Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Northman »

lasse_hansen skrev:Hmm, det trur jeg jeg har klart å unngå på det jeg allerede har festet. Blir som sagt kun å få festet de to siste ledningene i morra. De to som er værst å feste. Det er en fra venstre håndtak, og en fra høyre. Som skal gå ned på venstre side mot kåpa, eller hvordan jeg skal forklare det :-k

Litt redd for overvekt på venstre side på sykkelen nå, ettersom alle ledninger og sammenkoblingsboks står på venstre side ;-)
Likevekt er viktig! Dette må du teste før du legger ut på landeveien, ellers kan det gå veldig galt.

Balanser sykkelen, styret/hjul på linje, slipp den. Faller den mot venstre, så har du et problem! Faller den mot høyre har du et større problem, men det kan løses ved å kjøpe fiskelodd i din lokale sportsbutikk! Enkleste og beste måten å få det testet på :thumleft :prop:
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Takk for tipset. Ja trur det blir endel overvekt på venstre side nå, pga ledningene. Skal sjekke det du sa i morra. Om å slippe sykkelen ifra rettstående stilling. Det er nok lurt å gjøre. Kan jo ikke ha noe av at sykkelen drar mot venstre siden om dette er tilfellet :scratch

Brukeravatar
Northman

Legg inn av Northman »

lasse_hansen skrev:Takk for tipset. Ja trur det blir endel overvekt på venstre side nå, pga ledningene. Skal sjekke det du sa i morra. Om å slippe sykkelen ifra rettstående stilling. Det er nok lurt å gjøre. Kan jo ikke ha noe av at sykkelen drar mot venstre siden om dette er tilfellet :scratch
Bare pass på at den lander mykt, har du unger? De i 4-5års alderen er passende, en på hver side ;) Neida, køddær :)

Det har nok ingenting å si hvis du ikke snakker kilovis med ledning :)

Brukeravatar
lasse_hansen

haha, jeg har desverre ikke unger, men skal høre om jeg kan låne naboen sine :prf
Kødder du? Hæ? Må da finne ut om sykkelen har like vekt, ellers kan jeg jo alltids sette rompa mi litt mere over på venstre siden.. :lol

Brukeravatar
Northman

Legg inn av Northman »

lasse_hansen skrev:haha, jeg har desverre ikke unger, men skal høre om jeg kan låne naboen sine :prf
Kødder du? Hæ? Må da finne ut om sykkelen har like vekt, ellers kan jeg jo alltids sette rompa mi litt mere over på venstre siden.. :lol
Du får si i fra om den er kjørbar til helga, tror det blir en liten polferd for å hamstre litt flytende proviant ;)

En turslerunde, sikkert innom den blågrønne veien, litt vær/temp avhengig :)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Dette med naboens unger er bare tull :[-X
Sett deg på sykkelen, hell ned en schnaps. (Den første havner alltid i høyre ben)
En til for likevekt, så prøver du å balansere sykkelen.
Fortsett om nødvendig til flaska er tom :thumleft
Blir det ikke helt bra, begynner man påny neste dag :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

Jeg regner med å få ferdig sykkelen i morra.. så blir det kjøring resten av helga og påska :[-o<

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

lasse_hansen skrev:Jeg regner med å få ferdig sykkelen i morra.. så blir det kjøring resten av helga og påska :[-o<
Da bør du avbalansere deg ferdig idag :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

avbalansere meg?? virker jeg ute av balanse? hehe.
Er nok bare det at jeg har påskeferie nå, og sykkelen står i deler :scratch Og sola skinner om dagene..

