Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hei
Er nå veldig nærme med å bestille meg en ny Speed Triple R i fra Classic motor.
Vet dere om det har vært noen kjente og gjentagene feil med 1050 trippelen?
F...n, har vel blitt forelska i denne og det uten å ha prøvd jernet.
God påske i fra Storm
Er nå veldig nærme med å bestille meg en ny Speed Triple R i fra Classic motor.
Vet dere om det har vært noen kjente og gjentagene feil med 1050 trippelen?
F...n, har vel blitt forelska i denne og det uten å ha prøvd jernet.
God påske i fra Storm
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38205
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hey!Storm skrev:Hei
Er nå veldig nærme med å bestille meg en ny Speed Triple R i fra Classic motor.
Vet dere om det har vært noen kjente og gjentagene feil med 1050 trippelen?
F...n, har vel blitt forelska i denne og det uten å ha prøvd jernet.
God påske i fra Storm
Du er på rett spor, maaan!!
Ingen svakheter med 1050 motoren
Selv om noen mener at motorens smidde stempler (om jeg husker riktig... ), i verste fall kan føre til problemer... Hva slags problemer har jeg aldri greid å skjønne... Må vel være mer motorkyndig enn hva tilfelle er, for å skjønne hva denne betenkeligheten handler om.
Uansett er det betryggende å vite at det tyske MC-bladet Motorrad plukket fra hverandre en Sprint 1050 motor etter 50K kjørte km og fant meget liten slitasje og ingen feil på denne
Fikk veldig god kritikk, husker jeg. Men husker dessverre ikke hvilket nr. av bladet testen sto...
En del og faktisk ganske mange, i realiteten de fleste, motorjournalister verden over er av den oppfatning at 1050 motoren fra Triumph er en av de aller, aller beste MC-motoirene som finnes.
Så her er det bare å handle!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Betryggende å høre.
Jeg solgte den siste syklen i 05, så jeg vil nok være rimelig rusten. Så dette blir gøy
Jeg solgte den siste syklen i 05, så jeg vil nok være rimelig rusten. Så dette blir gøy
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hehe AJ det lukter veldig FANBOY dette herAJ skrev:En del og faktisk ganske mange, i realiteten de fleste, motorjournalister verden over er av den oppfatning at 1050 motoren fra Triumph er en av de aller, aller beste MC-motoirene som finnes.
Så her er det bare å handle!!
http://no.wikipedia.org/wiki/Fanboy" onclick="window.open(this.href);return false;
"Fanboy er et engelsk begrep som brukes for å beskrive et individ som er dedikert til et enkeltobjekt på en emosjonell eller fanatisk måte, ofte til et punkt der det kan beskrives som tvangslidelse."
Men jeg må bare smile :-) godt å se at folk er engasjert og liderlig opptatt av sitt merke
"De er no de ungdomen lika"
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hadde skjønt det dersom det gjalt Kawasaki
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Litt Ot, men enhver med vettet i behold hadde gått for en Yamaha
It is better to exist unknown to the law.
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
He he,vett ja. Det er noe jeg mangler ja. Joda, Yamaha er bra de, men..........
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Du skal tilgi de Storm, for de vet ikke bedre
Men vi er noen få utvalgte som vet at 3 sylindere er lykken
Men vi er noen få utvalgte som vet at 3 sylindere er lykken
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Og det vet ikke jeg ennå ,men forhåpentlig ganske snart. Og gratulere med din nye 1200 av en grusspruter
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Jo takk for det. Jeg gleder meg, og fingra klør
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
RÅ sykkel! Løp og Kjøp!! :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Ja det er bare å smelle tell!
1050 Tripelen er en fantastisk flott motor, med dreiemoment og effekt over et bredt turtallsregister. Dreiemomentkurven er tilnærmet flat fra 3000 omdr og til turtallssperra kutter ved 9500(1050 Tiger), altså tilnærmet max driemoment over hele turtallsområdet. Effektkurven er lineær i det samme turtallsområdet. Dette gir en meget sivilisert og lettkjørt motor, med anvendbare krefter i massevis. Og den har en Silkemyk gange helt uten vibrasjoner.
