Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Gielas »

AJ skrev:
Hva med å begynne hver nye status med "Heller ikke i dag har jeg..." osv. osv. som en motvekt til alt det (trivielle...) folk har gjort og som de mener er viktig å meddele på Facebook...
I kveld har jeg foreløpig drekki 8 - åtte - Tuborg, 'heller ikke i dag har jeg tenkt å dra på byen...' eller no'? :cheers

edit: Tuborg = 1/2-litere
Sist redigert av Gielas den 07 apr 2012, 21:23, redigert 1 gang totalt.
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Crinos »

Hørtes ut som en plan... Eventuelt... "I dag har jeg gjort alt det trivielle som du sikkert synes er gørr kjedelig å lese om"...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Gielas »

Crinos skrev:Hørtes ut som en plan... Eventuelt... "I dag har jeg gjort alt det trivielle som du sikkert synes er gørr kjedelig å lese om"...
Blir drepen for tråden 'Hva gjør du i dag?'

Kan jo ikke si at 'nå drar jeg på tur...' :scratch
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av ArcticTiger »

Gielas skrev:
Crinos skrev:Hørtes ut som en plan... Eventuelt... "I dag har jeg gjort alt det trivielle som du sikkert synes er gørr kjedelig å lese om"...
Blir drepen for tråden 'Hva gjør du i dag?'

Kan jo ikke si at 'nå drar jeg på tur...' :scratch
Burde nok hålle for deg sjæl at du drar på mc-tur med 8 halli-trær innabords ja :roll

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av taco »

Er ikke på FB. Og ikke skal jeg dit heller.
Det ønsker jeg ikke å bruke tid på. (Morsommere å kjøre sykkel i den tida!) Det er helt tydelig at det er fort gjort å bli hekta på det, det ser jeg i mine omgivelser.
Folk har sine begrunnelser for å være på FB.
Treffe gamle klassekamerater
Skryte av hva man holder på med
Legge ut bilder av familie og venner

Synes jeg får greie på det jeg vil allikevel jeg, enten det er klassefest eller andre samlinger.
Vi fikk jo tak i folk før også. Og så er det triveligere å treffe alle vennene face to face.

Apropos det med bilder. Der er det mye uvitenhet ute og går. Det er faktisk IKKE LOV :[-X å legge ut bilder på nett uten samtykke av de avbildede, dersom personene er hovedmotivet og er lett gjenkjennelige. Det er faktisk straffbart.
For ikke å snakke om de som er så teite å legger ut bilder av seg selv, døddrukne, halvnakne osv.

Jeg hadde ikke akseptert å bli publisert med bilde uten forespørsel.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av mekkern »

Kan vel si at jeg heller ikke i dag har sett behovet for trynebokkonto... :mk
Alle viktige bekjente/venner og jobb har adresse mail og tlf nr.-er jeg ikke vært en tlf er det ikke så farlig at de ikke kontakter meg... :prf
Vi er så gammeldagse at vi besøker hverandre.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Gielas »

taco skrev:
Apropos det med bilder. Der er det mye uvitenhet ute og går. Det er faktisk IKKE LOV :[-X å legge ut bilder på nett uten samtykke av de avbildede, dersom personene er hovedmotivet og er lett gjenkjennelige. Det er faktisk straffbart.
For ikke å snakke om de som er så teite å legger ut bilder av seg selv, døddrukne, halvnakne osv.

Jeg hadde ikke akseptert å bli publisert med bilde uten forespørsel.
Tror du den gemene hop på feisbåkk har peiling eller bryr seg om det med samtykke?
Man er så opptatt av å være synlig at det gir man blanke f..n i.

En får bare håpe man ikke får det i tryne siden...
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av RuneMC »

Har registrert en konto på FB, men bruker den ikke til annet enn at man må være innlogget for å se på andre som har info-sider på FB.

Har ikke tid til å holde en side oppdatert, pluss er heller ikke interessert i å eksponere privatliv til hele verden. FB er til syvende og sist også en komersiell aktør som lever av å selge reklame og informasjon om brukerne og deres vaner til 3.dje part. Sånn sett tror jeg mange er litt naive i forhold til at de tror de har full kontroll og eierskap på hva de legger ut. Informasjon om personlige nettverk tror jeg bare kommer til å bli mer og mer verdifull for makthavere, reklamebransje og en rekke andre aktører som vi kanskje ikke engang tenker på idag...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av JRO »