Brukeravatar
Northman

Legg inn av Northman »

lasse_hansen skrev:avbalansere meg?? virker jeg ute av balanse? hehe.
Er nok bare det at jeg har påskeferie nå, og sykkelen står i deler :scratch Og sola skinner om dagene..
Ingenting å stresse med, maskina mi ligger i tusen biter, og det er kaldt :(

Brukeravatar
lasse_hansen

haha, da skal jeg kanskje ikke klage.. Min ligger i omtrent 3deler, og 8skruer.. hehe..
Har egentlig ikke stresset med å få den sammen idag, men fikk brått lyst til å kjøre litt nå i kveldinga.. Så blir nok å stripse sammen ledningene i morra, og skru sammen og kjøre en liten tur..
:prf

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man våken igjen, etter en god natt søvn. :P :p
Nå blir det bare å stå opp, spise, og ned å gjøre ferdig sykkelen :prop:

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme etter en god og lang mc tur, og da er det vel på tide og oppdatere dere?
Glemte forresten å ta bilder istad føre jeg skrudde på kåpene, men skal få tatt et bilde i morra, så dere ser hvor kontrollbryteren til varmehåndtaka sitter..

Men idag rundt halv tolv var sykkelen ferdig, med nye varmehåndtak, ledningene var stripset og kåpen skrudd på igjen!
Og turen gikk bortover mot sverige, er jo tross alt "harry dagen" idag. hehe.
Så turen gikk ifra Sarpsborg, og gamle veien mot sverige, da vi kom til skjeberg møtte vi brått en bråte med motorsykler, 30-40sykler som kjørte på rekke.. Og jeg og dama endte opp brått midt iblant disse... De fleste kjørte R sykler, og de la tydeligvis ikke merke til at jeg var inniblant de med Tdmèn... Men ihvertfall, kjørte sammens med disse helt til nordby shopping senter, der vi svinget av, hele rekka forsatte mot strømstad.

Etter en liten stopp på Nordby, så bestemte vi oss for å kjøre videre mot strømstad, og der ble vi møtt av kø, da var det deilig å kunne kjøre forbi gitt! Etter omsider var vi kommet til Statoil i strømstad, der vi stoppet og slappet litt av... Mye fulle og rare folk å se der gitt! hehe.. Møtte en god del sykler på veiene der borte.. Etter vi var ferdig å se på alle fulle og gale folk, gikk turen videre, tilbake til Nordby shopping senter igjen, der vi spiste, dama shoppet litt...
Så gikk turen hjemover igjen. Og nå sitter jeg har igjen da! Etter en passe lang mc tur, med mange fine inntrykk :prf

Men en ting jeg lurte på, noen fra mc-siden her som var med på det lange mc toget som jeg fikk blandet meg inn i på vei mot sverige? De fremste syklene i "toget" stoppet all biltrafikk i veikryss for at mcène skulle få kjørt samlet virket det som.. Og ble det for stor gløppe så stoppet de å ventet på hverandre.. Var nesten litt trist å forlate de ved Nordy.. Men de lurte nok på hvilken idiot som svinga av. Haha, var jo kun jeg som svinga der så. De andre forsatte. På endel av de folkas mc jakker mener jeg det sto Rykan, rukan mc eller noe lignende... Var ihvertfall ivrige til å kjøre de folka der.. Men jeg hang på :yeyeye Var ikke noe å si på det :prf

Det får vel holde som en oppdatering for turen idag vel.. Forresten, var veldig god og varm på hendene under hele turen, så varmehåndtakene fungerte utmerket, bedre enn den gamle typen av Oxford jeg hadde før..

Edit: Etter et tips så trur jeg faktisk det sto Flyt mc... Skal ikke si sikkert, men det kan nok stemme ifølge ryktene :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei hei folkens.

Tenkte bare å lufte en tanke jeg har. Har tenkt flere ganger på å skaffe meg leo vince effektanlegg til tdm'en, og lurte på, er det bare å bytte potter og kjøre? Eller er det noe annet man MÅ gjøre? Evt hvor lønner det seg å kjøpe/bestille disse? Tenkte da på pris, hvor er de billigst?

Har utrolig lyst på effektanlegg, og synes leo vince gir deilig lyd og ser bra ut blant annet

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft
Setter du på slipon med samme flow så er det jo ingen endring for motoren.
Setter du på effektpotter,så er det jo mere flow,og bensin/luft må justeres.
Da vil du jo få mere hester og dreiemoment.(slik som dynochartet på side 39)
Da er det best med dynokjøring og justering med hjelp av afr måling.
:-)å
If it ain't broke, I'll break it.

Svar