynivå være skrevet i vognkortet?
Og hva gjør man når ikke lenger orginalt eksosanlegg finnes å få kjøpt?
Motad har erstatningspotter som er godkjent som erstatning på mc registrert før 1983 men jeg tviler på att disse passerer en støytest ved registrering.
Er det slik att en '78 mc kan bråke mer hvis den er solgt ny i Norge enn en '78mc bruktimportert og registrert i norge i 2011?
Og skal støynivå være skrevet i vognkortet?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3317[/album]
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Xs 650 cafe
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... tml#map024
Her er fasiten...
men litt enklere forklart er det enklere jo eldre kjøretøyet er..føre 68/7o var det veldig fritt..
men det er 2 måter med støytest-forbikjøring og standstøy.
hvis sykkelen er eldre enn 89 mod er det litt romsligere krav-men det skal subjektivt virke som orginalt støynivå.
hvis de orginale nr finnes på potta og tilsvarende modell er solgt her finnes det papirer på dette.
liker selv litt lyd i 2hjulingen men "raka rør" er et helvetes spetakkel som ikke er nødvendig synes jeg-hvis en har et "halvdempet" anlegg så går det an å kjøre vanlig i trafikken uten å tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet -og det bråker "nok" med full gass.
liten kuriositet på CBR`n min der det ikke er oppgitt støy i typegodkjenningen..dette ga hodepine hos Vegdirektoratet..
Her er fasiten...
men litt enklere forklart er det enklere jo eldre kjøretøyet er..føre 68/7o var det veldig fritt..
men det er 2 måter med støytest-forbikjøring og standstøy.
hvis sykkelen er eldre enn 89 mod er det litt romsligere krav-men det skal subjektivt virke som orginalt støynivå.
hvis de orginale nr finnes på potta og tilsvarende modell er solgt her finnes det papirer på dette.
liker selv litt lyd i 2hjulingen men "raka rør" er et helvetes spetakkel som ikke er nødvendig synes jeg-hvis en har et "halvdempet" anlegg så går det an å kjøre vanlig i trafikken uten å tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet -og det bråker "nok" med full gass.
liten kuriositet på CBR`n min der det ikke er oppgitt støy i typegodkjenningen..dette ga hodepine hos Vegdirektoratet..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Tydeligvis aldri en regel uten unntak..
I mitt vognkort står det klart og tydelig at sykkelen er godkjent med 95dB på 2.500 RPM.
Forøvrig ønsker jeg med mer demping.. Jeg har et to-i-ett system, med demping, som i tillegg er dempet ytterligere med glassfiber pakkning.. Klarer bare ikke å få ned lyden. Selv ikke da jeg satte på en helt flat skive på endestussen av annlegget med kun 2 millimeters spacer hvor luften/lyden kunne komme ut...
I mitt vognkort står det klart og tydelig at sykkelen er godkjent med 95dB på 2.500 RPM.
Forøvrig ønsker jeg med mer demping.. Jeg har et to-i-ett system, med demping, som i tillegg er dempet ytterligere med glassfiber pakkning.. Klarer bare ikke å få ned lyden. Selv ikke da jeg satte på en helt flat skive på endestussen av annlegget med kun 2 millimeters spacer hvor luften/lyden kunne komme ut...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Xs 650 cafe
med store sylindre er det kul umulig å ha "rettigjennom" demper..pulsene er for harde..en trenger volum og dempere med labyrint..
skal det ikke strupe effekten blir de svære..
men som du har 2-1 så hjelper det noe kontra 2-2..
må nesten over på slike typer..
http://www.flowmastermufflers.com/index.php?cat=1
eller
http://www.youtube.com/watch?v=iDTTOa77 ... re=related
skal det ikke strupe effekten blir de svære..
men som du har 2-1 så hjelper det noe kontra 2-2..
må nesten over på slike typer..
http://www.flowmastermufflers.com/index.php?cat=1
eller
http://www.youtube.com/watch?v=iDTTOa77 ... re=related
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Ja det er ganske kraftige puls på eksosen min.mekkern skrev:med store sylindre er det kul umulig å ha "rettigjennom" demper..pulsene er for harde..en trenger volum og dempere med labyrint..
skal det ikke strupe effekten blir de svære..
men som du har 2-1 så hjelper det noe kontra 2-2..
Jeg har en slik sak som innmat, pakket med glassfiber.

