Steering Stem Nut Wrench

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Birostris
Innlegg: 60
Registrert: 03 apr 2011, 18:43
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
Sted: Oslo/Kraków

Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av Birostris »

Hei!

Jeg har en Kawasaki ER5 hvor styret er litt løst. Dvs, jeg mistenker at verkstedet som skifta tenningslåsen og dermed sikkert måtte løsne litt rundt der, ikke har stramma skikkelig til. Problemet er at for å få stramma til på et skikkelig vis, trenger jeg ifølge service-boka en "Steering Stem Nut Wrench". Og da er jo spørsmålet mitt: Hva i all verden skal jeg spørre etter på Biltema? Altså, hva heter det på norsk? Jeg tør ikke bruke hammer og skrujern...

Eventuelt er det noen i Oslo-området som har noe sånt liggende og har lyst til å låne meg den så jeg får stramma litt? Jeg håper i hvert fall det bare er det som er problemet, at det ikke er lagrene. Men den var fin før jeg leverte den inn på verkstedet, så jeg regner med det bare er noe sånt.

Med vennlig hilsen Martin
(som gleder seg enormt til å komme hjem til Norge og hans lille røde ER5 i påska)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av MaxTron »

Kanskje denne er brukanes?
http://biltema.no/no/Fritid/Sykler/Verk ... kel-54013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Spørs hvordan mutteren ser ut, og hvilken diameter den har
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Birostris
Innlegg: 60
Registrert: 03 apr 2011, 18:43
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
Sted: Oslo/Kraków

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av Birostris »

Se der ja! Hakenøkkel, verre var det ikke.

Tusen hjertelig takk, da skal jeg vel få slutt på ristinga i styret når jeg bremser.
Bare en liten eksamen først, så.

Martin

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av Northman »

Mulig jeg misforstår litt, men er det styrekrona eller lageret du vil stramme?

Krona(på toppen) kan nok strammes med vanlig pipe.

Lageret strammet jeg med en liten hammer og skrujern, men ikke sikkert det er best måte å gjøre det på :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av MaxTron »

Husk at det ikke skal være strammet til!

Styret skal gå uten merkbar motstand, men også uten slakke :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Birostris
Innlegg: 60
Registrert: 03 apr 2011, 18:43
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
Sted: Oslo/Kraków

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av Birostris »

Det er nok lageret som skal strammes, ja. Styrekrona skulle jeg nok fått til med pipe.

Så ikke stramme for mye, men sørge for at det sitter uten bevegelse forover og bakover? Det er i hvert fall sånn jeg forstår servicehåndboka. Får ikke gjort noe med dette før neste uke, men godt å gjøre researchen på forhånd. Mens man skulle lest pensum... :redface

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Steering Stem Nut Wrench

Legg inn av Northman »

Stram litt og litt, skal være tight, strammer du for mye merker du at hjulet "låser" seg i rett frem posisjon, blir litt motstand, da må du skru tilbake igjen :)
It is better to exist unknown to the law.

Svar