Hei, må si et jeg er på FB, Linkedin, twitter og har en 4 - 5 forumer som jeg frekventerer nesten daglig. Får en ca. 40 - 50 jobbmailer daglig og en 10 -15 på privatmailen. Så ja mye av mitt liv foregår i nettskyen. Holder kontakt med barnebarn på Skype ved hjelp av videosamtaler. Gjør også all banktjenester ved hjelp av nettet og handler mye på nett. Kjøpte bla min KZ1300 veteran på Ebay. Legger ut bilder og info om meg selv på mange steder på nettet.
Så all skremselspropaganda legger jeg bak meg, men er veldig bevist på å oppdatere Windows, antivirus og brannmur med siste tilgjengelige sikkerhetspatcher. Oppdaterer også samtlige drivere så fort oppdateringer kommer. Er også bevist på å oppdatere til nytt OS når det kommer, kjører nå Windowas 8 på en maskin for å være klar når nytt OS lansereres.
Forandrer passord minst hver halvår og har et passord på minst 8 karakterer med både store, små bokstaver samt tall. Med de forhåndsreglene jeg setter på meg selv har jeg aldri opplevd virus eller andre problemer.

Så min filisofi er at teknologien er der bare bruk den, men gjør det så vanskelig som mulig for de som ønsker å bryte seg inn hos meg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av SheDevil »

Jeg bruker FB både privat og gjennom jobbsammenheng...

Men, mye "rart" som legges ut av mange...

Jeg har nok et mer nøkternt bruk av hva jeg legger ut...

Dessuten..."alle" har heller ikke mulighet til å lese hva jeg legger ut i så måte, de må i så fall være venner med meg i utgangspunktet :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av taco »

Jeg jobber foran skjermen hele dagen, og da holder det, bortsett fra en sjekk på MC-siden. :vs

Det som irriterer med FB (eller rettere sagt en del av de som bruker det) er de som hvert femte minutt, uansett situsjon, drar frem den j... telefonen sin for å sjekke og oppdatere den såkalte profilen sin. Det er rett og slett uforskamma.
Sist redigert av taco den 23 mai 2012, 12:18, redigert 1 gang totalt.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av JRO »

taco skrev:Jeg jobber foran skjermen hele dagen, og da holder det, bortsett fra en sjekk på MC-siden. :vs

Det som irriterer med FB (eller rettere sagt en del av de som bruker det) er de som hvert femte minutt, uansett situsjon, drar frem den j... telefonen sin for å sjekke og oppdatere den såkalte profilen sin. Det er rett og slett uforskamma, og det er like før et par gode venner skal få det mitt i tryne(boka) av meg. :evil
Så får det gå som det går....
Ja, det gjør jeg også jobber foran skjermen hele dagen på jobben. Men har ikke før kommet hjem før jeg starter privat PC'en. Skal jeg ta en røyk på verandaen er det greit å ta med seg Ipaden så en kan lese videre etter å ha forlatt skjermen i stua. Er nok en større nettbruker enn gjennomsnittet forstår jeg.
Men jeg har pgså lært meg gjennom et langt liv at jeg ikke skal irritere meg over andres handlinger, om det er i trafikken mens jeg kjører bil eller MC, eller andres bruk av mobil, PC etc. Jeg gør min greie og skal ikke la meg irritere av hva andre gjør. Prøv det så kanskje dagene blir lettere å komme igjennom.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av taco »

Dagene og livet generelt er helt fint, men når du har invitert et vennepar og som sitter å "smugkikker og oppdaterer" i hyggelig lag, så er grensen nådd. Vi har da ikke invitert folk for at de skal sitte kommunisere med andre!
Det er jo ikke tilstedeværelse i det hele tatt.

Det er 20 år siden jeg la bort irritasjon i trafikken!!! Der gjelder det også å vise respekt ydmykhet som på alle andre plan.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Northman »

taco skrev:Dagene og livet generelt er helt fint, men når du har invitert et vennepar og som sitter å "smugkikker og oppdaterer" i hyggelig lag, så er grensen nådd. Vi har da ikke invitert folk for at de skal sitte kommunisere med andre!
Det er jo ikke tilstedeværelse i det hele tatt.

Det er 20 år siden jeg la bort irritasjon i trafikken!!! Der gjelder det også å vise respekt ydmykhet som på alle andre plan.
Du skal rett og slett forby folk å bruke mobilen når de er på besøk hos deg, eller la være å komme på besøk? Da hadde iallefall jeg latt være å komme....
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av taco »

Jeg ser at jeg blir oppfattet litt forskjellig nå....
Men jeg mener da ikke å forby. Selvfølgelig må folk få ta telefonen hvis det ringer, det kan jo være noe alvorlig - f.eks med våre foreldre som er i 80-åra! (og da skjønner du at vi nærmer oss seksti). Men det er forskjell på det og å oppdatere Facebooken sin.

Jammen er det godt å få ut litt frustrasjon.... :vs
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Svar