Speeed Triple R er en utrolig flott sykkel, fort deg nå !!
Edit:
1050 er tredje generasjon triple fta Triumph, den er en solid motor. De første 900 triplene (1993-98) hadde noen "issues" med dynamo og starterinnslag, dette var kurert på neste generasjom som var på 955, de går for å være solide. 1050 er en videreutvikling av den. Det er velbygde, slitesterke motorer som går langt.
1050 Tripelen er en fantastisk flott motor, med dreiemoment og effekt over et bredt turtallsregister. Dreiemomentkurven er tilnærmet flat fra 3000 omdr og til turtallssperra kutter ved 9500(1050 Tiger), altså tilnærmet max driemoment over hele turtallsområdet. Effektkurven er lineær i det samme turtallsområdet. Dette gir en meget sivilisert og lettkjørt motor, med anvendbare krefter i massevis. Og den har en Silkemyk gange helt uten vibrasjoner.
Speeed Triple R er en utrolig flott sykkel, fort deg nå !!
Edit:
1050 er tredje generasjon triple fta Triumph, den er en solid motor. De første 900 triplene (1993-98) hadde noen "issues" med dynamo og starterinnslag, dette var kurert på neste generasjom som var på 955, de går for å være solide. 1050 er en videreutvikling av den. Det er velbygde, slitesterke motorer som går langt.
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
AJ, hva er forbruket på 1050 din sånn ca.? Leste også om noe dyre servicer på disse?
Jeg er langt nede i tenke boksen nå. 1200 tigeren frister jo endel den også og det er jo en mye mere fornuftig sykkel med tanke på opp- pakninger, forsikringer og dekk forbruk, bare for å nevne noe.
Men det vil overraske meg om ikke det vil dukke opp endel barne sykdommer på denne nye modellen.
Jeg er langt nede i tenke boksen nå. 1200 tigeren frister jo endel den også og det er jo en mye mere fornuftig sykkel med tanke på opp- pakninger, forsikringer og dekk forbruk, bare for å nevne noe.
Men det vil overraske meg om ikke det vil dukke opp endel barne sykdommer på denne nye modellen.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hadde jeg vært deg Storm, hadde jeg unt meg en testtur av Exploreren før jeg hadde bestemt meg.
Du skal være veldig klar over at det slett ikke er en halvslapp traktor.
Krefter er det veldig nok av, og overraskende letthåndterlig er den også
Det er ingen sportssykkel, men den er myyye moro
Forsikring Oslo 3600 Fullbonus, og 1600 mil service
Det finnes PR3-trail i rett dim
Du skal være veldig klar over at det slett ikke er en halvslapp traktor.
Krefter er det veldig nok av, og overraskende letthåndterlig er den også
Det er ingen sportssykkel, men den er myyye moro
Forsikring Oslo 3600 Fullbonus, og 1600 mil service
Det finnes PR3-trail i rett dim
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
1050 Tigern min går på 0,5 liter på mila med "vanlig" kjøring. Speed triple er det jo tatt ut litt mer effekt av, vet ikke om det gjør så mye utslag på forbruket. Jeg trur ikke servicen er noe dyrere enn på andre merker, ikke noe spesiele forhold ved en 1050 som tilsier det.Storm skrev:AJ, hva er forbruket på 1050 din sånn ca.? Leste også om noe dyre servicer på disse?
Jeg er langt nede i tenke boksen nå. 1200 tigeren frister jo endel den også og det er jo en mye mere fornuftig sykkel med tanke på opp- pakninger, forsikringer og dekk forbruk, bare for å nevne noe.
Men det vil overraske meg om ikke det vil dukke opp endel barne sykdommer på denne nye modellen.