Jeg har som mange vet, en Yamaha TDM 900, som jeg hentet på vinterlagring om Ondagen denne uka.. Når jeg hentet den så la jeg merke til noen svarte flekker på blant annet eksosanlegg, og selve kåpa bakpå sykkelen, men regnet med at jeg klarte å vaske vekk dette. Så jeg kjørte den hjem i garasjen, pga det var ganske kaldt og blåste.. Og idag tenkte jeg å ta den ut for å vaske den.
Og oppdaget fort at disse flekkene ikke var noe olje ifra eksos eller kjedesmører, virker mere som lakk som har blitt sølet på med evt en sprayboks. Noen av flekkene på eksosanlegget fikk jeg vekk, med svamp og superavfetting, og masse sknubbing.. Men er forsatt endel flekker igjen. Mens jeg vasket sykkelen, oppdaget jeg flere flekker, blant annet en god del svarte flekker oppå toppen av dekselet som sitter bak, der er det veldig mange, umulig å få vekk.. Setet har flere flekker, Det er flekker på svingarmen, på feste til kofferten som skal være på siden. På ramma på selve sykkelen. ja sykkelen blir rett og slett ikke ren, så nå er jeg ikke i godt humør..
Er kun flekker på venste side (når man sitter på sykkelen) Ser ut som om man står på avstand og lakkerer, og om man søler litt da, så blir det svarte flekker...
Prøvde å ringe de som hadde den på vinterlagring, men de var stengt i helga..
Noen som vet hva jeg skal gjøre?
Jeg har alltid stelt godt med sykkelen, og vasket den dagen føre jeg leverte den inn, og da var det INGEN flekker på den, det vet jeg. For de er ganske så synlige og stygge de flekkene.. Sykkelen har alltid vært strøken, helt til jeg hentet den på vinterlagring. Kommer aldri til å sette den inn der igjen for å si det sånn. Men de bør ordne opp i det de har gjort!
Så hvilke rettigheter har jeg egentlig om de skulle bli vriene og påstå at de har vært der? Noe de IKKE har.
Kjenner jeg er litt irritert nå ja

Men god helg for det folkens! Selv om jeg ikke kommer til å få sovet om nettene nå føre helga kommer