Hjelper litt, men ikke så mye som ønsket.
Har nesten vurdert en tur til Svendsen Eksos for å høre om de kan lage noe greit til meg... Som også ser bra ut.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
Vi er jo nesten naboer tror jeg har vært innom deg en gang .jeg kjørte forbi huset ditt i ettermiddag med yamahaen hørte du meg750chopper skrev:Hjallis skrev:Hei ny her på forumet er det noen flere her som har xs eller caferacere i nærheten bor på kløfta like ved gardemoen.har en xs 75 chopper under bygging men jeg henter en ny xs til som blir til caferacer hilsen Kurt
Hei Kurt
Jeg har nok ingen xs eller caferacer, men jeg bor på Kløfta
Har nå en 621 Honda cb750 chopper under oppbygging.
Mvh
Robert C")

- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Xs 650 cafe
Mener at spesifikke støykrav/verdier først kom på mc i 1978.
Før det, blei det tatt på gehør ved typegodkjenning.
Før det, blei det tatt på gehør ved typegodkjenning.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Xs 650 cafe
Huff, huff!
Kan tenke med de nidkjære kontrollantene hygger seg mens de sender deg på en forbikjøringsmåling som er helt unødvendig.
[album]3317[/album]
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 11 mar 2012, 17:59
- Motorsykkelen din: Honda cb 750 chopper, Yamaha fj1100
- Bosted: Kløfta
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Hjallis skrev:Vi er jo nesten naboer tror jeg har vært innom deg en gang .jeg kjørte forbi huset ditt i ettermiddag med yamahaen hørte du meg750chopper skrev:Hjallis skrev:Hei ny her på forumet er det noen flere her som har xs eller caferacere i nærheten bor på kløfta like ved gardemoen.har en xs 75 chopper under bygging men jeg henter en ny xs til som blir til caferacer hilsen Kurt
Hei Kurt
Jeg har nok ingen xs eller caferacer, men jeg bor på Kløfta
Har nå en 621 Honda cb750 chopper under oppbygging.
Mvh
Robert C"). Har du fått en 350chopper også
Bor på Bakke Søndre


OLD BIKERS MC NORGE
Honda cb 750 chopper ( 621 )
Honda cb 350 chopper
Yamaha fj 1100
Honda cb 750 chopper ( 621 )
Honda cb 350 chopper
Yamaha fj 1100
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
ute i solen venter fremdeles på att xs 750 tanken skal bli klar blir nok litt lavere i fronten men jeg venter fremdeles på att forhjulet skal komme fra usa.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Nyyyydelig! 

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
takker for det den blir nok mye bedre når jeg får på eikehjul foran og annen gummi har bestilt firestone blackwall 4.0 x 19 .Crinos skrev:Nyyyydelig!
kjørestillinga virker faktisk helt ok mulig jeg setter på ett rearsett slik att beina kommer lengre bak
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
et til bakfra skiltet er lånt fra chopperen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Nydelig og absolutt riktig dekk på bakhjulet der!
Om det lar seg gjøre med rearset tror jeg at sykkelen virkelig hadde kledd det!
Finnes det noe dempende matriale i den "sadelen" eller er den hard?
PS: du har ikke blitt bitt av TRON basillen?


Om det lar seg gjøre med rearset tror jeg at sykkelen virkelig hadde kledd det!
Finnes det noe dempende matriale i den "sadelen" eller er den hard?
PS: du har ikke blitt bitt av TRON basillen?

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
har padding til setet men det er ikke satt på enda har kjørt husaberg noen år så jeg er vant til hardt sete :-) setet er bare midlertidlig påsatt vurderer å kutte 10 cm i front slik att bakhjulet synes enda mer men jeg får vente til den andre bensintanken er blitt satt på da den er litt breiere
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Xs 650 cafe
Blir tøfft det der.Hjallis skrev:ute i solen venter fremdeles på att xs 750 tanken skal bli klar blir nok litt lavere i fronten men jeg venter fremdeles på att forhjulet skal komme fra usa.
Må 750'tanken endres mye for å passe?
[album]3317[/album]
Re: Xs 650 cafe
Pent! Kommer til å kle eiker veldig bra tror jeg! 

-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
Nei ikke mye som skal til man må bytter om på festet 750 tanken har spor der gummien skal inn i så man tar av fester til 650 og skrur fast gummien i ramma ca 5 cm over der org festet er.500DOHC skrev:Blir tøfft det der.Hjallis skrev:ute i solen venter fremdeles på att xs 750 tanken skal bli klar blir nok litt lavere i fronten men jeg venter fremdeles på att forhjulet skal komme fra usa.
Må 750'tanken endres mye for å passe?
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
Takker for det jeg fikk .fordekket jeg bestilte er utsolgt over alt så jeg satte på eikehjulet med en avon spedmaster jeg hadde liggende i stedet og jeg fikk endelig skiltene på den på fredag :-) så jeg fikk kjørt noen mil i helgen hysterisk morsomt men forgasserne trenger lit mere jobb klarer å levere nok bensin på høyt turtallTBI81 skrev:Pent! Kommer til å kle eiker veldig bra tror jeg!
-
- Innlegg: 68
- Registrert: 12 feb 2012, 14:04
- Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov
Re: Xs 650 cafe
ikke helt ferdig enda men det nermer seg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Xs 650 cafe
Veldig veldig pent!



“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom