Første sykkel - cruiser/custom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Ok, så det er syntetisk olje som gjelder og biltemaoljen er bra nok. Oljefilter kan jeg bare spørre om hos forhandler så skal de ha ett eller annet som passer - eller er det noen som er bedre enn andre?

Noe mer jeg trenger å kjøpe inn av vedlikeholdsting som jeg kan fikse og sjekke selv?

Godtvoksen

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Godtvoksen »

Oljeskift kan være en hel vitenskap det: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t= ... =oljeskift" onclick="window.open(this.href);return false;


Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av 500DOHC »

mekkern skrev:filter kan du også kjøpe på forhandlerener ikke spes å hente med frakt.
olja de anbefaler er nok den "beste" for disse litt sære motorene men dagens oljer er mye bedre enn for 20 år siden..så for eksempel biltemas syntet-mcolje holder kravene med god margin.
En sannhet med med modifikasjoner vil jeg si.
Hvis man kjøper flere enn et om gangen kan det være penger å spare ved å handle i utlandet.
[album]3317[/album]

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ejs »

:thumleft
Må kjøpe mange da..
Til min sykkel ....kr 70.- fra forhandler.
fra Louis.de Ca:40.- +frakt 114.- =154.-
Med 2 filtere går du akkurat klar av 200 kroners grensa.
Fra forhandler 5x 70.- =350.-
Fra Louis 5x40.- =200.- pluss frakt ,tollgebyr,moms totalt 456.-

Har kjøpt filtere fra utlandet,men da som noe med på lasset blant dyrere ting.

For eksempel så er frakt fra Louis 15 Euro til norge uansett. :prop: :prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Da er alt kjøpt inn fra Mekkerns liste. Gjenstår bare å få vite hvordan man skal bruke dem :P :p

Det er vel begrenset med hvor mange oljefiltere man skal kjøpe uansett. Kjøper man 40 så har man i 40 år. De går sikkert ut på dato også.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ejs »

:thumleft

Det er ikke sikkert at den sykkelen du har om 40 år bruker samme filter heller. :mk
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av 500DOHC »

ejs skrev::thumleft
Må kjøpe mange da..
Til min sykkel ....kr 70.- fra forhandler.
fra Louis.de Ca:40.- +frakt 114.- =154.-
Med 2 filtere går du akkurat klar av 200 kroners grensa.
Fra forhandler 5x 70.- =350.-
Fra Louis 5x40.- =200.- pluss frakt ,tollgebyr,moms totalt 456.-

Har kjøpt filtere fra utlandet,men da som noe med på lasset blant dyrere ting.

For eksempel så er frakt fra Louis 15 Euro til norge uansett. :prop: :prop:
Jepp, pluss at du kanskje må betale mva i unionen også. Man må ikke handle i utlandet. I UK og USA er de en del mer fleksible enn Fritz og da kan man få en 4,5 eller 6 pakk med filtere fra samme produsent som i norge under 200kr grensa levert i postkassa.
[album]3317[/album]

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av 500DOHC »

Ehh, tilbake til topic.

Gratulerer med ny sykkel, V-motor er bestandig gøy, ihvertfall de som klarer 9000rpm.
[album]3317[/album]

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Northman »

Grohl skrev:Da er alt kjøpt inn fra Mekkerns liste. Gjenstår bare å få vite hvordan man skal bruke dem :P :p
Der sier du noe, sitter her og undrer litt på hvordan den vaier smøreren funker :)
It is better to exist unknown to the law.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Det kan jeg kanskje fortelle etter mandag. ;-)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ejs »

:thumleft :thumleft

Virker slik...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

eivind88
Innlegg: 17
Registrert: 19 jun 2012, 22:50
Motorsykkelen din: Honda VF750C 1984
Sted: Tigerstaden

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av eivind88 »

En vf750c får mange til å snu seg når den er bygd om med "Cafè Racer" konsept :P :p
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Jompa »

Din sykkel ?
Gørrstilig :thumleft :thumleft
Legg inn noen bilder av den i tråden for sykler eldre enn ti år, så er de lette å finne igjen.
Ps. Se til å få samla wirer og ledninger litt bedre, ut å kjøp strips !
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

eivind88
Innlegg: 17
Registrert: 19 jun 2012, 22:50
Motorsykkelen din: Honda VF750C 1984
Sted: Tigerstaden

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av eivind88 »

Jompa skrev:Din sykkel ?
Gørrstilig :thumleft :thumleft
Legg inn noen bilder av den i tråden for sykler eldre enn ti år, så er de lette å finne igjen.
Ps. Se til å få samla wirer og ledninger litt bedre, ut å kjøp strips !
Jepp... prøver å få tak i sånn spiral som man samler eks. datakabler med, i krom.

Svar